160-litraiseen toinen tetraparvi?
Valvoja: Moderaattorit
160-litraiseen toinen tetraparvi?
Minulla on siis 100x40x40 allas, jossa lämpö n.25-26, ph n.6,5, KH 2, GH 5-6.
Kalastona on 1partis tyttö, 20 ruusutetraa, L-002 ja toistaiseksi 2 monnista (tulossa lisää n.6kpl). Muutama sukarapukin löytyy.
Mutta kysymykseni olisi siis, että voisinko ottaa vielä toisen tetraparven tuonne? Mieluiten laji, joka viihtyisi enemmän pinnan tuntumassa, ruusut tuntuvat olevan enemmän pohjalla-keskellä. Olen miettinyt sitruuna- ja kulmatetraa, onko muita pinnalla viihtyviä tetroja? Ja olisi 10kpl hyvä määrä?
Kalastona on 1partis tyttö, 20 ruusutetraa, L-002 ja toistaiseksi 2 monnista (tulossa lisää n.6kpl). Muutama sukarapukin löytyy.
Mutta kysymykseni olisi siis, että voisinko ottaa vielä toisen tetraparven tuonne? Mieluiten laji, joka viihtyisi enemmän pinnan tuntumassa, ruusut tuntuvat olevan enemmän pohjalla-keskellä. Olen miettinyt sitruuna- ja kulmatetraa, onko muita pinnalla viihtyviä tetroja? Ja olisi 10kpl hyvä määrä?
Juups, komeitahan ne on!ellaf kirjoitti:20 ruusutetraa - mahtaa olla kaunis näky...![]()
Näiden seuraan laittaisin suppusuita tai kynäkaloja yläosastoon. Kulmatetra taitaa myös uida aika ylhäällä.

Kääpiösuppusuu näyttää kivalta, mutta toista punaista parvea en haluaisi. Onko kellään kokemuksia supuista? Esim. tuosta "normaali" suppusuusta tai loistosuppusuusta?
Entä täpläkynäkala? Saako niitä ylipäänsä miten hyvin kaupasta? En muista koskaan nähneeni...
Tapparathan uisi kans pinnalla, mutta ne ei oikein mielytä silmääni.
Kulmatetroista tykkäisin, mutta olen lukenut, että voivat häiriköidä muita kaloja, siksi epäröin niitten hankkimista.
-
- Starting Member
Re: 160-litraiseen toinen tetraparvi?
Mustaneontetra on kaunis ja eloisa kala, helppokin. Suosittelen! Saattaa kyllä vähän hätyyttää , muttei vaarallisesti. Meillä on 9kpl, ja viihtyvät hyvin.(128l)Syvaniem kirjoitti:Minulla on siis 100x40x40 allas, jossa lämpö n.25-26, ph n.6,5, KH 2, GH 5-6.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
Mustaneontetra on minunkin mielestäni kaunis laji, mutta meillä ne käyttävät lähinnä veden keski- eikä pintakerrosta.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
www.ciklidistit.fi