Miesten ja naisten akvaarioitten erot

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Onhan se myönnettävä, että akvaariotekniikka ja veden kanssa plutaaminen on hauskaa siinä missä kalojen katselukin, mutta kyllä minä olen kaloista kiinnostunut ihan siinä missä kuka tahansa nainenkin, ja siinä määrin missä mahdollisesti naisten mielestä tyylitajuton pollani asiaan kykenee, niin yritän myöskin sisustaa akvaarion nätisti ja olen myös tarkka valaistuksen värisävystä yms. Se on kyllä ihan totta, että plekot ovat minun suuren mielenkiintoni kohteena siitä syystä, että niissä on jotain "äijämäistä". Vedenalaisia luonnon panssarivaunuja.
Jostakin syystä minä olen se joka tästä akvaariosta huolehtii käytännössä yksin, eli en isommin saa apua huoltohommiin enkä ruokintaan, vaikka puolisokin tykkää kaloistamme. Kaipa se sitten on, ettei uskalla, kun tuppaan olemaan aika tarkka siitä mitä tehdään akvaariolle. En minä ole apua kyllä oikeastaan pyytänytkään, kun tuo muu siivoominen kämpässä on mulle niin myrkkyä, että mieluummin sitä jakaa hommia vaikka tällä tavalla [;)]
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Rosmariini
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Rosmariini »

Kannattaisi enemmin puhua feminiinisestä ja maskuliinisesta akvaristista. Vaikka olen miehen kehossa olen silti enempi feminiinisiä piirteitä omaava. Lajittelu femiini halua pientä herkkää ja kasveja ja maskuliininen isoa näyttävää ja tekniikkaa sopii kyllä ihan hyvin, muttei ole sukupuoleen sidottua. Tietysti voi olla myös androgyyni joka on tasapainossa molempiin suuntiin. Ei tästä tarvitse tehdä mies vs. nainen taistoa, allas vaan todennäköisesti heijastelee identiteettiä ja siitä voi oppia myös itsestään.
Cummis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Cummis »

Meillä ainakin on pönttö molempien sukupuolten yhteisomistuksessa ja vaarallisin kala lienee ärhäkän taistelijan maineen saanut palettikalanpoikanen Häjyläinen ( hänellä mittaa ruhtinaalliset 3 senttiä). Mutta koristeet ja kasvit on kyllä melkein kokonaan määrännyt... isä!
Juupajuu
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

NesteHukka kirjoitti:, mutta kyllä minä olen kaloista kiinnostunut ihan siinä missä kuka tahansa nainenkin...
Niinpä. Hankkisiko joku muka akvaarion, jos on vain kiinnostunut tekniikasta, eikä niinkään kaloista tai kasveista?

Itse olen lähestulkoon tekniikkakammoinen mies. En tosin ainakaan helpolla myönnä että olisi peukalo keskellä kämmentä :mrgreen: Saha ja vasara pysyy kyllä käsissä, autoon vaihtuu ainakin öljyt ja moottorisahatöitä on tullut tänä(kin) syksynä/talvena tehtyä lähes joka viikonloppu.

Tekniikka vaan ei minua kertakaikkiaan kiinnosta. Se on välttämätön paha, jota monissa asioissa tarvitsee elämäänsä helpottamaan. Mutta jos vaikka esim. se moottorisaha heittäytyisi toimimattomaksi, niin ei minulla pitkään kestä hermot sitä purkaa ja säätää. Vaan turvaudun ammattiapuun. Tämän mukaisesti kahdessa akvaariossani on vain perustekniikka, lämmitin, suodatin ja valaisin.

Pääosassa akvaarioharrastuksessani ovat kalat ja kasvit ja niiden hoito. Esim. vaivaan päätäni sillä millaiset vanhemmat pitäisi platyjoukosta valita paritukseen saadakseen tietynvärisiä poikasia. Tähän asti kaikki kalalajit mitä olen hoitanut ovat olleet pieniä, alle 10cm. (paitsi partamonni) Eräitä isojakin lajeja tekisi mieli kokeilla, esim. lehtikalat kiinnostaisi. Toistaiseksi ei vain ole ollut tilaa millekään 1000 litran altaille. Toisaalta koska pidän pienistä yksityiskohdista, niin saattaisin 1000-litraisenkin täyttää suurella joukolla pieniä kaloja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”