Akvaarion hoitoaineet

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
piisat
Starting Member
Starting Member

Akvaarion hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja piisat »

Kun nyt on akvaario perustettu ja huomattu ettei pelkkä vesi riitä sen ylläpitämiseen, niin ajattelin kysyä teiltä että mitkä olisivat hyviä aineita (kasvilannoite, vedenparannusaine) akvaarion ylläpitoon. Mielellään muuta kuin JBL:n tai Tetran tuotteita, koska on jo huomattu, että tulevat aika kalliiksi pitkässä juoksussa.
Etsinnässä hyviä, riittoisia ja keskihintaisia tuotteita.
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Seachem Prime ja seachem Flourish ovat mainostettu edullisina ja riittoisina. Niitä voi tilata akvaarioon.fi -sivustolta, mikäli "lähikaupasta" ei löydy.
Morrgan
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morrgan »

Vedenparannusaineeksi suosittelen sellaista kuin Seachem Prime. Hyvä, riittoisa ja hinta kukkarolle sopiva. ;) Ainoa miinus on että haju on karmea kun pullon avaa. Itse tilasin täältä.

*muoks* Olinpas hidas, nirppu ehti ensin.
cichlid
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja cichlid »

Seachemiin tuotteet ovat riittoisia ja siten edullisia. Vedenparanusainetta en käytä mutta se on tällä palstalla kerännyt runsaasti kehuja. Kasvilannoite ja rautalannoite ovat erinomaisia. Itse tilaan niitä Saksasta, mutta akvaarioon.fi myy nitä myös.

Heti kolme ihmistä kehuu samoja tuotteita, joten hyviä niiden täytyy olla.
720 + 125 litraa (ja tyhjillään 240 + 40 litraa)
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Itse olen jbl:n vankkumaton kannattaja! Vaikka juuri nyt tällä hetkellä ei akvaariota olekkaan ku kämppä, ja sen mukana akvaariot palo ei jatkossa tulisi mieleenkään käyttää muuta ku jbl:ää.
Melkeen kakskymmentä vuotta ku noitten kalakaappien kanssa on puljannu, ni on tullu kokeiltuu yhtä sun toista.
Eikä jbl ainakaan mun mielestä ole kovin kallista. Ainakin mun ex-työpaikassa käytettiin jbl:n tuotteita. Ja vaikka vettä liikuteltiin viikkotasolla 1,5-2 kuutioita tuli aineiden käyttökustannukset ihan olemattomiksi. Käyttökustannukset riippuvat todella paljon pakkauskoosta. Jos ainetta kuluu paljon, osta 5L:n kanisteri. Ei pitäis montaa kymppiä maksaa.
tricolour
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tricolour »

Primen vedenparannusainetta suosittelen minäkin!
Kasvilannoitteesta suosittelen easy lifen Profitol kasvilannoittetta. On edullista ja erittäin riittoisaa.
Kuvia
317L kalakippo.
Miiwa
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Miiwa »

Seachem Pridelle peukku täältäkin. PMDD ja Easy Carbo myös käytössä :)
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nirppu »

tricolour kirjoitti:Primen vedenparannusainetta suosittelen minäkin!
Kasvilannoitteesta suosittelen easy lifen Profitol kasvilannoittetta. On edullista ja erittäin riittoisaa.
Profiton annostelu on 10 ml /100 l kerran viikossa ja Seachem Flourish:n annostelu 5 ml / 250 l kerran tai kaksi viikossa. Joten taitaa viedä tuo seachem voiton edullisuudessa ja riittoisuudessa.

Itse olen käyttänyt pitkään easy-lifen tuotteita, mutta nyt taitaa pikkuhiljaa merkki vaihtua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”