Nestemäisenlannoitteen lisäys tarpeen?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Nestemäisenlannoitteen lisäys tarpeen?
Onko minun syytä käyttää nestemäistä lannoitetta akvaariossa jossa kasveina miekkakasveja ja rasvalehteä sekä hentorotalaa, olen näille kasveille laittanut aina tetra Cryptoa juurille, nämä kasvit aina "ilmoittavat"
kun on lisättävä cryptoa juurille, eli alkavat selvästi mennä vaaleamman vihreiksi ja kasvukin hidastuu, kun cryptot juurilla niin kasvu alkaa jo parissa päivässä sekä väri tulee selvästi tummemman vihreäksi, juuriravinteet kokemukseni mukaan laitettava noin 3 viikon välein, MUTTA selvästi siis tähän asti aina lisäämälläni neste Profitolla ei siis tunnu olevan niinkään vaikutusta kasvien hyvin vointiin, eli jos olisi köynnöstäviä kasveja niin Profito varmaan olisi paikallaan, eli pitkän selittelyn ja selvittelyn jälkeen; tuleeko minun käyttää em kasvien kanssa nestemäistä? näyttää olevan aika turhaa lisätä sitä noille kasveille.

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
-
- Junior Member
Aivan, easycarboa aion jatkossakin käyttää, siitä on hyviä kokemuksia, mutta taidanpa jättää nestemäisen lannoitteen pois koska arvelen tosiaan että nuo minun kasvit pärjää mainiosti pelkillä juuriravinteillakin, kasvini kun ovat tuollaisia vahvajuurisia, eli ei köynnösmäisiä.
Hiilidioksidin passiivilevitys myös löytyy, toteutettuna JBL:n spiraalilla.
Hiilidioksidin passiivilevitys myös löytyy, toteutettuna JBL:n spiraalilla.