Siis kun amazon on eheimin virallinen maahantuoja ja tuote on sama kuin saksassa myytävä niin EU:n säännöt, niin kuin tuossa kerrotaan velvottaa maahantuojan korjaamaan itse maahantuodun tuotteen.
Tästä voisi tehdä stickyn, jotta tulisi kaikkien tietoon.
Isenhard kirjoitti:Eli tällainen artikkeli pisti silmään ja laitoinkin sen tuonne amazonin palstalle mutta ymmärretävästi se ei siellä kauaa vanhennut!
Siis kun amazon on eheimin virallinen maahantuoja ja tuote on sama kuin saksassa myytävä niin EU:n säännöt, niin kuin tuossa kerrotaan velvottaa maahantuojan korjaamaan itse maahantuodun tuotteen.
Tästä voisi tehdä stickyn, jotta tulisi kaikkien tietoon.
Homma siis menisi näin. Ostaisit suodattimen saksasta ja kohta huomaat että on takuukorjauksen aika. Lähetät amazoonille korjattavaksi jossa pyöräyttävät sen saksaan eheimin tehtaalle korjattavaksi josta se palaa amazoonille josta lähettävät takaisin sinulle ja eheim maksaa kaikki kulut. Sitten varmaan olisi oikeuden mukainen järjestelmä. Mutta kuka maksaa kulut kun päättelevät että olet itse huolimattomuudellasi aihuttanut vian.
Oikeasti joudut kyllä lähettämään suodattimesi takaisin sinne mistä sen ostitkin.
Tuukkis kirjoitti:Homma siis menisi näin. Ostaisit suodattimen saksasta ja kohta huomaat että on takuukorjauksen aika. Lähetät amazoonille korjattavaksi jossa pyöräyttävät sen saksaan eheimin tehtaalle korjattavaksi josta se palaa amazoonille josta lähettävät takaisin sinulle ja eheim maksaa kaikki kulut. Sitten varmaan olisi oikeuden mukainen järjestelmä. Mutta kuka maksaa kulut kun päättelevät että olet itse huolimattomuudellasi aihuttanut vian.
Oikeasti joudut kyllä lähettämään suodattimesi takaisin sinne mistä sen ostitkin.
kumpaa veikkaat? että amazonilla vaihtaavat uuden osan ja lähettävät eheimille laskun vai että lähettää sen koko suodattimen sinne tutkittavaksi... Kuinka monta saksasta ostettua suodatinta on lähetetty ostettuun kauppaan? veikkaan kuule että aika vähä. eheimikin varmaan mielellään lähettää osan maahantuojalle kun selviää yhdensuuntaisella lähetyksellä.
siks toisekseen miten määritellään oma huolimattomuus jos suodatin lakkaa pumppaamasta vettä itsellään?
Tuukkis kirjoitti:Oli miten oli, joudut kumminkin lähettämään suodattimesi takaisin paikkaan josta ostit sen jos meinaat saada sen takuukorjattuna takaisin.
Ja p****t, etkö oikein tajunnut tuota asiaa? siis riittää kun otat yhteyttä maahantuojalle että lähetät heidän kustannuksellaan suodattimen heille ja heidän velvollisuus on hoitaa suodatin kuntoon, itseäni ei kiinnosta mitenkä he sen tekevät ja tuskin ketään toistakaan, pääasia että tulee kuntoon, senhän takia se sinne lähetetään. tuossa linkissähän kerrotaan selvästi että, "No silloin voi vaatia juuri EU-sääntöihin vedoten, että paikallinen maahantuoja hoitaa takuukorjauksen Suomessa"... tässä nyt oli kysymys vastuusta ja velvollisuudesta ja siitä että kuka maksaa viulut ja vaivan. ennen on ollut ostajan vastuulla hoitaa saksan liikkeen kautta asia(eihän siinäkää ongelmaa jos osaa saksaa).
Tuukkis kirjoitti:No, osta sa...na viallinen eheim suodatin sieltä saksasta ja kokeile onnistuuko.
En nyt ymmärrä sun ongelmaas mutta kuitenkin, takuuta on vielä 1,5v josko sit poksahtais ja joutuis asiasta vääntään kättä, niin satavarmaa on se että: mööbeli lähtee amazonille ja myös palaa korjattuna, vaikka sitten pidemmän ja hankalamman kaavan kautta, jonkunhan se tienraivaaja tarttee olla!
Oli kuinka oli, kannattaa joka tapauksessa pyytää että ne siellä nettikaupassa täyttävät takuupaperit. Itelle ei ainakaan vielä ole sattunut kohdalle että ne olisi täytetty...
Kerroin toisessa ketjussa aikaisemmin että korjasin hajalle oman vuotavan suodattimeni.
Luin täällä yhtä viestiketjua jonka perusteella laitoin pari kysymystä maahantuojan työntekijälle. Hän vastasi kommenttien kera ja pyysi osoitteeni lähettääkseen uuden osan minulle.
Eli kiitosta paljon sinne maahantuojan suuntaan.
Sitä en tiedä olisivatko ottaneet ko. suodattimen korjattavaksi. En kuitenkaan olisi lähettänyt sillä suodatin on tilapäisesti korjattu ja käytössä kokoajan.
Mutta hienosti hoitivat maahantuojana asian joka tapauksessa.
Eikös se takuulappu ole myös kuitti jos siinä näkyy tarvittavat tiedot?
Miten saa lähetettyä paketin maahantuojalle heidän laskuunsa?
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Tässä pari vuotta sitten Nikon Nordic sai kohtuulliset sakot kun järjestelmällisesti eväsi takuukorjaukset EU-aluleelta ostetuille keksinnöilleen. Sittemmin kai asiat on sielläkin paremmin ja euroopanlaajuinen takuu toimii jopa Suomessa. Nykyään muuten korjaavat JAS-tekniikassa jopa USAsta ostettuja vermeitä takuuseen. Kätevää kun dollarin kurssi lähestyy Ruotsin kruunua.
Meillä hajosi uusi töllö tossa talvella ja otettuamme yhteyttä myyjään, käskivät ottaa suoraan yhteyttä korjaamoon joka haki romun pois. Parin kolmen viikon päistä toivat takaisinkin, mutta kyselivät jonkun sarjanumerotarran perään jonka olisi kuulunut olla laitteen takapaneelissa. En ollut tarraa irroittanut, liekö jäänyt jo pakkaukseen kun telkku siitä purettiin? Korjaamo ei siis saanut laitteen sarjanumeroa selville, jonka olisivat tarvinneet laskuttaakseen maahantuojaa. Soittivat vielä kerran pari päivää myöhemmin, mutta koska lappua ei löytynyt tyytyivät siihen. Tiedä sitten miten velottivat ja ketä?
Vähän aiheen vierestä...Miten on hankalampaa lähettää tuote saksaan (mistä ostit) tahi maahantuojalle suomeen (esim. amazon)? Samalla tavalla joudut pakkaamaan lähetettävän tuotteen...ja ainakin aquaristikshopista saa kyllä invoicen (=laskun) tuotteen mukana, josta selviää mitä on ostettu ja milloin. Tottakai myyjä maksaa lähetyskulut kun kyseessä takuuasia.
Pakke kirjoitti:Vähän aiheen vierestä...Miten on hankalampaa lähettää tuote saksaan (mistä ostit) tahi maahantuojalle suomeen (esim. amazon)? Samalla tavalla joudut pakkaamaan lähetettävän tuotteen...ja ainakin aquaristikshopista saa kyllä invoicen (=laskun) tuotteen mukana, josta selviää mitä on ostettu ja milloin. Tottakai myyjä maksaa lähetyskulut kun kyseessä takuuasia.
1. neuvottelu menettelystä on kotimaisella kielellä itselleni helpompaa ja vallankin jos on jotain epäselvyyksiä.
2. posti kulkee amazonille nopeammin kuin saksaan.
3. kohdasta 2. johtuen tuote on korjauksessa huomattavasti lyhyemmän ajan.
Pakke kirjoitti:Vähän aiheen vierestä...Miten on hankalampaa lähettää tuote saksaan (mistä ostit) tahi maahantuojalle suomeen (esim. amazon)? Samalla tavalla joudut pakkaamaan lähetettävän tuotteen...ja ainakin aquaristikshopista saa kyllä invoicen (=laskun) tuotteen mukana, josta selviää mitä on ostettu ja milloin. Tottakai myyjä maksaa lähetyskulut kun kyseessä takuuasia.
Ei ainakaan aquaristikshop.com maksa takuuseen lähetettyjen tuotteiden postikuluja. Kyllä me ihan itse jouduimme maksamaan 30€ uv-sterilisaattorin takuuhuoltoon lähettämisestä.
Saksalaiset verkkokaupat eivät varmastikaan ole tehneet suomalaisen postin kanssa asiakaspalautus-sopimusta, eli silloin asiakas maksaa... eri asia on sitten jos joku näistä firmoista jostain ihmeen syystä haluaa hyvitellä asiakasta, mutta en kyllä ymmärrä miksi joku yrittäjä siihen lähtisi.
aivan, eli jos ostat suomesta joudut silti ehkä maksamaan postit, jotka ovat huomattavasti halvemmat suomeen.
Näkisin kuitenkin tämän aiheen tarpeelliseksi kaikkien tietää näissä takuuasioissa, jos ostat suomesta niin käänny silloin ensin myyjälikkeen puoleen, jos taas EU:n alueelta, siinä tapauksessa maahantuojan puoleen jos sellainen on, jos ei ole niin sit ei auta muu kuin ostoliikkeeseen...