Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Ehkä joskus on vain tekemisen puute? Siis tylsää? Telkkaristakaan ei tule taas kun jotain ruotsinkielistä, golfia, tylsä elokuva ja vielä huonompi televisiosarja.

Joskus sitten taas on nippu ongelmia (ainakin mahdollisia) joita yrittää kuumeisesti selvitellä edes jotain kautta ja sitten samalla räiskii mielipiteitään minne sattuu.

Toisaalta joskus ihan kiva kun saa ehkä jotain autettuakin jossakin pulmassa kokeneemman (ei viisaamman välttämättä) syvällä rintaäänellä. Ja kun on itse oppinut jotain tältä palstalta niin laittaa taas sanan kiertämään kun joku muu ihmettelee ihan samaa...
Minä juon nyt kahvia!
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Vuosi sitten olin ahkerasti lukemassa täällä, kun aloitin akvaario harrastusta. sitten olikin pitkä tauko, mutta nyt kun saatiin tämä laajakaista kotio, niin on tullut taas luurattua täällä, haaveissa on toinen tankki, mutta nyt ei oo varaa, joten oon sit tyytynyt uudistamaan vanhaa. Myydään palstalla oon vahtinut, jos tulis myyntiin jotain sopivaa (kasveja ja sukarapuja löytyikin jo) ja jos vaikka se akvaariokin tulisi sopivalla hinnalla eteen, niin ehkä sit kuitenkin olis varaa... :roll:
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Editti vielä: joo kyllä se on se, jos sattuu jollakin oleen tämmönen "apua kalat kuolee"-tapaus ja on itse tietokoneen ääressä ja voi edes jotain apua tarjota niin se jotenkin palkitsee. Jokainen saa tulkita tämän lauseen miten haluaa. Tietysti monesti vaan tää kommunikointi netin välityksellä on hidasta ja kömpelöä tämmösiä tilanteita varten...
Minä juon nyt kahvia!
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Päivittäin??? Perhana, tunneittain... Oon koiravahtina paikassa jossa ei mitään mukavuuksia - paitsi laajakaista, jota ei taas itsellä ole... Mitä muutakaan ihminen voisi tehdä?

Kiva kävellä 2 km eestakasin kahdesti päivässä kaloja ruokkiin, fillarikin on rikki..
Minä juon nyt kahvia!
irkku82
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja irkku82 »

Alkuaikoina tuli pyörittyä tiiviisti lukemassa ja oppimassa. Akvaarioni oltua reilu vuoden vanhempien luona oli innostuskin hieman laimeaa, eikä tullut täälläkään roikuttua kovin usein. Nyt on taas mennyt melkein vuosi, (on akvaariokin kotosalla) kun tänne olen palaillut. Tullut toinenkin akvaario hankittua tänä aikana. Foorumi on vain niin koukuttava paikka, että päivitys nappia tulee paineltua vähän väliä :mrgreen:. Lukemisen ja opettelemisen välissä tulee neuvottua porukkaa. Mikä taitaa olla se suurin syy miksi palaan päivittäin (tunneittain). Vaikka tämä kirjoittaminen yleensä kestää tovin (kolmen, neljän...) oikoluvun kera. Ja tietysti, jos on jotain ostettavaa.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
carmen
Starting Member
Starting Member

Kattavin akvaariosivusto!

Viesti Kirjoittaja carmen »

Täältä saa vastauksen kysymyksen kuin kysymykseen. Lisäksi löytyy kaikkeen makuun off- topicceja ym. Mahtava palsta!!
Josefiina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Josefiina »

Viime syksynä tieni tänne löysin, luin paljon ja monta kuukautta ennenkuin uskalsin kirjautua ja avata sanaisen arkkuni. Nyt tästä on tullut " päivän pakollinen", aamulla ensiksi kone auki, sitten vasta kotihommiin. Illalla töistä tullesta taas sama juttu :mrgreen:
Ilman tätä sivustoa olisin ollut monta kertaa pulassa. Lukemalla olen paljon oppinut ja kysellyt, jos en jotain ole tiennyt tai olen ollut epävarma.
Täältä saa paljon ammennettua kun pitää silmät auki [;)]
Kukaan meistä ei ole täydellinen, minustakin puuttuu täysin kaikki viat!
viivis
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja viivis »

:roll: No, mitäs ihmettä minä tekisin töissä, kun nettilehdetkin on luettu ja aamu vasta puolessa? Ja illalla, kun talo on hiljentynyt ja seurana vain kynttilät ja akvaarioiden valot?
Aina oppii jotain uutta tai huomaa uusia ajattelu/toiminta tapoja. Tulee luettua laidasta laitaan ( kiekoista miljoonakaloihin ) kaikki aiheet. Ainoastaan tuo merivesi-puolisko jää vähemmälle, ihan siitä syystä ettei niistä ymmärrä muuta, kuin ne on kauniita, kalliita ja saavuttamattomia . Toki niistäkin katselen kauniit kuvat ja luen jotain mielenkiintoisimpia juttuja.

Vähemmän tulee kirjoitettua. Joskus jos joku mietityttää, haku-toiminto usein auttaa, mutta joskus haluaa silti pientä varmistusta.
8-) Ja "myydään"-palsta tulee luettua ensimmäisenä. Jos vaikka joku löytö sieltä putkahtaisi ja olisi ihan pakko (!) vaihtaa joku allas isompaan, "kun halavalla saapi", kuten Sulo Vilén ilmaisi osuvasti.
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
tirppis_
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tirppis_ »

Siitä päivästä lähtien kun aw:n löysin, olen täällä säännöllisesti käynyt, aloittelijaksihan minä itseni vielä luokittelen, ja sen takia täällä olen, että koko ajan oppisin uutta.

Ja myös myyntipalstaa tulee tongittua, sieltä olen molemmat nykyiset altaani löytänyt, sekä paljon kaikkee muuta, edullisesti :)
Toisinaan sitä on tuulilasi. Toisinaan hyönteinen.
iisku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja iisku »

1) Saan tietoa ja on kiva lukea toisten ajatuksia/kokemuksia.
2) Jos myy/ostaa jotakin niin tulee tarkistettua viestit.
3) En halua, että kerralla joutuu selaamaan 10 sivua aiheita, joihin on poissaollessa kommentoitu.
Inneremont
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Inneremont »

Välillä mietin itsekin... Toisaalta harrastukseen liittyvä viihde, josta voi joskus jopa olla hyötyä, on ihan ok. Lisäksi YV-viestittäminen toimii harrastukseen liittyvissä asioissa paremmin kuin sähköposti.
Biotooppiharrastaja
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Riippuvainen :roll: ...
llFiSull
Member
Member

Viesti Kirjoittaja llFiSull »

Tulee ihan automaattisesti käytyä. =}
Never mind the dog, beware of the owner.
440L + 25 kilogrammaa koiraa.
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Juhis90 kirjoitti:Riippuvainen :roll: ...
vielä pieni lisäys edelliseen...
Näinhän ei tietenkään saisi sanoa, mutta on aina välillä ihan piristävää ja hauskaakin seurata joidenkin kädenvääntöä, kun monestikkin aihe saattaa karata käsistä ja mennä ihan off-topiciksi [;)] !
Muffe
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Muffe »

Juhis90 kirjoitti:Riippuvainen :roll: ...
Sepäs se. :D
kiltsi
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

No, knnattaakohan mun ees vastata paremmin. Mie liikun täällä kun aihetta annetaan. Eli kun altaat puskee puskaa yli. Kasviopillisia neuvoja en edes yritä tunkea kenellekkään kun parhaaksi olen vaan itselläni tuntenut PMDD:n sekä ne piukat pallerot.... siis aviturpeesta ;) . Noilla tulee kasvia ihan kivasti itellä ainakin.
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Kyselen tyhmiä ja aina pitää tulla katsomaa että mitä viisaat vastaa. Toisinaan satan myös vastata muille jos luulen tietäväni asiasta jotakin. toisinaan myös saatan aloittaa ketjun jossa kerron jostakin projektistani.
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Tykkään palstasta, koska keskustelu on pääosin asiallista ja pysyy aiheessa. Olen ammentanut valtavasti tietoa vanhoista keskusteluista ja opin joka päivä jotain uutta. Joskus jopa osaa itsekin auttaa, se tuntuu kivalta. :)
Okei, myönnetään, olen myös pahasti koukuttunut ja heilun täällä, kun töissä on tylsää...
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
Fransesca
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Fransesca »

Mulla on ideana välttää vanhat mokat ja tulee kurkattua, josko keskustelu koskisi jotain sellaista asiaa, mitä en ole tullut ajatelleeksikaan. Ja tuo valokuvaketju on pakko katsoa, se innostaa kokeilemaan kaikkea kivaa! Mun tutuista tasan yhdellä on allas, sekin on jo moneen otteeseen nähty. Olisi vähän tylsää pörrätä vain tuon oman purkkinsa ympärillä, ellei olisi mitään, mihin vertailla.

Sitä paitsi mulla tuntuu olevan jonkinlainen pakko lukea ainakin 95% tänne tulleista viesteistä, ja kolmenkin päivän odottelulla luettavaa olisi jo liian paljon. [;)]

Ja olenpa täältä onkinut pari kaveriakin, yksäri kulkee vaikka etäisyyttä kartalla on enemmänkin. Ei tulisi pieneen mieleenkään siirtyä sähköpostittelemaan, täällä on hauskempaa.
Mihin tv:tä tarvitaan, kun akvaario on keksitty?
Platypus
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Platypus »

Pitkän tauon jälkeen olen palaamassa harrastuksen pariin, ja AW:n avulla olen päivittänyt tietojani kaikista parhaiten. Joka päivä tosiaan oppii jotain uutta. Lisäksi myyntipalstaa tulee tutkittua erittäin ahkerasti.
tricolour
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tricolour »

Kyllä se tää riippuvuus on mikä tänne aina tuo uudestaan ja uudestaan käymään. :)

Ja riippuvuus toki on tullut mukavista ihmisistä, asiallisista jutuista ja hyvästä meiningistä.
Kuvia
317L kalakippo.
ändipändi
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja ändipändi »

Tähän on vain jäänyt koukkuun :mrgreen: Tietoa löytyy aiheesta kuin aiheesta ja on kiva lukea muiden harrastajien ajatuksia ja seurailla erilaisia projekteja. Myynti-palstaa tulee myös selailtua ahkeraan.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Joo pitää sanoa että oon tullu tähän paikkaan riipuvaiseksi.
Tän "riippuvuuden" huomaa parhaiten siinä, että kun menee nettiin niin aivan automaattisesti etin tuolta suosikit listasta tämän linkin. :roll: :mrgreen:
hupsukki
Junior Member
Junior Member

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja hupsukki »

Nostetaas tätakin..
Miulla on kotisivuna tämä aw :mrgreen: , tulee luettua siis aina! Uteliaisuus ja tiedonjano, siinäpä muut syyt.
sekalat: 400l + 180l + 98l
Näillä mennään tällä hetkellä..
affenainen80
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja affenainen80 »

Hinku oppia uutta ja vaihtaa kokemuksia sekä mielipiteitä. Ja onhan se kiva että on paljon "virtuaaliakvaristikavereita"! :mrgreen:
Toki myös pitää seurailla kauppapalstoja, joskos joskus sattuisi joku helmi löytymään.
1000L tyhjillään, 400L aasiaa ja 350L afrikkaa + 9 viljakäärmettä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”