Sukarapujen veden kovuudesta

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mm
Starting Member
Starting Member

Sukarapujen veden kovuudesta

Viesti Kirjoittaja mm »

Menestyykö esim kirsikkasukaravut pehmeässä vedessä? Meillä kun on tosi pehmeä vesi (tai siis ex-450 litrasessa oli) niin vähän mietityttää tuo asia. Neontetroja ajattelin laittaa pienen parven, kuulostaako miltä? Itse asiassa allas (n.52 l.) tulee olemaan 7v pojan omilla säästöillä ostettu, hänen toiveensa nuo sukaravut, joten olisi toiveena että kaikki pysyvät hengissä.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Kerro ne tarkat arvot niin osataan sanoa vähän paremmin. :)
mm
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mm »

se allas on vielä kaupassa, nyt viikolla pitäis käydä ostamassa. Mä en enää muista mitä ne arvot oli tarkalleen vanhassa altaassa, mutta tosi pehmeätä ja jokseenkin happaman puolella oli. Tosin siinä edellisessä altaassa oli paaaaljon kantoja, oisko ne vaikuttanut omalta osaltaan....
Lähinnä nyt pelkään että josko taas on tosi pehmeä vesi niin ei onnistu rapusien hankinta, ja sekös jässikkää harmittaisi...
Mutta mikä sen kovuuden pitäis olla missä noi kirsikkasukaravut viihtyvät parhaiten?
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Minulla on tulisukarapuja, helmisukarapuja ja marmorisukarapuja elellyt tyytyväisenä Kurikan vesijohtovedessä, jossa kokonaiskovuus on jotain 3-4 luokkaa ja akvaarioveden pH 6,5-7. Jos et puhu vedestä, jossa kokonaiskovuus on alle 3, niin tuskin siellä mitään ongelmia tulee. Sukaravuille voi aina myös tarjota kalsiumpitoista ruokaa (itse syötän omilleni tekemiäni katkarapulastuja joihin olen lisännyt kalsiumpitoista tavaraa ja sitten välillä pieniä paloja valkoista kalojen lomaruokaa, joka on pääosin kalsiumia).
mm
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mm »

Täytyypäs palata asiaan kun saa altaan tuotua taloon ja vedet kypsymään. Joten aikaa menee vielä ennenkuin mitään sinne hankitaan. Hiekat ja kasvit on sentään jo valmiina=) Ai että, taas pääsee läträämään altaan kimppuun, jipii!
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Kirsikat on meillä ainakin menneet ja lisääntyneet hyvin(liikaakin) pehmeässä ja happamassa vedessä.
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Sinfonia »

Itselläni kirsikkasukarapuja, mitään eroa voinnissa ja lisääntymisessä ei ole, vaikka osa mm. taistojen kanssa samassa vedessä, osa omppujen ja hammaskarppien. Noille ainakin riittää pelkkä vesi ympärille, lämpötilahaarukkakin 20-28 asteen väliltä :roll: Ja ei, tarkoituksella en ole "sopimattomiin" oloihin laittanut, mm. kasvien mukana ovat levinneet toisiin altaisiin.
mm
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mm »

No toi oli kyllä kiva kuulla! Pääsee poitsu sijoittamaan rahansa tällä viikkoa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”