NesteHukka kirjoitti:, mutta kyllä minä olen kaloista kiinnostunut ihan siinä missä kuka tahansa nainenkin...
Niinpä. Hankkisiko joku muka akvaarion, jos on vain kiinnostunut tekniikasta, eikä niinkään kaloista tai kasveista?
Itse olen lähestulkoon tekniikkakammoinen mies. En tosin ainakaan helpolla myönnä että olisi peukalo keskellä kämmentä

Saha ja vasara pysyy kyllä käsissä, autoon vaihtuu ainakin öljyt ja moottorisahatöitä on tullut tänä(kin) syksynä/talvena tehtyä lähes joka viikonloppu.
Tekniikka vaan ei minua kertakaikkiaan kiinnosta. Se on välttämätön paha, jota monissa asioissa tarvitsee elämäänsä helpottamaan. Mutta jos vaikka esim. se moottorisaha heittäytyisi toimimattomaksi, niin ei minulla pitkään kestä hermot sitä purkaa ja säätää. Vaan turvaudun ammattiapuun. Tämän mukaisesti kahdessa akvaariossani on vain perustekniikka, lämmitin, suodatin ja valaisin.
Pääosassa akvaarioharrastuksessani ovat kalat ja kasvit ja niiden hoito. Esim. vaivaan päätäni sillä millaiset vanhemmat pitäisi platyjoukosta valita paritukseen saadakseen tietynvärisiä poikasia. Tähän asti kaikki kalalajit mitä olen hoitanut ovat olleet pieniä, alle 10cm. (paitsi partamonni) Eräitä isojakin lajeja tekisi mieli kokeilla, esim. lehtikalat kiinnostaisi. Toistaiseksi ei vain ole ollut tilaa millekään 1000 litran altaille. Toisaalta koska pidän pienistä yksityiskohdista, niin saattaisin 1000-litraisenkin täyttää suurella joukolla pieniä kaloja.