Meille kotiutui toinen allas ja mietimme tällä kertaa hankkivamme hiekan jostakin muualta kuin akvaarioliikkestä, kun niin moni tuntuu noita muita suosivan.
Bilteman hiekka lienee vähän turhankin vaaleaa ja hienoa, joten mietimme Kauniston Soraa. Jostakin ketjusta luimmekin että sitä saa K-Raudasta, mutta tänään ko. putiikissa sanottiin ettei sitä myydä missään K-Raudoissa. Kuulemma heillä on vain sellaista hiekkaa jossa on öljyjäämiä (eli ilmeisesti Optirockia?).
Joten kysymys kuuluu: Mistäpäin pk-seutua tuota Kauniston Soraa voisi löytää?
Kauniston Sora
Valvoja: Moderaattorit
Kauniston Sora
200 litraa / 120 litraa / 40 litraa
Itse ostin k-raudasta tuota kauniston soran hiekkaa n. 6v sitten. Viime joulun aikaan kun kävin ostamassa uusiin akvaarioihini hiekkaa, ei se kuulunut enää k-raudan valikoimiin. Tilalle oli tullut joku muu merkki. Nimi on tietenkin päässyt unohtumaan, mutta olisikohan ollut joku kokemäen laatuhiekka tai jotain vastaavaa... Pussissa ainakin luki luonnonhiekkaa ja se oli lähes vastaavaa kuin kauniston sora. Raekokoja oli useita.
Suosittelen kokeilemaan. Väri on luonnollinen. Itse otin sen toisiksi pienimmän raekoon, oli muistaakseni 0.5-1.2mm. Ei ole aivan hienoa, mutta kuitenkin hiekkaa. Hienoin raekoko varmaan miellyttää jos haluaa oikein hienojakoisen pohjamateriaalin.
Suosittelen kokeilemaan. Väri on luonnollinen. Itse otin sen toisiksi pienimmän raekoon, oli muistaakseni 0.5-1.2mm. Ei ole aivan hienoa, mutta kuitenkin hiekkaa. Hienoin raekoko varmaan miellyttää jos haluaa oikein hienojakoisen pohjamateriaalin.