taustan käyttöönotto

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
suffeli
Starting Member
Starting Member

taustan käyttöönotto

Viesti Kirjoittaja suffeli »

Tänään toi posti sitten uudet akvaariokamat vihdoin viimein. Tosin nyt sitten painiskelenkin jalustan kasauksessa ja taustan asennuksen kanssa.
Itse altaaseen kiinnittäminen ei niinkään ole ongelma vaan se, että kun paketissa ei ollut minkäänlaisia ohjeita, mitä tuolle täytyy tehdä ennen altaaseen laittoa.
Tausta on siis lasikuitumömmöä ja haisee voimakkaasti lakalle ja muille tököteille. Olen aamupäivän suihkutellut sitä, mutta haju ei ota lähteäkseen enkä yllättäen löydä niin isoa paljua, missä sen voisi helposti liottaa.
Tarvitseeko tuota edes liottaa vai irtoaako siitä veteen kaiken maailman aineita? :roll: järki kyllä käskee liottamaan, mutta missä?
NYMANJA
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NYMANJA »

Ota yhteyttä liikkeeseen, josta ostit taustan ja varmista onko se tehty materiaaleista, jotka ovat elintarvikekelpoisia tai muutoin sellaisia, joista ei liukene mitään kaloille vaarallista ainetta. Yleensä kaikki akvaariokäyttöön tehdyt taustat ja muut koristeet ovat vaarattomia, eivätkä vaadi sen kummempaa käsittelyä.

Taustan liotus onnistuu parhaiten akvaariossa. Asenna tausta paikalleen ja täytä allas, parin päivän kuluttua vaihda kaikki vesi. Toista homma, jos vielä epäilet siitä liukenevan jotain.
Maiskis
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maiskis »

Mulle tuli eilen Malawi-tausta akvaarioon. Kyllä se haisi ihan kamalasti hartsille. Huuhtelin kerran ja laitoin akvaarioon. Ei ollut ainakaan vaikuttanut vesiarvoihin mitään, kun aamulla mittasin.
Haisi vielä tänäänkin, kun otin kansilasit pois, mutta laitoin silti jo kaloja altaaseen kokeeksi. Huomenna mittailen arvot uudelleen ja katson onko kalat hengissä (toivottavasti) ja laitan lisää kaloja altaaseen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”