Eli minulla on 102 l akvaario.
Kalasto on:
-7 kuparimonnista
-puna-aavetetraparvi
-neontetraparvi
-kaksi miekkapyrstöä
-3 partamonnia
-2 palettikalanaarasta
Kysymys kuuluu, voinko ottaa taiston sekaan?
Meneekö taisto sekaan?
Valvoja: Moderaattorit
-
Monniluola
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
Meneekö taisto sekaan?
- Toisen pöllö on toisen satakieli -
Tähän asti 102l seka- ja 20l poikasakvaario.
-
Joulutonttu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Nainen
Mielestäni tuolla on jo aika täyttä, ja yleensä suositellaan 100 litraa/ 1 partis, joten sinuna antaisin kaksi noista pois. Montakos kalaa noissa parvissa on? Niistäkin on kai suositus 100 litraa/ 1 parvi samaa lajia. Mutta olen itsekin aika aloittelija, muut osaavat varmaan neuvoa paremmin 
240l seura +54l karanteeni +32l rapula+apina (aka pikkuveli)
-
7330
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Viesti:
Puna-aavetetrojen lämpötilan maksimi on 24 astetta, neontetrojen 25. Taistelukalalle sen sijaan 25-26 astetta on käytännössä minimi, joten lajit eivät sovi samaan altaaseen. Miekkapyrstöt saattavat myös näykkiä isoja eviä, eivätkä sovi vesiarvojen puolesta yhteen nykyistenkään kalojen kanssa, taistosta nyt puhumattakaan. Ja tosiaan, altaasi on jo nyt vähän ylikansoitettu, tosin riippuen parvien koosta.
Minusta siihen mahtuisi mukavasti
7 kuparimonnista
n. 15 neontetraa
6-8 puna-aavetetraa
1-2 partamonnia (samaa sukupuolta, mieluiten naaraita)
2 palettikalanaarasta
Minusta siihen mahtuisi mukavasti
7 kuparimonnista
n. 15 neontetraa
6-8 puna-aavetetraa
1-2 partamonnia (samaa sukupuolta, mieluiten naaraita)
2 palettikalanaarasta
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
-
Loviisa
- Starting Member

Re: Meneekö taisto sekaan?
-Älä ota taistoa tuohon "soppaan" . Itse tein sen omaan 140 l:n ja huonosti kävi. Nyt tuossa samaisessa akvaariossa lämpö on n. 27-28 ja taisto uros sekä 2 naarasta viihtyvät tosi hyvin! Samassa akvassa on sekä molleja että platyjä ja partis sekä 4 albiinomonnista ja 3 palettikalaa (ne eivät ole parhaimmillaan tuossa vedessä siirrän ne isompaan altaaseen kunhan "kiinni" saan) Eli Tosi hyvä kysymys sinulta !Monniluola kirjoitti:Eli minulla on 102 l akvaario.
Kalasto on:
-7 kuparimonnista
-puna-aavetetraparvi
-neontetraparvi
-kaksi miekkapyrstöä
-3 partamonnia
-2 palettikalanaarasta
Kysymys kuuluu, voinko ottaa taiston sekaan?
Ja Hyvää Joulua!
Akvaariot 270l, 140l, malawaario 370l , papukaija 16v, Brittikissa 8kk. Ja ihmisperhettäkin löytyy.
-
Monniluola
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
Kiitos vastauksista!
Ajattelinkin, ettei taisto tuonne mene, ja halusin vain varmuuden. Kalasto on valittu kun olin aivan pieni, ja miekkapyrstöt onkin lahjoitus/myyntilistalla, eihän niitä ole edes koko parvea! Partamonnini ovat onneksi kaikki samaa sukupuolta, ja olenkin päättänyt niitäkin ottaa ainakin sen yhden pois.
Kiitos vielä ja Hyvää joulua!
Ajattelinkin, ettei taisto tuonne mene, ja halusin vain varmuuden. Kalasto on valittu kun olin aivan pieni, ja miekkapyrstöt onkin lahjoitus/myyntilistalla, eihän niitä ole edes koko parvea! Partamonnini ovat onneksi kaikki samaa sukupuolta, ja olenkin päättänyt niitäkin ottaa ainakin sen yhden pois.
Kiitos vielä ja Hyvää joulua!
- Toisen pöllö on toisen satakieli -