Mitä kaloja teillä on keltabarbin seurana?
Valvoja: Moderaattorit
Mitä kaloja teillä on keltabarbin seurana?
Kymmenpäinen keltabarbilaumani taervitsisi jonkin mun lajin korostamaan kauniin keltaista ulkomuotoaan.
Miljoonakalat muuttivat omaan lajialtaaseen ja nyt tuolla on vaan nuo keltsut, sekä 2 partamonnia.
Hyviä ideoita otetaan vastaan. mitä suosittelette keltsujen kanssa samaan pyttyyn ja mikä ei ole sopinut lainkaan?
Keltsuistahan kasvaa isoja ja melkoisen vilkkaita menijöitä...
Miljoonakalat muuttivat omaan lajialtaaseen ja nyt tuolla on vaan nuo keltsut, sekä 2 partamonnia.
Hyviä ideoita otetaan vastaan. mitä suosittelette keltsujen kanssa samaan pyttyyn ja mikä ei ole sopinut lainkaan?
Keltsuistahan kasvaa isoja ja melkoisen vilkkaita menijöitä...
Tämän hetkinen allas on 280L. Allas saattaa tosin muuttua, sillä haluaisin hiukan matalamman ja pitemmän altaan.
Pohjalla on hieno hiekka, kasveja on melko runsaasti, mutta uimatilaakin löytyy.
Lämpöä on n. 24C ja ph on 7. Kovuutta en saa juuri nyt mitattua kun oli testit kaupasta taasen loppuneet ja uusia ne tilaa kunhan ehtivät... (Ärsyttävän typillistä täällä tuppukylässä!)
Mitäs muuta piti sanomani...? En muista, mut jos haluaa tietää jotain muuta, niin kerron toki.
Kaivoveteen sekoittuu meillä pintavettä, joten mitenkään turhan tarkkaa kalaa vesiarvojen suhteen ei kannata ottaa ennen kuin kunnostamme kaivon. Saattaa meinaan kovien sateiden jälkeen olla muutoksia veden laadussa.
Pohjalla on hieno hiekka, kasveja on melko runsaasti, mutta uimatilaakin löytyy.
Lämpöä on n. 24C ja ph on 7. Kovuutta en saa juuri nyt mitattua kun oli testit kaupasta taasen loppuneet ja uusia ne tilaa kunhan ehtivät... (Ärsyttävän typillistä täällä tuppukylässä!)

Kaivoveteen sekoittuu meillä pintavettä, joten mitenkään turhan tarkkaa kalaa vesiarvojen suhteen ei kannata ottaa ennen kuin kunnostamme kaivon. Saattaa meinaan kovien sateiden jälkeen olla muutoksia veden laadussa.

Mulla on 760 litraisessa parvi pikkulehtikaloja keltabarbiparven seurana ja pari sinileukakirjoahven poikaa. Lisäksi pohjanpöllyttäjinä tiikerinuoliaisia ja pari kultajuovaplekoa sekä kolme kultasampimonnia.. Värityksen puolesta melko musta-keltainen porukka 

Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
-
- Member
Eikös keltabarbit pidä vähän erilämpöisestä vedestä kuin pikkulehtikalat.ansu75 kirjoitti:Mulla on 760 litraisessa parvi pikkulehtikaloja keltabarbiparven seurana ja pari sinileukakirjoahven poikaa. Lisäksi pohjanpöllyttäjinä tiikerinuoliaisia ja pari kultajuovaplekoa sekä kolme kultasampimonnia.. Värityksen puolesta melko musta-keltainen porukka
Team fortress 2!!!!!!!!
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Itselläni on sinirihmakaloja. Siniset kalat sopivat värillisesti hyvin yhteen.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
Mulla safiiritetroja ja mustaneontetroja keltiksien kanssa. Mustaneontetrat ainakin korostavat keltaista väriä. Olen kuitenkin myymässä mustaneonit (*wink*)pois, jotta voin kasvattaa safiiritetraparven kokoa
Monnien lisäksi lootaan jää siis keltabarbit(n.30kpl) ja safiiritetrat(10 kpl). Lootalla kokoa 430 l.(180 cm).

Monnien lisäksi lootaan jää siis keltabarbit(n.30kpl) ja safiiritetrat(10 kpl). Lootalla kokoa 430 l.(180 cm).
*laa la laa*
Itseltäni löytyy sekalainen seurakunta:
lehtikalapari
avainkirjoahvenpari
9kpl leväbarbeja (isoja ja laiskoja möllyköitä)
2 juovanokkamonnia
3 aasianmutakalaa
7 albiinoa kuparimonnista
1 partis
19 KELTABARBIA
Nämä kalat asuttavat 300-litraista allasta, mutta muuttanevat pian takaisin 540-litraiseen.
Nyt jos laittaisin allasta mihin tulisi keltabarbeja, laittaisin altaan barbi-teemalla, eli muut barbeja, mutta talkkari (partis) voisi altaassa olla. Tuttavallamme on tiikeribarbeja ja ne ovat värikkäitä, vilkkaita, ahneita - tuli vain mieleen, kuinkahan sekava altaasta tulisi jos tiikerit ja keltsit laittaisi samaan altaaseen - vauhtia ja väriä ainakin piisaisi.
lehtikalapari
avainkirjoahvenpari
9kpl leväbarbeja (isoja ja laiskoja möllyköitä)
2 juovanokkamonnia
3 aasianmutakalaa
7 albiinoa kuparimonnista
1 partis
19 KELTABARBIA
Nämä kalat asuttavat 300-litraista allasta, mutta muuttanevat pian takaisin 540-litraiseen.
Nyt jos laittaisin allasta mihin tulisi keltabarbeja, laittaisin altaan barbi-teemalla, eli muut barbeja, mutta talkkari (partis) voisi altaassa olla. Tuttavallamme on tiikeribarbeja ja ne ovat värikkäitä, vilkkaita, ahneita - tuli vain mieleen, kuinkahan sekava altaasta tulisi jos tiikerit ja keltsit laittaisi samaan altaaseen - vauhtia ja väriä ainakin piisaisi.
-
- Junior Member
Re: Mitä kaloja teillä on keltabarbin seurana?
400 litraisessa keltisten (12) kaverina 6 leväbarbia ja 10 kuparimonnista. Tiedä sitten siitä värien korostamisesta..
Nykyinen valaistus saa kyllä keltikset suorastaan hehkumaan! 

sekalat: 400l + 180l + 98l
Näillä mennään tällä hetkellä..
Näillä mennään tällä hetkellä..
Tänään juttelin Akvaariokeskukseen tilaillen keltabarbeja.
Siellä sanoi ystävällinen puhelinääni että periaatteessa monnit ja monniset pelittävät hyvin, sanoi myös että jo olemassaolevien tetrojen ( kardinaali- ja punapäätetroja )sekä avaimien kanssa ei pitäisi tulla ongelmia.
Visuaalisesti spektrumilla kaikki sinisen pigmentin omaavat kalat ( violetit, siniset ) pitäisi korostaa keltaista vastavärinä.
Mutta olen niin aloittelija etten ota kalalajeihin kantaa. Mutta värioppia voin julistaa vaikka unissani.
Siellä sanoi ystävällinen puhelinääni että periaatteessa monnit ja monniset pelittävät hyvin, sanoi myös että jo olemassaolevien tetrojen ( kardinaali- ja punapäätetroja )sekä avaimien kanssa ei pitäisi tulla ongelmia.
Visuaalisesti spektrumilla kaikki sinisen pigmentin omaavat kalat ( violetit, siniset ) pitäisi korostaa keltaista vastavärinä.
Mutta olen niin aloittelija etten ota kalalajeihin kantaa. Mutta värioppia voin julistaa vaikka unissani.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: JAS
Re:
Väristä en tiedä, mutta vesiarviltaan eivät sovi yhteen. En todellakaan suosittelisi.Miss_Molton kirjoitti:Keltisten kanssa on ollu miekkiksii, milliksii, platyja, piikisilmiä, seeprakaloja ja komia leväbarbi. En kyllä sitten tiedä, kuinka mainitut lajit väriltään olisivat sopineet keltiksen värin kanssa
Aiemminkin tähän viestiin vastailin, silloin mustaneontetroja ja safiiritetroja. Nykyään edelleen keltabarbeja ja sinisävyisiä safiiritetroja eikä muita parvikaloja. Sopivat kyllä hyvin yhteen, parvien värit korostavat toisiaan.
*laa la laa*
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Sinistä kalaa jos haluaa keltabarbien kanssa, on akvaarion koolla vaikutusta. Mulla on keltabarbien kanssa sinirihmakaloja 2m pitkässä altaassa. Ja kaikki kyselee, että nyppivätkö barbit sinirihmojen rihmoja. Eivät nypi. Tarpeeksi iso allas, niin barbeilla on tilaa vipeltää, eivätkä jouda sinirihmoja huomaamaankaan. Ainakin mulla toimii hyvin.
(Olen hieman muutellut kalastokokonaisuuksia, jos aiempaa kommenttiani ihmettelette
)
(Olen hieman muutellut kalastokokonaisuuksia, jos aiempaa kommenttiani ihmettelette

Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
-
- Junior Member
Mulla on 6 keltabarbia ja nitten seurana on juovaokamonni.
420L altaassa. 

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Viesti:
Alajärven maatalousoppilaitoksella oli pari vuotta sitten todella hieno, parimetrinen akvaario. Sen asukkeina oli isohkot parvet keltabarbeja ja siniseeprakaloja, jokunen partamonni ja helmipurjepleko. Barbit ja seeprat olivat molemmat valtavan kokoisia, ainakin barbit kutivat jatkuvasti ja tilavassa, kantoröykkiöillä sisustetussa altaassa poikasetkin säilyivät siellä muiden seassa. Ne myös korostivat toistensa värejä hienosti.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Mulla aika sekalainen seura tällä hetkellä. 5 keltabarbia (tarkotus olis hankkii 5 kappaletta lisää) 3 lehtikalaa, 2 leväbarbii, yks partis, 2 sateenkaarikalaa. Oon kans miettiny et mikä kala tonne sopis, lähinnä just noitten keltabarbien värien kannalta. Oon ajattelu et paratiisikala pariskunta vois ol ihan ok.
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: Mies
375-litraisessa yhdeksän keltabarbin kanssa lehtikalapari (koi & gold), monnisia, partis, ruostekirjoahven, intiaaninsulkia sekä safiiritetraparvi. Viimeksi mainituilta alkoivat keltabarbien tulon jälkeen selkäevät ja pyrstöt repeillä ja ainakin yksi keltabarbi on nähty itse teossa niitä näykkimässä.
-
- Junior Member
Meillä on 6 Keltabarbia ja heidän seuranaan on:
5 Leväbarbia.
5 Kuparimonnista.
1 Juovaokamonni.
4 Harlekiininuoliaista.
Semmoinen sakki asustaa 420L altaassa.
5 Leväbarbia.
5 Kuparimonnista.
1 Juovaokamonni.
4 Harlekiininuoliaista.
Semmoinen sakki asustaa 420L altaassa.

-
- Junior Member
Onko kellään kokemusta keltabarbeista ja taistoista samassa altaassa? 
------------------------
niin taistojen kanssa meneekö,vai nyppiikö?

------------------------
niin taistojen kanssa meneekö,vai nyppiikö?
Talosta löytyy iloista vesimaailmaa 160 litraa! Ja omppuihin ihastunut puoliso.