Terve! minulla olisi mahdollisuus saada kaloja 40L akvaani, joten tarvitsisin vinkejä erinlaisissa kysymyksissä esim. :
-Minkälaisia kaloja?
-kasveja?
-Koristeita piilopaikkoja?
Vesiarvot: NO2 0, NO3 ok (en tiiä mikä numero). Kovaa vettä ja ph 8.2. Voisiko millikset asua tämmöisessä paikassa? Pikaisia vastauksia kiitos!
Jos muutat veden pehmeäksi (täältä aw:sta varmaan löytyy tietoa), niin voisit ottaa pehmeän veden kaloja.pH on aika korkea, tosin en ole ammattilainen, joku kokeneempi voi korjata mahdollisen virheeni.
Veden pehmentäminen ei ole mitenkään helppo homma. Kovettaminen on paljon hankalampaa.
Nyt pitäisi alkuun tietää ihan numerona paljonko kovuus on. Jospa se ei olekaan ihan hirveän kovaa, jolloin pois kuvioista ei sulkeutuisi 95% akvaariokaupoissa tarjolla olevista kalalajeista.
Saisitkohan hehkurasbora mitattua hanavetesi GH-arvoa? Onko pH mitattu hanavedestä vai akvaariosta?
Minä luulin (voin olla väärässä ja varmaan olenkin) että millikseet ovat kovan veden kaloja?:D Sitä kovuutta en tiiä numeroina koska kävin eläin kaupassa testauttamassa. Nämä tiedot on mitattu akvaariosta jossa on ollut kultakaloja. Älkää ehtikö moittimmaan minua koska kauppias joka neuvoi minua neuvoi alottelijalle päin mäntyä.Kultakaloista ollaan kovalla tohinalla yrittämässä päästä eroon.(asun U.S.A:ssa) Jos GH on kloriitti niin sitä ei ole ollenkaan mutta jos se ei ole niin en usko että saan GH testiä. kello on täällä 8 tuntia myöhässä niin vastaukset minulta tulee teille myöhään ja nyt tuli erityisen myöhään koska en päässyt aikaisemmin koneelle.
^ Juu kyllä, millikset ovat kovan veden kaloja.Ajattelin vain, että jos veden muuntaisi pehmeäksi, niin tarjolla olisi huisin paljon enemmän kalalajeja, kuin kovassa vedessä.Mutta jos nimenomaan haluta milliksiä, niin sitten edellinen viestini oli turha