Mitat 120*41*55

Valvoja: Moderaattorit
Minun mielestäni pomppaa liikaa silmille tuossa kohtaa.en kirjoitti:Miksi? Konnanputki on kaunis juuri tuollaisena "ylipitkänä" pnnanmyötäisenä....f_isu kirjoitti:Korkea konnanputki pois tuosta tai lyhennä roimasti. Kokeile siirtää se tuollaisenaan tuonne oikeaan takanurkkaan jos se vain sinne sopii.
f_isu kirjoitti:Minun mielestäni pomppaa liikaa silmille tuossa kohtaa.en kirjoitti:Miksi? Konnanputki on kaunis juuri tuollaisena "ylipitkänä" pnnanmyötäisenä....f_isu kirjoitti:Korkea konnanputki pois tuosta tai lyhennä roimasti. Kokeile siirtää se tuollaisenaan tuonne oikeaan takanurkkaan jos se vain sinne sopii.
Mieltymyskysymyksiähän nämä(kin) ovat. Itse tykkään kasvista, jos sitä on paljon. Esim. äitini altaassa konnanputki pomppaa todella silmiin, mutta tuossa se ei omaa silmää haittaa, koska määrä on noin runsas. Kaunis kasvihan se on, itseltänikin sitä löytyy.en kirjoitti:f_isu kirjoitti:Minun mielestäni pomppaa liikaa silmille tuossa kohtaa.en kirjoitti:Miksi? Konnanputki on kaunis juuri tuollaisena "ylipitkänä" pnnanmyötäisenä....f_isu kirjoitti:Korkea konnanputki pois tuosta tai lyhennä roimasti. Kokeile siirtää se tuollaisenaan tuonne oikeaan takanurkkaan jos se vain sinne sopii.Minusta tuo on juuri konnanputken paras käyttötapa, eli parin varren "kohdekasvi"
(Siis meillä on olltu noin jo kohta 15v joten ehkä olen tottunut sihen. Tosin tällähetkellä 300l n kohta ½ allasta konnaa, kun ei pääse perkaamaan sitä, siellä on 3 rusokirjoahvenen kutua/poikasia ja nokkamonninkutu ainakin...)
Jaa-a..on vissiin hyvin koulutettua sorttia. Eiköhän tuo konnanputkea ole? Sillä nimellä on ainakin meille tullut.en kirjoitti:f_isu: mitenkä tuossa kuvan altaassa tuo konnanputki "saadaan" kasvamaan vaakasuoraa ja "pieniä" lehtiä? Meillä lehdet on "lapioita" ja kasvi kasvaa suoraa ylös ja sitten vaakasuoraa...
hmm. Siis tuo konnanputkien? Meillä tuossa 300l on Fluval 404 (1300l/h), Fluval 3 (olikohan noin 500l/h) ja Eheim 300l/h samassa konnanputkinurkassa (tai siis ½ altaassa)... Luulisi veden liikkuvan vaakasuoraa...g.rosea kirjoitti:Eiköhän tuo hieno kasvu johdu pintaveden voimakkaasta liikkeestä? Liuskavesitähdikki ainakin heiluu veden mukana.
Juu, konnanputkia tarkoitin. Kyllähän se vesi liikkuu paljolti vaakasuoraan, mutta myös pyörteitä syntyy herkästi kun vesi osuu seinään. Ja vaikka oletettaisiin että vesi menisikin suoraan, niin se työntää herkästi konnanputken kasvamaan noin (pois virrasta). Itsellänikin on 86 litraisessa suodattimen edessä konnanputki vänkyränä pohjaan.en kirjoitti:hmm. Siis tuo konnanputkien? Meillä tuossa 300l on Fluval 404 (1300l/h), Fluval 3 (olikohan noin 500l/h) ja Eheim 300l/h samassa konnanputkinurkassa (tai siis ½ altaassa)... Luulisi veden liikkuvan vaakasuoraa...g.rosea kirjoitti:Eiköhän tuo hieno kasvu johdu pintaveden voimakkaasta liikkeestä? Liuskavesitähdikki ainakin heiluu veden mukana.
Tämä on jo vanha viesti, eikä allaskaan varmasti näytä enää samalta, mutta sain kuvasta hienon vision jonka jaan tietysti kanssa, halusittepa tai ette
Kiitokset! Sain nyt sen lumpeen sijoitettua tuonne eli tältä se allas nyt näyttää.viivis kirjoitti:Sinulla on kaunis ja selkeä allas. Tuohon välillä pyrin itsekin, mutta taas se oma purkki on päässyt viidakoitumaan. Jäädään nyt odottelemaan uutta kuvaa