(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
vege
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vege »

Tuulahelena kirjoitti:
Vegelle tiedoksi, että kuulin huhuja että täällä meidän yhdellä syrjäkylällä olisi 2-metrinen amme haettavana pois, jos haluaa rakennella. On nimittäin ollut kuivilla enkä ole nähnyt kuntoakaan, mutta voin toki selvitellä jos värkkääminen inspiroi, etkä kallistu siihen valmiin paketin puoleen. Hintaa ei varmaan ole mitään, koska itsekin ovat ilmaiseksi saaneet sukulaisilta, mutta tuleehan siihen sitten sitä ostettavaa kapistusta...Ja sehän tässä on suuri osa hupia!!!
No perskeles, kyllä kiinnostaa :mrgreen: . Jos viitsit vähän tiedustella tarkemmin niin olisin kiitollinen.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Minä luultavasti ainakin roudaan isäntää matkassa, jos Kalajoella treffataan. Sitä vaan ei mitkään autot kiinnosta, mutta altaita se kyllä tykkää tuijottaa. 8O

Tänään sain 84-litraiseen vettä. Se jäi kaipaamaan vielä jotain kasvista. Melkeen sama mitä... Jotain taka-alalle, joka on suht helppo pitää lyhyenä ja viihtyy tuon hurjan 15w lampun loisteessa. Intianvesitähdikkiä, argenttiinanvesiruttoa tai jotain muuta perussettiä...
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
vikki80
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

ninniw81 kirjoitti:Minä luultavasti ainakin roudaan isäntää matkassa, jos Kalajoella treffataan. Sitä vaan ei mitkään autot kiinnosta, mutta altaita se kyllä tykkää tuijottaa. 8O

Tänään sain 84-litraiseen vettä. Se jäi kaipaamaan vielä jotain kasvista. Melkeen sama mitä... Jotain taka-alalle, joka on suht helppo pitää lyhyenä ja viihtyy tuon hurjan 15w lampun loisteessa. Intianvesitähdikkiä, argenttiinanvesiruttoa tai jotain muuta perussettiä...
Vesisaniaista olis riesaksi asti, saapi hakea pois.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Pitää kyllä muutenkin tulla katsomaan sitä sun allasta, ku tässä joutaa joku päivä. :) Mullakin alkaa kohta olla altaat esittelykunnossa, mutta kämppä... 8O Tämä on muuttunut jonkinlaiseksi puusepäntehtaaksi. Täälä höylätään, hiotaan, maalataan ja naulataan. Ja avokki kanto just puoli tuntia sitten lisää levyä sisään. :roll: Omakotitalo puuverstaalla tai edes autotallilla olis kätevä...
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Tapahtuuko täälä rintamalla mitään?

Minä haaveilen tilausta Saksan maalle jossain vaiheessa kevättä. Olisko kiinnostusta lähteä porukkaan?
adaina
Member
Member

Viesti Kirjoittaja adaina »

Minulla ainakin.
vege
Member
Member

Milloinkas olisi uusi tapaaminen?
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Oisko Kalajoelle tulijoita? Meillä voitas treffata vaikka 9. tai 16.3.
Nyt voisivat myöskin Ylivieskan ja Raahen ihmiset aktivoitua liikenteeseen. Mitään kahden hengen bileitä ei kannata lähteä järjestämään, joten ilmoittautumisia vastaanotetaan.
adaina
Member
Member

Miunlla on se ongelma ettei ole autoa, joten pitäisi tulla linkalla, tai jonkun kyydillä.
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

Tulijoita voisi olla täältäkin suunnasta, mutta pahoin pelkään, että ajankohta ei sovi :(
Porukkahan on sinällään tosi kiva ja olisi mukava taas akvaarioasioista jutella. Täytyy lähempänä katsoa tarkemmin..
paxy81
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Kalajoki kuulostaa hyvältä idealta. Mulle sopii varmaan kumpikin päivä, 9. todennäköisesti hieman paremmin kuin se 16. Mutta kertokoot muut mielipiteensä, meikä pystyy aika hyvin menojaan järkkäämään noiden vkl suhteen..

Mikäli jollain on tarjota koti ja seuraa nuorelle verkkonuoliaiselle niin tarjolla olisi. Samaten 150 litrainen operoitava akvaario.. Niitä kun piisaa :roll:
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

Sopisiko Raaheen joku muu viikonloppu? Ollaan avoinna ehdotuksille niin että saataisiin "uutta verta" kentälle.
vege
Member
Member

Kalajoki sopii oikein hyvin ja voin ottaa myös Kokkolasta lähteviä kyytiin.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Mulle sopii päivistä oikeastaan vain ja ainoastaan tuo 9. päivä. Muuten olenkin viikonloppuisin töissä. Pääsiäisenä sitten on taas vapaata ja sillonkin olis tarkotus lähteä reissuun.

Jos Raahen porukalle ei nyt sovi, niin ens kuussa taas uudestaan? ;) Mullakin olis nyt vieraiden vastaanottovalmiudet. 8-)
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

No päätetään alustavasti tuo 9.3. niin Ninnikin pääsee tulemaan. Minä kraavin tarjottavat kasaan, niin ettei tarvi tuoda mitään.

Koittakaa raahelaisetkin saada järjestettyä. Tässä ois vähän oma lehmäkin ojassa - viimes kun kävin siellä Raahen eläinkaupassa siinä aseman lähellä niin siellä oli tulisuita, mutta kun ei niistä tiennyt vielä onko tyttöjä vai poikia... Jos joku käy siellä lähiaikoina niin voisiko tarkistaa joko sieltä pystyisivät kaksi varmaa tyttöä myymään. Käyn toki sitten itse hakemassa, ellei Raahesta ole meille tulijoita. Akvaariokeskuksessa kyselin turhaan tulisuutyttöjä, mutta olivat vähällä myydä minulle uutta Thoricthys-lajia, joka oli ensimmäinen Suomen tuonti ja tosi upean näköinen...vähän harmittaa kun en sitten nuukuuksissani ostanutkaan.

Oisko jollakulla mulle plekolaksi noin 200-litran matalahkoa allasta nurkissa? Lisäksi tarvitsisin Paxylta teko-ohjeet siihen teidän makuuhuoneen altaan plekopengerrykseen - että se oli sitten hieno...
Tällaisia rakenteluasioita voitaisiin turista sitten tapaamisessa ja miettiä vaikka sitä Saksan tilausta, ellei ole kiireellisiä tarpeita.
paxy81
Junior Member
Junior Member

^ Eipä siinä penkereen teossa ole juuri eroa styroksitaustan tekoon. Samat aineet, on vain vähän työläämpi kun pitää ne putketkin tehdä ja koonata siihen kiinni. Mutta vaivan väärti, eipä nuita taida kaupoista saada ja plekot ainakin tykkää asustella siellä, toivottavasti joskus myös innostuvat kutupuuhiin.. 8-)
adaina
Member
Member

Minä voisin ehkä tulla, jos sitten joku hakisi linja-autolta siellä päässä.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

Haetaan, haetaan. Mukava kun porukkaa on tulossa.
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

Tuulahelena kirjoitti: Koittakaa raahelaisetkin saada järjestettyä. Tässä ois vähän oma lehmäkin ojassa - viimes kun kävin siellä Raahen eläinkaupassa siinä aseman lähellä niin siellä oli tulisuita, mutta kun ei niistä tiennyt vielä onko tyttöjä vai poikia... Jos joku käy siellä lähiaikoina niin voisiko tarkistaa joko sieltä pystyisivät kaksi varmaa tyttöä myymään. Käyn toki sitten itse hakemassa, ellei Raahesta ole meille tulijoita.
Kävitkö siis tuossa Raahen Koiratarvikkeessa (lähellä rautatieasemaa)? Saattaisin hyvinkin käväistä lähiaikoina siellä. Itsekin kyselin avainkirjoahventa ja kirsikkatetraa muutama viikko sitten, lupasivat yritää niitä saada.
9. päivä voisin yrittää tulla. Tosin ei varmaan onnistu helpolla kalojen tuominen ainakaan, koska liike lienee auki vain lauantaina.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

Juu ehkäpä se oli se koiratarvike - niitä siellä ainakin oli melko paljon. Semmosessa vanhassa puutalossa...
No jos viitit tarkistaa tilanteen Shadowman niin saanhan minä ne sieltä itsekin joskus haettua. Kyllä kai ne varmaan menis yön yli pussissakin kun avais ja vaihtas vähän vettä??
paxy81
Junior Member
Junior Member

^Hyvin menee kalat pussissa vuorokauden ja ylikin. Itse olen tuonut paljonkin kaloja Helsingistä jopa yli 30 tuntia olleet pussissa. Silloin täytyy tietysti vaihtaa vettä välillä pussiin vähäsen. Viimeksi toin parven musta-aavetetroja avaamatta pussia kertaakaan (oli pakattu paineilmaan) ja olivat pussissa noin 28 tuntia. Muille kaloille (ostettu lauantaina päivällä) jotka eivät olleet pakattu paineilmaan vaihdoin puolet pussin vedestä sunnuntai aamuna ennen matkaan lähtöä. Ei mitään ongelmia. Laitoin vain vedenparannusainetta hieman normaali annosta enemmän uuteen vaihtoveteen..
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

No niin viikko aikaa - vieläkö väkeä on tulollaan? Lapsenhoitaja teki oharit ja lähti lumilaudan kans Pyhälle ja aikoi tulla vasta sunnuntaina. Pieniä voi toki ottaa, mutta hoitopalvelut puuttuvat. Mihin aikaan Adainan bussi olisi perillä niin voitaisiin tähdätä koko sakki siihen? Ajo-ohjeita yksärillä.

Shadowman: Kävin tänään Raahessa mammuttimarkkinoilla säästämässä ja samalla hain sieltä Koiratarvikkeesta viimeiseen tulisuutytön, olisin toisenkin tarvinnut mutta yksi vain oli jäljellä. Eli ei tarvitsekaan käydä tiedusteluretkellä minun puolestani, kiitos vaan.

Nyt Raahen, Vihannin, Alavieskan, Oulaisten ja Ylivieskan akvaristit jonoon ilmoittautumaan mukaan - minä tiedän että te olette siellä - ilmoittautukaa rohkeasti vaan. Reissun jälkeen voi ainakin palata kotiin hyvillä mielin ihailemaan omaa siistiä allastaan - mulla iski nimittäin massiivinen tupsulevä tuohon pikkualtaaseen eikä ole mitään kaunista katseltavaa. Parturoin jo Windelövin melkein nahkakaljuksi ja koitan viikon aikana saada loppualtaan säädylliseen kuntoon tai vedän hupun sen niskaan ja teeskentelen sunnuntaina, ettei sitä ole olemassakaan.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Juuri reissusta kotiutuneena (ja jo hetken akvaarioiden kimpussa lätränneenä) istahdan nyt hetkeksi koneelle.

En itse vielä tiedä tulenko tapaamiseen vai en, ensi viikko on töissä normaalia pidempi.

Minulta voisi joku halukas kyllä saada lehtikalakutuparin (tai vaikka kaksikin). Lisäksi lähtisi halvalla (=ilmaiseksi) 2 keltarihmaa ja 2 sinirihmaa. Kaikki kalat ovat iältään reilun vuoden, mutta alle kaksi. Viestiä vain YV:llä (kerro samalla, minkä kokoiseen altaaseen kalat tulevat). Jos joku halukas haluaa kasvattaa keltabarbiparveaan, niin niitäkin löytyisi tuollaiset 20 kpl (samaa ikäluokkaa mitä nuo muutkin kalat).
vege
Member
Member

No minä olen ainakin tulossa :mrgreen: . Jos Kokkolasta on joku lähdössä niin voin ottaa samalla kyytiin.
vikki80
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Tulossa ollaan, miehellä olis samaan aikaa firman hiihtotempaus ja minut suorastaan pakotetaan lähtemään, että se sais jäädä lapsenvahdiksi.
Jos kaustiselta on joku lähdössä niin käviskö kimppakiva siis kyyti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”