Omatekoinen sisäsuodatin

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ohna82
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Omatekoinen sisäsuodatin

Viesti Kirjoittaja ohna82 »

Eli olen aikeissa tehdä tuollaisen sisäsuodattimen kun jarvij:n sivuilla on. Mutta hiukan kaipaisin tukea ja apua, että olenko ymmärtänyt oikein. Akvaarioni on 160 litraa, lisäksi jätän fluval 3 plus sisäsuodattimen keräämään irtoröhniä ja tuomaan lisävirtausta, vai onko tarpeen?

Minun oli jotenkin tosi vaikea laskea tuota maton kokoa, vaikka ohjeet oli selkeät. Sain laskurilla maton leveydeksi 38cm ja korkeudeksi 35cm. Eli tuo suodatin tulisi olemaan 10 cm kanttiinsa ja 35cm korkea, eikö vain? Altaan mitat on 100x40x40, mutta laitoin ton 35cm koska hiekka vie vähän korkeutta. Tämä asia on uskoakseni kunnossa, vahvistusta kaipaan.

Mutta, entäs kun mulla on vain 3 senttiä paksua mattoa, voinko tehdä sen siitä vai onko huono? Pitäisikö minun tehtä se kaksinkertaisena niin paksuudeksi tulisi 6 cm, eli saisin tehtyä 12 senttiä kanttiinsa olevan suodattimen. Vaikuttaako tuo toimintaan mitenkään, ettei se ole yhtenäisen paksuinen se matto? Ymmärtääkö kukaan?

Kiitos avusta valmiiksi.
hannu
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja hannu »

Leikkaa siitä matosta 11 kpl 10cm * 10 cm paloja. Teet 10 ensimmäiseen palaan keskelle reiän pumpun imuputkelle ja liimaat silikonilla palaset päällekkäin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”