Tekivät hiekkaan kuopan ja sinne munivat. Suosittelen ottamaan, mutta ei ehkä toisten kirjoahvenien kanssa. siis ei niissä valkosissa näy mustaa kun niissä ei valkosissa sori.
Riippuu aika paljon tosiaan siitä toisesta kirjoahvenlajista, meneekö samassa vai ei (timanttikirjoahventa mulla ei ole ollut).
Mulla on tällä hetkellä samassa perhoskirjoahvenparin kanssa rusokirjoahvenia ja sinileukatyttö ja on ollut samassa avainkirjoahvenpari. Toki ne eivät pahemmin ole kuteneet, kun häiriöitä on vähän liian kanssa...
weemano kirjoitti:Timanttien pitäisi olla melko rauhallisia eläjiä.
Sekin on varmaan yksilöllistä. Minulla aikoinaan oli niin kiukkuinen kutupari, että kudun tapahduttua altaan kaikki muut kalat elivät toisessa päässä ja timantit hallitsivat toista.
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon?
Olen tässä jo jonkin aikaa epäillyt perhosieni olevan molempien poikia. Toinen on ihan varma, toinen on vähän epävarmempi. Tässä olis kuvia niin fiksummat saisivat ratkaista pulmani; http://koti.mbnet.fi/saawa/IMG_8569.JPG tämä on se epäselvempi yksilö http://koti.mbnet.fi/saawa/IMG_8572.JPG ja tämä taas se josta olen lähes varma..
140l ja 70l purtelot. Myös kolme koirariiviötä löytyy
Minun mielestäni molemmat ovat koiraita. Ei söpön punaista masua, joka löytyy naaraalta ja selkäevän 2. ja 3. ruoto pidemmät kuin muut. Fiksummat korjatkoon, jos olen väärässä
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon?
Ei se ruoto aina ratkase mulla ainakin on uroksella että naaraalla 2 ruoto pidentynyt tosin uroksella hiukka enemmän ja pariskunta ne on ihan varmasti koska 30 niiden poikasta ui poikas altaassa:
peltsi92 kirjoitti:Ei se ruoto aina ratkase mulla ainakin on uroksella että naaraalla 2 ruoto pidentynyt tosin uroksella hiukka enemmän ja pariskunta ne on ihan varmasti koska 30 niiden poikasta ui poikas altaassa:
Muutamasta lähteestä luin saman tiedon, että nämä voivat höykyttää samassa altaassa asuvia monnisia. Kokemuksia? Kuinka ison alan nämä nyt sitten "pohjan läheisyydestä" egolleen kaipaavat? Tulisiko vaikeuksia 200 litrassa muutaman monnisen kanssa? Ymmärtääkseni vesiarvoni olisivat näille sopivat, olen miettinyt, josko hankkisin pariskunnan.
Kiitoksia vastauksista. Omat epäilyt sitten vahvistuivat. Nyt vain tulee ongelmaksi, että mitä teen pojille kun en niitä samassa tietenkään voi pitää. Meiltä kyllä löytyisi tuo toinen akvaario, mutta siellä taitaa olla vähän turhan vilpoista vettä perhoselle, vain 24 astetta. Varmaankin sitten täytyisi etsiä uusi omistaja jommalle kummalle, mutta olen vain jo ehtinyt kiintyä molempiin.. :/
Nämä ovat kuulemma tosi herkkiä kylmälle vedelle eli ei kannata 24 asteeseen laittaa itselläni on 26 ja hyvin on mennyt, kutuaikaan ne vaatii sen 27astetta!
Joo, siis tiedän kyllä että 24 on aivan liian kylmää perhosille. Niiden omassa altaassa onkin 26-27 astetta aina, joten se riittänee. Täytyy miettiä, josko saisi nostettua isomman purkin lämpötilaa vaikka sen pari astetta niin ei tarvis luopua kummastakaan pojasta..
---------------------
Menisköhän neontetrat 26 lämmössä, vaikka akvaariokeskuksen sivuilla maksimiksi sanotaankin 25?
Mulla oli joku aika sitten perhoskirjoahvenkoiras, mutta se sai lähdön kiusattuaan pikkumonnisen hengiltä :/ Mahdottoman hienohan se oli, ehkä joskus tulevaisuudessa vielä sellasen hankin..
Näinpä ajattelin. Täytyypi sitten varmaan palauttaa toinen pojista takaisin liikkeeseen ja kiikuttaa neitokainen tilalle, vaikken millään enää tohtisi kummastakaan luopua.. Nyt vain enää mietityttää, että kumpi olisi järkevämpää palauttaa, isompi ja värikkäämpi vai pienempi ja värittömämpi..
Pakko vähän leijua mulla on poikasaltaassa 10 n.1cm mittasta perhosen poikasta ja taas pariskunnalla on kutu vahdittavana ja nämäkö vaikeita hoidokkeja?