Valvoja: Moderaattorit
Mutta kun ei oikein voi tietää onko allas edes ollut vielä kypsä vai ei? Kun nyt vasta tajuttiin hanavesi mitata. Tosin - silloin 6. päivänä SafeStartin lisäämisen jälkeen liikkeessä näytti nitriittitesti nollaa.111na kirjoitti:0,2 mg/l nitriittiä hanavedessä kypsässä tilanteessa ja oikein hoidetussa akvaariossa ei ole minkäänlainen ongelma. Akvaariossa sellainen pitoisuus laskee nolliin ihan silmissä - ja suurempikin.
Voisiko tästä johtua se, että kolmen viikon ajan nitriittitesti on näyttänyt mulle arvoa 0,05. Voinko tuon olettaa jo olevan kypsä vai jatkanko odottamista?111na kirjoitti:Testissäsi on vähän turhan tarkat pienet pitoisuudet, mutta 0,2 mg/l on jo selkeä nitriittipitoisuus, joka täytyy jotenkin huomioida.
Tuon testin asteikko ilmoittaa lukemat noin, joten yksiköstähän se lienee olevan kiinni.Syvaniem kirjoitti:Miten voi olla GH ja KH 150 / 80M & P kirjoitti: GH 150
Kloori 0
KH 80
Miltäs nämä näyttävät? Ph ainakin ilmeisesti hitusen korkealla, ja GH siinä rajoilla.Pitäisikö sun kuitenkin jättää nuo nollat pois? Eli 15 ja 8?
Tuo on kohtuullinen tilanne hanaveteen nähden. Hyvä se on vasta kun nitriitti katoaa silmissä (muutamassa tunnissa) vedenvaihdon jälkeen kokonaan.M & P kirjoitti:Niin ja se piti sanomani että altaassa näyttäisi nyt nitriitti olevan tippatestillä 0,1.
Ja hanavedessä on se 0,2.
En tiedä yhtään mistä tilanteesta on kyse, joten kypsyyteen en osaa sanoa mitään. Jos testi näyttää nitriitittömässä vedessä nollaa, silloin sen antamaan lukemaan voisi luottaa. Todennäköisesti mitään haittaa 0,05mg/l pitoisuudesta ei koidu kenellekään tai millekään, mutta nouseeko se, jos kuormitus nousee..niisku- kirjoitti:Ängenpäs tänne omankin kysymykseni kanssa. Mullakin tuo JBL:n nitriittitesti.
Voisiko tästä johtua se, että kolmen viikon ajan nitriittitesti on näyttänyt mulle arvoa 0,05. Voinko tuon olettaa jo olevan kypsä vai jatkanko odottamista?111na kirjoitti:Testissäsi on vähän turhan tarkat pienet pitoisuudet, mutta 0,2 mg/l on jo selkeä nitriittipitoisuus, joka täytyy jotenkin huomioida.
Mikä yksikkö on kyseessä? Se varmasti sanotaan testissä. Tutun oloisia lukuja, mutta olen unohtanut. Tuolla on eräs muuntotaulukko: http://www.aquahoito.info/suomi/akvaari ... php#muuntoM & P kirjoitti:Tuon testin asteikko ilmoittaa lukemat noin, joten yksiköstähän se lienee olevan kiinni.
Tottahan tuokin. Kypsytys on alotettu 13.2.08. Nitriitti on käynyt korkeallakin, tullut alas ja jäänyt nyt noin kolmeksi viikoksi näyttämään samaa arvoa, eli siis tuota 0,05.111na kirjoitti: En tiedä yhtään mistä tilanteesta on kyse, joten kypsyyteen en osaa sanoa mitään. Jos testi näyttää nitriitittömässä vedessä nollaa, silloin sen antamaan lukemaan voisi luottaa. Todennäköisesti mitään haittaa 0,05mg/l pitoisuudesta ei koidu kenellekään tai millekään, mutta nouseeko se, jos kuormitus nousee..
Tuossa lukee KH:n ja GH:n kohdalla että ppm, muiden arvojen kohdalla lukee mg/l.111na kirjoitti:Mikä yksikkö on kyseessä? Se varmasti sanotaan testissä. Tutun oloisia lukuja, mutta olen unohtanut. Tuolla on eräs muuntotaulukko: http://www.aquahoito.info/suomi/akvaari ... php#muunto