Fluval 4

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Piia-
Member
Member

Fluval 4

Viesti Kirjoittaja -Piia- »

Kylläpä meikäläinen taas loistaa älyllään, mut kysyvähän ei kaiten tieltä eksy [;)]
Sain tuossa aikaa sitte akvaarion mukana tuommoisen fluval 4 (vanhempi malli) suodattimen. Tietenkäänhän siinä ei sit suodatinpatruunoita ollu. aattelin nyt ite moiset värkätä kun on tuota mattosuodatin mattoo muutama pikku pala jälellä. Mutta tuleeko se patruuna nyt siis sen sisällä olevan pöntön sisä vai ulkopuolelle? Ite laittaisin sen sisäpuolelle. Sen ritiläpötkylän ympärille.
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
emzei
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja emzei »

Tulee ritiläputkilon ympärille sen isomman sisäputkilon sisälle ihan niinkun arvelitkin. :) (olipas taas hieno lause...)
Uusioakvaristi, 240 l
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

ja jätä hajurako siihen "juomalasin muotoiseen " sisäurkkiin :), että vesi kiertää... Sen vaahtomuovipatruunan seinämän paksuus on ehkä sentti siittä ritilästää ulospäin....
-Piia-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -Piia- »

Jopas se aika kipittää huhhuh.
Kiitokset vastauksista, kerrankin oisin ihan ite tehdä oikein :D Ihmeiden aika ei ole ohi :P
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Melkein olisi parempi jos saisit laitettua kuvan laitteesta kaikkine osineen nettiin etta voidaan katsoa onko siina aparaatissa kaikki osat edes samasta suodatinmallistakaan.
Damae
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Damae »

Itsellä on juuri tuo vanhempi nelonen (on muuten hyvä suodatin IMO) Selitänpä nyt tässä sen härpäkkeen kokoamisen, jos vaikka joku kaipailee ohjeita :)

Sen neliskulmaisen ulkokuoren sisään tulee se pyöreä muoviputkiosa, jonka sisään tulee suodatinpatruuna (kuten arvelitkin), ja suodatinpatruunan sisään se muovinen ritiläputkilo. Sitten itse moottorissa pitää olla semmoinen "rupelin suojalevy" jossa on sellainen kartiomallinen pohja, kartio tulee sitten sen ritiläputkilon kanssa kohdakkain. Suojalevyn alla on itse roottorin suojus jonka saa irti kun reilusti tunkee sormen siihen reikään ja nostaa (tämä tuntuu monille olevan ihan outo juttu(?)). Ja viimeisenä itse roottori. Jospa se ulkomuistista meni oikein. Korjatkaa jos tuli virheitä.

Itse olen omaan Fluvaliini ostanut varapatruunan eläinkaupasta, liekkö sitten sen verran harvinaisempi ettei joka paikasta saa. Mutta eiköhän se siitä suodatinmatostakin tekemällä onnistu.
Pessimisti ei pety.
Althaea
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Althaea »

Mitenkähän suureen litramäärään tuommoinen Fluval 4 plus riittää? Sain käytettynä tuollaisen kapistuksen, ja pähkäilen, olisiko se passeli 325 litran altaaseen. Siinä kun ei lue oikeastaan mitään tietoja, ei muuta kuin "Fluval 4 plus".

Ulkonäöltään suodatin on tällainen. Korkeutta sillä on 32 cm, syvyyttä n. 9 m ja leveyttä 7 cm.
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
— Albert Einstein
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

Althaea kirjoitti:Mitenkähän suureen litramäärään tuommoinen Fluval 4 plus riittää? Sain käytettynä tuollaisen kapistuksen, ja pähkäilen, olisiko se passeli 325 litran altaaseen. Siinä kun ei lue oikeastaan mitään tietoja, ei muuta kuin "Fluval 4 plus".

Ulkonäöltään suodatin on tällainen. Korkeutta sillä on 32 cm, syvyyttä n. 9 m ja leveyttä 7 cm.
http://www.kolumbus.fi/sarakontu/kalat/suodatin.html

Eli 1000l/h ja suositus noin reilu 200l altaaseen, mutta kyllä se sinunkin altaaseen on passeli kohtuullisella kalakuormalla... ja ainahan voit hommata sinne tarvittaessa vaikka mattosuodattimen lisäksi.
Althaea
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Althaea »

Kiitos listasta! Tuosta tulee olemaan paljon apua. :D
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
— Albert Einstein
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”