Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
Ehkä joskus on vain tekemisen puute? Siis tylsää? Telkkaristakaan ei tule taas kun jotain ruotsinkielistä, golfia, tylsä elokuva ja vielä huonompi televisiosarja.
Joskus sitten taas on nippu ongelmia (ainakin mahdollisia) joita yrittää kuumeisesti selvitellä edes jotain kautta ja sitten samalla räiskii mielipiteitään minne sattuu.
Toisaalta joskus ihan kiva kun saa ehkä jotain autettuakin jossakin pulmassa kokeneemman (ei viisaamman välttämättä) syvällä rintaäänellä. Ja kun on itse oppinut jotain tältä palstalta niin laittaa taas sanan kiertämään kun joku muu ihmettelee ihan samaa...
Joskus sitten taas on nippu ongelmia (ainakin mahdollisia) joita yrittää kuumeisesti selvitellä edes jotain kautta ja sitten samalla räiskii mielipiteitään minne sattuu.
Toisaalta joskus ihan kiva kun saa ehkä jotain autettuakin jossakin pulmassa kokeneemman (ei viisaamman välttämättä) syvällä rintaäänellä. Ja kun on itse oppinut jotain tältä palstalta niin laittaa taas sanan kiertämään kun joku muu ihmettelee ihan samaa...
Minä juon nyt kahvia!
Vuosi sitten olin ahkerasti lukemassa täällä, kun aloitin akvaario harrastusta. sitten olikin pitkä tauko, mutta nyt kun saatiin tämä laajakaista kotio, niin on tullut taas luurattua täällä, haaveissa on toinen tankki, mutta nyt ei oo varaa, joten oon sit tyytynyt uudistamaan vanhaa. Myydään palstalla oon vahtinut, jos tulis myyntiin jotain sopivaa (kasveja ja sukarapuja löytyikin jo) ja jos vaikka se akvaariokin tulisi sopivalla hinnalla eteen, niin ehkä sit kuitenkin olis varaa... 

Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
-
- Advanced Member
Editti vielä: joo kyllä se on se, jos sattuu jollakin oleen tämmönen "apua kalat kuolee"-tapaus ja on itse tietokoneen ääressä ja voi edes jotain apua tarjota niin se jotenkin palkitsee. Jokainen saa tulkita tämän lauseen miten haluaa. Tietysti monesti vaan tää kommunikointi netin välityksellä on hidasta ja kömpelöä tämmösiä tilanteita varten...
Minä juon nyt kahvia!
-
- Advanced Member
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Nainen
Alkuaikoina tuli pyörittyä tiiviisti lukemassa ja oppimassa. Akvaarioni oltua reilu vuoden vanhempien luona oli innostuskin hieman laimeaa, eikä tullut täälläkään roikuttua kovin usein. Nyt on taas mennyt melkein vuosi, (on akvaariokin kotosalla) kun tänne olen palaillut. Tullut toinenkin akvaario hankittua tänä aikana. Foorumi on vain niin koukuttava paikka, että päivitys nappia tulee paineltua vähän väliä
. Lukemisen ja opettelemisen välissä tulee neuvottua porukkaa. Mikä taitaa olla se suurin syy miksi palaan päivittäin (tunneittain). Vaikka tämä kirjoittaminen yleensä kestää tovin (kolmen, neljän...) oikoluvun kera. Ja tietysti, jos on jotain ostettavaa.

460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
Kattavin akvaariosivusto!
Täältä saa vastauksen kysymyksen kuin kysymykseen. Lisäksi löytyy kaikkeen makuun off- topicceja ym. Mahtava palsta!!
Viime syksynä tieni tänne löysin, luin paljon ja monta kuukautta ennenkuin uskalsin kirjautua ja avata sanaisen arkkuni. Nyt tästä on tullut " päivän pakollinen", aamulla ensiksi kone auki, sitten vasta kotihommiin. Illalla töistä tullesta taas sama juttu
Ilman tätä sivustoa olisin ollut monta kertaa pulassa. Lukemalla olen paljon oppinut ja kysellyt, jos en jotain ole tiennyt tai olen ollut epävarma.
Täältä saa paljon ammennettua kun pitää silmät auki![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Ilman tätä sivustoa olisin ollut monta kertaa pulassa. Lukemalla olen paljon oppinut ja kysellyt, jos en jotain ole tiennyt tai olen ollut epävarma.
Täältä saa paljon ammennettua kun pitää silmät auki
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kukaan meistä ei ole täydellinen, minustakin puuttuu täysin kaikki viat!

Aina oppii jotain uutta tai huomaa uusia ajattelu/toiminta tapoja. Tulee luettua laidasta laitaan ( kiekoista miljoonakaloihin ) kaikki aiheet. Ainoastaan tuo merivesi-puolisko jää vähemmälle, ihan siitä syystä ettei niistä ymmärrä muuta, kuin ne on kauniita, kalliita ja saavuttamattomia . Toki niistäkin katselen kauniit kuvat ja luen jotain mielenkiintoisimpia juttuja.
Vähemmän tulee kirjoitettua. Joskus jos joku mietityttää, haku-toiminto usein auttaa, mutta joskus haluaa silti pientä varmistusta.

Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
-
- Junior Member
Siitä päivästä lähtien kun aw:n löysin, olen täällä säännöllisesti käynyt, aloittelijaksihan minä itseni vielä luokittelen, ja sen takia täällä olen, että koko ajan oppisin uutta.
Ja myös myyntipalstaa tulee tongittua, sieltä olen molemmat nykyiset altaani löytänyt, sekä paljon kaikkee muuta, edullisesti
Ja myös myyntipalstaa tulee tongittua, sieltä olen molemmat nykyiset altaani löytänyt, sekä paljon kaikkee muuta, edullisesti

Toisinaan sitä on tuulilasi. Toisinaan hyönteinen.
-
- Senior Member
-
- Senior Member
No, knnattaakohan mun ees vastata paremmin. Mie liikun täällä kun aihetta annetaan. Eli kun altaat puskee puskaa yli. Kasviopillisia neuvoja en edes yritä tunkea kenellekkään kun parhaaksi olen vaan itselläni tuntenut PMDD:n sekä ne piukat pallerot.... siis aviturpeesta
. Noilla tulee kasvia ihan kivasti itellä ainakin.

*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Tykkään palstasta, koska keskustelu on pääosin asiallista ja pysyy aiheessa. Olen ammentanut valtavasti tietoa vanhoista keskusteluista ja opin joka päivä jotain uutta. Joskus jopa osaa itsekin auttaa, se tuntuu kivalta.
Okei, myönnetään, olen myös pahasti koukuttunut ja heilun täällä, kun töissä on tylsää...

Okei, myönnetään, olen myös pahasti koukuttunut ja heilun täällä, kun töissä on tylsää...
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
www.ciklidistit.fi
Mulla on ideana välttää vanhat mokat ja tulee kurkattua, josko keskustelu koskisi jotain sellaista asiaa, mitä en ole tullut ajatelleeksikaan. Ja tuo valokuvaketju on pakko katsoa, se innostaa kokeilemaan kaikkea kivaa! Mun tutuista tasan yhdellä on allas, sekin on jo moneen otteeseen nähty. Olisi vähän tylsää pörrätä vain tuon oman purkkinsa ympärillä, ellei olisi mitään, mihin vertailla.
Sitä paitsi mulla tuntuu olevan jonkinlainen pakko lukea ainakin 95% tänne tulleista viesteistä, ja kolmenkin päivän odottelulla luettavaa olisi jo liian paljon.
Ja olenpa täältä onkinut pari kaveriakin, yksäri kulkee vaikka etäisyyttä kartalla on enemmänkin. Ei tulisi pieneen mieleenkään siirtyä sähköpostittelemaan, täällä on hauskempaa.
Sitä paitsi mulla tuntuu olevan jonkinlainen pakko lukea ainakin 95% tänne tulleista viesteistä, ja kolmenkin päivän odottelulla luettavaa olisi jo liian paljon.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja olenpa täältä onkinut pari kaveriakin, yksäri kulkee vaikka etäisyyttä kartalla on enemmänkin. Ei tulisi pieneen mieleenkään siirtyä sähköpostittelemaan, täällä on hauskempaa.
Mihin tv:tä tarvitaan, kun akvaario on keksitty?
-
- Senior Member
- Viesti:
Kyllä se tää riippuvuus on mikä tänne aina tuo uudestaan ja uudestaan käymään. 
Ja riippuvuus toki on tullut mukavista ihmisistä, asiallisista jutuista ja hyvästä meiningistä.

Ja riippuvuus toki on tullut mukavista ihmisistä, asiallisista jutuista ja hyvästä meiningistä.
Kuvia
317L kalakippo.
317L kalakippo.
-
- Elite Member
-
- Junior Member
Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?
Nostetaas tätakin..
Miulla on kotisivuna tämä aw
, tulee luettua siis aina! Uteliaisuus ja tiedonjano, siinäpä muut syyt.
Miulla on kotisivuna tämä aw

sekalat: 400l + 180l + 98l
Näillä mennään tällä hetkellä..
Näillä mennään tällä hetkellä..
-
- Senior Member
- Viesti:
Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?
Hinku oppia uutta ja vaihtaa kokemuksia sekä mielipiteitä. Ja onhan se kiva että on paljon "virtuaaliakvaristikavereita"!
Toki myös pitää seurailla kauppapalstoja, joskos joskus sattuisi joku helmi löytymään.

Toki myös pitää seurailla kauppapalstoja, joskos joskus sattuisi joku helmi löytymään.
1000L tyhjillään, 400L aasiaa ja 350L afrikkaa + 9 viljakäärmettä