Tavan juovaoka vai joku muu?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Tavan juovaoka vai joku muu?
Minua on nyt alkanut hämäämään okamonnini väritys, kun juovaokana sen ostin, mutta se on kovin keltaraitainen. Netistä olen juovaokien kuvia katsellut, mm. google, mutta näyttävät olevan selkeän valkoraitaisia kaikki. Noita raitaisia okamonneja kun näyttäisi olevan useampia, niin mietinkin tässä että onko omani jokin muu kuin juovaoka, vai vaan värivammainen yksilö? 

-
- Junior Member
- Viesti:
Ahaa, hyvä tietää. Hmm, kuinkas vanhana raidat sitten alkaa kellertymään, noin suurinpiirtein, osaisitko sanoa? Kunkun, omani ei pitäisi olla kovin vanha? Kaupasta ostin, ja on ollut mulla nyt kolme kuukautta, ja kasvanut n. pari senttiä? On nyt n. 13 cm.
Kaverinsakin on jo keltaraitainen vaikka on pienempi, vasta n. 10 cm.
Eikai niiden vielä ikäloppuja pitäisi olla
Kaverinsakin on jo keltaraitainen vaikka on pienempi, vasta n. 10 cm.
Eikai niiden vielä ikäloppuja pitäisi olla

-
- Member
- Akvaarioseurat: has
Nehän voi olla keltaisia syntymästään asti, eihän sitä tiedä. Mulla oli neljä juovaokaa, joista kaksi nuorempaa on vaaleampia ja kaksi ikäloppua ihan keltaisia. Tekivät poikasia, jotka kaikki neljä hengissäselvinnyttä ovat vaaleita. Yksi, jonka sain lahjoituksena myöhemmin ja jonka iästä ei ole tietoa, on jotain keltaisen ja valkoisen väliltä.. Joten tämä on varmaankin yksilöllistä. Ei kannata turhaan huolestua ja nämä kalat ovat kyllä äärimmäisen pitkäikäisiä, vanhin omani on n.16v.
Kaksinkertainen rapula( 67l & 27l)
ja kaksi seropia
-Kasveja ei voi ikinä olla liikaa-

-Kasveja ei voi ikinä olla liikaa-
Tuota on pidetty juovaokamonnina, Platydoras costatus. Asia vaan ei ole näin yksinkertainen.
Silmääni sattui juttu, jossa kerrottiin, että samannäköisiä lajeja on itseasiassa kolme. Kaksi niistä on kuvaamattomia. Jääkö nimi costatus tuolle meille tutuimmalle, jää nähtäväksi. Samoin se, voiko niitä edes erottaa "kuvia katselemalla".
Silmääni sattui juttu, jossa kerrottiin, että samannäköisiä lajeja on itseasiassa kolme. Kaksi niistä on kuvaamattomia. Jääkö nimi costatus tuolle meille tutuimmalle, jää nähtäväksi. Samoin se, voiko niitä edes erottaa "kuvia katselemalla".
"Ei paha ole kenkään ihminen,
vaan toinen on heikinheimompi toista"
Eino Leino & Juice Leskinen
vaan toinen on heikinheimompi toista"
Eino Leino & Juice Leskinen