Miljoonakalojen poikaset

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Omppukotilo
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Miljoonakalojen poikaset

Viesti Kirjoittaja -Omppukotilo »

Minun 60l akvaariossani uiskenteli. n.6 urosta, kunnes viime kuussa hankin sinne 4 naarasta. Kaikilla naarailla näyttäisi olevan poikaset mahassaan. Ihan läskejä ovat. :D Millonkahan poikaset syntyvät ? ovat jo montaviikkoa olleet läskejä. Syövätkö täysikasvuiset miljikset poikaset, jos niitä syntyy? :|
Kolme koiraa
Kaksi kania
Kolme akvaariota
yksi hamsteri
:-zinneliini-:
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja :-zinneliini-: »

Haulla löydät paljon aiheita, mutta tässäpä vastauksia :roll: :

Miljoonakalat ei syö omia poikasia, mutta kasvaessaa täytyy siirtää toiseen altaaseen ettei tule sisäsiittoisuutta. Ja poikasista tietenkin koiraat ja naaraat myös erilleen. Eli jos haluat itselläsi pitää poikaset täytyy sinun varautua hankkimaan 2 allasta lisää, kunhan poikaset kasvavat.
Ja naaraan kantoaika on n.28-30pv. poikaset tulevat n.2kk iässä sukukypsiksi.

Millis naaraat lisääntyvät hyvin nopeaa, esim minulla 5 naarasta on n.puolessa vuodessa tullut yli 220 poikasta. Naaraat synnyttää kuukauden välein, ja poikasmäärä riippuu naaraan iästä ja siitä onko ennekin synnyttänyt. Eli vaihtelee 10-60 synnytykseltä.
--
iisku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja iisku »

Miljoonakalat syövät omia poikasiaan. Ei tarvitse siirtää poikasia erilliseen altaaseen, jokunen selviää aina aikuiseksi asti jos on hyviä piilopaikkoja = kasveja.
Junior Member
Junior Member

Miljoonakalat eivät syö omia poikasiaan, muut kalat kyllä voi napsia ne muttei miljoonakalat itse. Minulla on tämänkin hetkisesti 60litraisessa Paljon suuria miljoonakala naaraita,
sekä 4 koirasta, nuo kaikki naaraat on omia kasvattejani ja niitä on kyllä paljon ja ahdasta on. Mutta myynnissä on suurin osa. kaikki omat miljoonakalani ovat kasvaneet omien emojensa kanssa, ja tämänkin hetkisesti tuolla on 40parvi pikkukaloja ihan pinnan tuntumassa. kasveja ei ole paljoa, eikä varsinkaan pinnalla. Eli poikaset on pinnalla ilman mitään suojaa. eikä niitä edes jahdata ja hyvällä menestyksellä olen näin kasvattanut :) .

hyvin ruokitut miljoonakalat ei syö omia poikasiaan. Näkiintyneet syö pakosta. Meillä ruokitaan 3kertaa päivässä hyvin.
--
iisku
Junior Member
Junior Member

Tästä asiasta on turha alkaa kiistelemään, kun on faktaa. Miljoonakalat eivät tunnista poikasiaan, joten ne voivat syödä niitä. Kannattaa ensin hankkia tietoa, ettei tarvitsee puhua palturia. :D Piste. :roll:
Junior Member
Junior Member

No, täältä löytyy kyllä ennestäänkin keskusteluja asiasta. Enkä ole ainut ihminen joka on huomannut ettei miljoonakalat syö poikasiaan.

Enhän ole väittänut että tunnistaisivat poikaisensa, sanopin vain että muut kalat popsii niitä. Ei kyllä tietenkään kaikki kalat! Vaan esimerkiksi platyt syö kaikkea mitä suuhun mahtuu! (Possuja..)
Omasta kokemuksesta olen tämän huomannut, ja muuallakin on keskustelua aiheesta!
--
hj60
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Meillä ainakin syövät vaikka ruokin kaloja kolmekertaa päivässä :D
Nyt ihme kyllä muutama poikanen säily altaassa ku on kasvin suojissa! :)
Junior Member
Junior Member

Saatetaan noita popsia jonkin verran, mutten ole ainakaan itse huomannut :) . Hyvällä menestyksellä kasvaneet, kuukausittain uusia.
omalla tavalla on ainakin poikasia säilynyt puolessa vuodessa yli 200, vain 4 naaraalta. Mutta nyt onkin tuo akvaario taynnä omia kasvattejani, naaraita jotka ovat saavuttaneet jo emojensa mitat ja pojat siirretään aina toiseen altaaseen.

-Omenakotilo, voithan varalta hankkia sen kelluvan synnytys häkin, tai varmistaa että akvaariossa on tarpeeeksi kasveja ja piilopaikkoja [;)] .
--
-Omppukotilo
Junior Member
Junior Member

hmm.. ai siis syövät vaiko eivät ? :D riittääkö, että en osta poikasallasta. Kun minulla on altaassani aika paljon kasveja ja piilopaikkoja ?
Kolme koiraa
Kaksi kania
Kolme akvaariota
yksi hamsteri
iisku
Junior Member
Junior Member

Ei tarvitse ostaa poikasallasta kun itse jo totesit, että piilopaikkoja löytyy. Ja syövät, sitä ei voi kiistää.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Kaloille poikastensa syöminen on aivan luonnollinen asia. Tekeväthän ne sitä luonnossakin, syövät toisen lajin jälkikasvua/omiaan, jotkut myös ihan aikuisiakin yksilöitä.
Minusta tuo on jopa positiivinen asia akvaariota ajatellen, kun kyseessä kumminkin suljettu tila ja miljoonakalat kun nyt sattuvat olevan nopeasti lisääntyvää sorttia, niin luonnollinen karsinta on parasta, mitä niitten kohdalla voi olla, jotta massiivisimmalta liikakansoitukselta vältytään.
Huomattavasti surullisempaa olisi jos kaikki poikaset säilyisivät hengissä ja akvaristi joutuisi alkaa niitä lopettamaan omin käsin, koska lajista olisi liikatarjontaa (kuten välillä tuntuu muutaman kauppiaan mukaan olevankin.)
-Omppukotilo
Junior Member
Junior Member

jooh, kiitos vastauksista " :D Näinkin juuri että ovat tehneet poikasia, minulla oli vanha kelluva poikasallas, ja sain pyydystettyä sinne 4 poikasta. Vai olisikohan parempi olla niiden ihan vain akvaariossa ?
Kolme koiraa
Kaksi kania
Kolme akvaariota
yksi hamsteri
Hansk1
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Hansk1 »

:-zinneliini-: kirjoitti:

Miljoonakalat ei syö omia poikasia,
tosta sen verran että mun miljoonakalat todellakin syö kaikki omat poikasensa.
Miljoonakalat<3
_Marjana_
Member
Member

Viesti Kirjoittaja _Marjana_ »

Hansk1 kirjoitti:
:-zinneliini-: kirjoitti:

Miljoonakalat ei syö omia poikasia,
tosta sen verran että mun miljoonakalat todellakin syö kaikki omat poikasensa.
Näin on :mrgreen:
Jopa hyvin ruokitut miljoonakalat syö jälkeläisiään, sitä ei vaa aina huomaa :D
Tell me why we build castles in the sky?
NinZe
Member
Member

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Ei mulla oo ainakaan millikset ikänä syöny omia poikasiaan. Muitten kalojen suihin niitä kyllä on menny.
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Retuliini
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Retuliini »

miljoonakala84 kirjoitti:Pitääpä laittaa tähän, että hohtomiljoonakalat ei syö poikasiaan
Näin olen minäkin huomannut. Yksikään poikanen ei häviä meillä hohtomiljoonakalojen kitaan. Sen sijaan olen itse nähnyt useasti, että tavalliset miljoonakalat syövät myös omia poikasiaan (vaikka saavat tarpeeksi ruokaa). Varsinkin vastasyntyneet menevät nopeastikin aikuisten herkkupaloina. Osa poikasista säilyy kasvien seassa ja ei montaa viikkoa mene, kun poikaset ovat jo hieman isompia ja silloin ei ole enää vaaraa, että joutuisivat syödyiksi.
Miksi tehdä samat virheet uudelleen,
kun voi tehdä kymmeniä uusia.
http://kuvablogi.com/blog/5383/1/
http://kuvablogi.com/blog/5383/24/ (myynnissä olevaa tavaraa)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”