Helmikirjoahvenien saatavuus
Valvoja: Moderaattorit
Helmikirjoahvenien saatavuus
Toivottavasti meni oikean otsikon alle.. Eli tuommoisia pitäisi saada. Olen paikallisen akvaariopuodin kautta koittanut tilata vaan tiukassa tuntuu kalat olevan. Ei kuulemma tukussa ole. Eikait nämä nyt niin harvinaisia ole. Tietenkin tuolta myydään osastolta olisi voinut poikasia kysellä vaan en mielellään ottaisi saman poikueen jäseniä kun voisi koittaa joskus kudettaa. Myös jo aikuinen ns. valmis kutupari on pois suljettu vaihtoehto koska haluaisin kasvattaa kalani itse täyteen mittaansa. Netistä olen myyjien kalalistoja katsellut josko sieltä tilaisin vaan ei ole lyötynyt. Jos jollain tietoa mitä kautta nuita voisi tilata/saada niin ois hyvä homma... Tällä suunnalla Suomea muutenkin nuiden suurempien affenten saanti tiukassa 
-
Azkhaeracan
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Helmikirjoahven on kyllä älyttömän upea fisu.. Nimim. himoinnut kyseistä otusta viimeiset 3 vuotta, vieläkään ei ole saanut. Muutamilla käyttäjillä täällä on kyllä helmikirjoahvenia ja ilmeisesti ovat poikasiakin hommailleet, joten kai niitä jostain saa.
Liikkeissä helmeä tuntuisi olevan kyllä hyyvin harvoin. Saumakirjoahventa sensijaan melko usein. Oletteko kyselleet esim. Leppävaariosta?
On se vaan niin, että jos helmikirjoja tekee mieli, niin ei mikään sitä voi korvata. Minäkin onneton joskus ajattelin, että no, jos otan vaikka timanttitonkijoita ja muutaman plekon niiden helmien sijaan, koska saatavuus oli niin heikko. Sitten kun helmiä olisi taas ollut saatavilla, niin mulla oli sellainen tilanne, että kaikki tankit täynnä kaloja, joista ei voi luopua. Tonkijat eivät siis auttaneet helmikirjoahvenkuumeeseen, joka on yhä päällä, tuskin auttavat saumatkaan.
Ps. Toiselta paikkakunnalta tilaaminen ei ole niin vaikea homma kuin alkuun luulisi.
Ihan hyvin voi tilata hesasta fisuja Ouluun hyvällä menestyksellä. Eikä maksa edes kovin paljoa, mikäli tulevat matkahuollolla.
Liikkeissä helmeä tuntuisi olevan kyllä hyyvin harvoin. Saumakirjoahventa sensijaan melko usein. Oletteko kyselleet esim. Leppävaariosta?
On se vaan niin, että jos helmikirjoja tekee mieli, niin ei mikään sitä voi korvata. Minäkin onneton joskus ajattelin, että no, jos otan vaikka timanttitonkijoita ja muutaman plekon niiden helmien sijaan, koska saatavuus oli niin heikko. Sitten kun helmiä olisi taas ollut saatavilla, niin mulla oli sellainen tilanne, että kaikki tankit täynnä kaloja, joista ei voi luopua. Tonkijat eivät siis auttaneet helmikirjoahvenkuumeeseen, joka on yhä päällä, tuskin auttavat saumatkaan.
Ps. Toiselta paikkakunnalta tilaaminen ei ole niin vaikea homma kuin alkuun luulisi.
Fishy fella.
-
cichlid
- Advanced Member

Kyselin helmiä Helsingin akvaariokeskuksestakin, kun tuon ison altaan tilasin sitä kautta. Sitä ei kuulemma kannata pitää myynnissä kun poikasia on niin paljon saatavana harrastajilta. Täällä sanotaan, ettei sitä ole tukussa ja muita kirjoahvenharrastajia ja siten niitä poikasiakaan ei ole koko maakunnassa.
Aivan mahtava kalalaji todellakin, kaikkein hienoimman näköinen kala minkä tiedän. Luonnekin mahtava, rauhallinen mutta arvonsa tunteva ja kiintyy hoitajaansa todella (kuten hoitajakin kaloihinsa). Yli kymmenvuotias helmiuroksemme suureksi surukseni kuoli syksyllä ja uusi olisi ihan pakko saada.
Aivan mahtava kalalaji todellakin, kaikkein hienoimman näköinen kala minkä tiedän. Luonnekin mahtava, rauhallinen mutta arvonsa tunteva ja kiintyy hoitajaansa todella (kuten hoitajakin kaloihinsa). Yli kymmenvuotias helmiuroksemme suureksi surukseni kuoli syksyllä ja uusi olisi ihan pakko saada.
720 + 125 litraa (ja tyhjillään 240 + 40 litraa)
-
affenainen80
- Senior Member

- Viesti:
-
Riitasointu
- Starting Member

-
affenainen80
- Senior Member

- Viesti:
-
affenainen80
- Senior Member

- Viesti:
Meillä on kasvettu sykäyksittäin. Välillä ottavat ihan selvästi kasvupyrähdyksen, ja sitten tuntuu taas menevän pidemmän aikaa niin, ettei mittaa kerry yhtään. Voi olla, että musta vaan tuntuu siltä...
Eivät ole mitään liian hätäisiä kasvajia, ainakaan mun mielestä. Siinä missä seeprakirjoahven kasvoi syntymästään noin vuodessa täysikasvuiseksi, ei helmikirjo ole vuodessa kai edes puolta täysikasvuisesta.
Eivät ole mitään liian hätäisiä kasvajia, ainakaan mun mielestä. Siinä missä seeprakirjoahven kasvoi syntymästään noin vuodessa täysikasvuiseksi, ei helmikirjo ole vuodessa kai edes puolta täysikasvuisesta.
1000L tyhjillään, 400L aasiaa ja 350L afrikkaa + 9 viljakäärmettä