Tanganjika 160-litraa ja Neolamprologus leleupi

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sanna.Kaisa
Junior Member
Junior Member

Tanganjika 160-litraa ja Neolamprologus leleupi

Viesti Kirjoittaja Sanna.Kaisa »

Haaveena olisi rakentaa 160-litraiseen pyttyyn aurinkokirjoahvenille (Neolamprologus leleupi) oma allas. Muita kaloja en tähän haluaisi ellei se ole suositeltavaa. Kuinka monta otusta olisi järkevää aluksi ottaa?
Altaan mitat ovat 100cm x 40cm x 40cm.
Suodattimena on Eheim Classic 2213 ja pörisemässä on myös ilmastin.
Tekokiviä on muutama ja laavakiviä pitäisi vielä hankkia.
Ajatuksena olisi tämän näköinen sisustus:
http://kuvablogi.com/nayta/1025592/

Mitä mieltä olette?
Mitä numeroita tarvitsisi pH-,GH- ja KH-arvoissa olla?
Myös muita lajeja saa ehdottaa.
Ja tiedän, että hakua pitäisi käyttää, mutta kaikissa tapauksissa altaaseen rohmuttiin vähintäänkin kolmea lajia kalaa, joka minua ei kauheasti innosta.
"Mitäs matoja noi on?"
Kysyi isä nähdessään sukaravut.
160 ja 21 litraa
maltsa
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Ciclidistit
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja maltsa »

Minulla on hiukan pienemmässä 3 leleupia ja 4 J.ornatusta. Allas on laitettu pystyyn tammikuussa, joten eipä tätä kokemusta kauheasti ole kertynyt... Jonkun näköistä riitaa reviireistä on, kun molemmilla on poikaset. Leleupeissa taitaa ola kaksi urosta, joita toinen on kyllä liikaa ja joutuu piilottelemaan, sukupuolia ei pystynyt silloin sanomaan, kun hankin ne. Kaipa sinne ei olisi hyvä laittaa kuin yksi uros ja 2-3 naarasta.
Minulla on sähkönjohtokykymittari, joka näyttää n. 600, KH 8 ja GH 9, eli ei Gh niin korkealla kuin olen lukenut, mutta olen ymmärtänyt että sähkönjohtavuus on tärkein mittari. Käytän Nl-aquan suoloja.
Koloistahan nuo tykkää, löysin kaupasta kivoja kolollisia laavakiviä, ja niissä koloissa kalat tykkää pyöriä ja kaivella ja ovat pesätkin tehneet sinne. Eli laita paljon koloja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”