Kalasto 250L?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kala-laura
Starting Member
Starting Member

Kalasto 250L?

Viesti Kirjoittaja kala-laura »

Olen Hankkimassa isomman akvan ja mietin, mitä sinne laitan. Mulla on edellisessä 20kpl sinineoneja, 5 perunnuolimonnia, maatiaispartis, perhoskirjoahven naaras ja 2 raitanuoliasta.
Lämpötila n. 25 ja pH 7,5 (miten sais pysyvämmin alemmas?).
Isompi allas olisi n. 250l, jossa tulis mukana 2 raitanuoliaista, 3 monnista, 7 kardinaalitetraa, 2 lehtikalaa (joita en vältis halua, koska söis sinineonit) ja leväkatka.
Voiko nämä kalat yhdistää samaan altaaseen? Ja pitäiskö ahvennaaraalle ostaa kaveri? Olen välillä yrittäny noita ahvenia, mut aina ne kuolee kuukauden sisällä ostosta. :roll: Onko mun akvaariossa jotain mätää vai huonoa tuuria? Vettä vaihdan kerran viikossa. Kirjoahvenet olis hienoja, mutta alan menettää toivoni niihin. Kiitos avusta! :)
lasagne
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lasagne »

Monniset tai raitanuoliaiset pois ja jompaa kumpaa 6-7 kpl. Itse laittaisin monnisia. Sinineontetrojen ja kardinaaliterojen sekaparvi näyttää varmasti hienolta. Kardinaalitetroja voisi olla 20 kpl ja sinineontetroja 50 kpl. Tietysti hankit lisää perhoskirjoahvenia, hanki niitä muutama lisää. Tai jos ne kuolee nopeasti, niin kannattaa siirtyä toiseen kääpiöahven lajin, mites töyhtökääpiöahvenet, joita voisi olla vaikkapa 2 paria tuossa? Nuolimonnien lukumäärä voisi pysyä samana, samoin vain 1 partamonni. Leväkatkoja voit laittaa akvaarioon useita kalojen lisäksi, riippuen millaisen vastaan oton tuo yksi saa ahvenilta.
Team fortress 2!!!!!!!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”