Miljoonakalan poikasista eroon

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kirsikkabarbi
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Miljoonakalan poikasista eroon

Viesti Kirjoittaja kirsikkabarbi »

Alussa oli pari koirasta ja viitisen naarasta. Nyt on määrä molempien kohdalla ehkäpä kymmenkertainen. Kasveja ja naaraita on kait sen verran paljon, että minkäänlaisia tappelun tapasiakaan ei koiraitten kesken ole ollut.
Mutta mutta.. Nyt on taas pari naarasta ihan viimesillään, ja mulla menee hermo.. Otin kaikki pintakasvit sivuun, että jos muut kalat sitten söis ne poikaset, kun ei pääse piiloon. Voi olla että niin käy, voi olla että ei, mun pitäis silti päästä eroon ylimääräsistä kaloista. Että apua. Hukun miljoonakaloihin. Vaikka tappaisin kaikki poikaset, niin pian olis tilanne sama. :| Tän siittä saa, kun menee ostamaan miljoonakaloja, vaikka tietää niiden innon lisääntyä. Pitäiskö mun vaan ottaa hengiltä kaikki naaraat tai kaikki koiraat? Tuntuu niin kamalalta ajatukselta, kun niitä on niin monta. :|
affenainen80
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affenainen80 »

Mitä muita kaloja altaassa on?

Varmin konsti on tosiaan pitää koiraat ja naaraat erillään. Muuten millikset lisääntyvät hamaan tulevaisuuteen asti, ja naaraat taas rasittuvat henkihieveriin ainaisesta synnyttämisestä.
1000L tyhjillään, 400L aasiaa ja 350L afrikkaa + 9 viljakäärmettä
kirsikkabarbi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kirsikkabarbi »

Siellä on kiilakylkiparvi ja partamonni.

Mutta niin.. kummatko urhaan, koiraat vai naaraat? Ja mikä olis paras ja helpoin tapa?
eeplel
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja eeplel »

Itse uhraisin naaraat, kun koiraat ovat yleensä hienompia.
tÄhti
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tÄhti »

Saisitko lahjoitettu/myytyä miljoonakala naaraat jollekin? Tai huolisiko jokin akvaariokauppa ne myyntiin?

Itselläni on myös miljoonakaloja aikasta lailla. Onneksi sentää on kaksi allasta, joten urokset menee toiseen altaaseen jahka poikasista sukupuolet pystyy erottamaan.
100l kalasoppaa, 4 viljakäärmettä
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Sun tilanteessa luopuisin naaraista. Kyllä ne johonkin lemmikkikauppaan saa menemään kuhan tarvittaessa jaksaa useammasta liikkeestä kysyä.
Akvarismia 1992-2014
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”