Ovatko sukaravut iloisia liidellessään tuollalailla akvassa?
Tuollaista vaan kyselisin, kun tulisukarapuni liitelevät aika usein. Ovat ainakin virkeitä kamuja...
Mulla on ihan noita tavallisia, jotka ostin eläinkaupasta...
Ehkäpä joku asiantuntijoista vastaa tuohon kysymykseen. Toivottavasti on hyvä asia, ovat upeita, kuin pieniä helikoptereita! Näyttää kyllä määrätietoiselta liikkumiselta paikasta toiseen.
Eritoten koiraat uiskentelevat pitkin allasta ihan normaalisti, naaraat hengailevat vähän enemmän sitten pusikoissa ja pohjalla. Tuota käytöstä esiintyy eritoten kuorenluonnin jälkeen (kun sukaravut parittelevat). Periaatteessa liika aktiivisuus voi kertoa siitä, että sukaravut eivät viihdy, mutta pitäisin ensimmäistä vaihtoehtoa todennäköisempänä.
Hyvä tieto! Ei siis mitään hätää mun tulisukaravuilla. Ne meinaan ei lentele enää tuollalailla. Ja löysimpäs eilen myös tyhjänkuoren katsellessani akvaa.
Muistaakseni myös olen jostain kuullut/lukenut, että olisivat stressaantuneita, siksi kysyinkin asiantuntijoilta.
Mitä luokka mahtaisi kuvan keskellä oleva rapu olla? Sekä yläoikealla olevat joissa hyvin vähän valkeaa?
A tai B , näyttäisi olevan. Tartteis vaan tarkemman kuvan, että näkisi tuon valkoisuuden paremmin.
Pikemminkin B tai C tasoa (kolmiraitaisia) useimmat näyttäisivät olevan. Täältä voi käydä katselemassa kuvia eri tasoisista tulisukaravuista.
Värityksen tasoa tarkastellessa kannattaa huomioida, että nuo luokitukset pätevät ainoastaan aikuisille ravuille. Poikasten väritys on yleensä parempi, kuin myöhemmin aikuisena - värit saattavat ikäänkuin "venyä" iän myötä.