Kotilonsyöjä pieneen akvaarioon

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Koda
Starting Member
Starting Member

Kotilonsyöjä pieneen akvaarioon

Viesti Kirjoittaja Koda »

Minulla on pienessä akvaariossa, 60-litrainen, aivan räjähdysmäinen kotilo-ongelma. Mietinkin, että onko olemassa sellaista "petoa", joka rakastaa syödä kotiloja ja pystyy asustamaan noin pienessä altaassa?

Altaassa asustelee tällä hetkellä vain parvi neontetroja. Altaan ph on 6 ja vesi on äärettömän pehmeää. Lämpötila +25-astetta.

Jos ei ole olemassa kotilonsyöjää noin pieneen akvaarioon, niin kertokaa viisaammat, mitä minä sille sitten teen? Kotilot on todennäköisesti tulleet kasvien mukana viime lokakuussa ja niitä on tällä hetkellä ihan hirveästi. Kokoja löytyy niin pienestä että juuri erottaa ja siitä ylöspäin. Olen suurimpia listinyt sitä mukaa kun olen kiinni saanut ja kerennyt, mutta elämässä on muutakin kuin kotilojahti... Olen myös kokeillut pestä hiekan ja vanhat kasvitkin meni samassa rytinässä roskiin. Jos ei tähän ongelmaan löydy ratkaisua, niin minulta loppuu usko koko tähän hommaan. :(
fazerina
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja fazerina »

laita kurkunpala akvaarioon, lusikka vaikka siitä läpityönnettynä että pysyy pohjalla. Hetkessä kotilot ovat kurkun kimpussa, haavi kurkku pois ja vaihda uusi tilalle tai ravistele kotilot irti.
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

Miten olisi Anentome (ent. Clea) helena -kotilo tai muutama.

Lisää tietoa tässä keskustelussa.
-Sami-
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Evästä pohjalle ja noukit elikot eväiden kera ylös. Viikon kuuri vähentää populaatiota jo kummasti. Jos kotilot ovat kansoittaneet purkkisi, ruokit kalojasi luultavasti turhan reilulla kädellä. Muista jättää välillä paastopäiviä, vaikka ruokkiminen kivaa onkin.

Neontetroille tuo 25 astetta on muuten ihan yläraja ja lyhentää jo niiden elinikää. Voit ottaa lämppärin pois päältä hyvillä mielin. ;)
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Phedra
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Phedra »

Sami kirjoitti:Miten olisi Anentome (ent. Clea) helena -kotilo tai muutama.

Lisää tietoa tässä keskustelussa.
Tietääkö kukaan onko Siniriutalla postimyyntiä?

Ko. kotilot olisivat enemmän kuin tervetulleita minun pikku purkkiin mutta asun niin kaukana ettei hakeminen oikein onnistu.

Koitin laittaa sinne sähköpostia mutten ole vastausta saanut :|
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”