Kokemuksia Seachem Flourish lannoitteesta?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Kokemuksia Seachem Flourish lannoitteesta?

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Kertokaa kokemuksia tosta aineesta. Oon ajattelu siirtyy nestemäiseen kasvilannoitus aineeseen. Ennen oli käytössä JBL:n 7-kuulat.
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1120
Liittynyt: 15:28, 21.03.2007
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Mulla käytössä molemmat edellä mainitut. Miekoille ym. pallerot ja köynnöstäviä varten nestemäinen.
Seachem Flourish on ihan edullinen ja riittoisa, olen tykännyt.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
Sandr@
Junior Member
Junior Member
Viestit: 86
Liittynyt: 10:47, 02.05.2006

Viesti Kirjoittaja Sandr@ »

Omissa altaissani Seachem Flourish tuntui edistävän myös levien kasvua. Tosin voi olla, että annostelu ei osunut kohdilleen tai jokin muu oli pielessä. Ko. litku sisältää typpeä ja fosforia, joten jos niitä on jo omasta takaa riittävästi, kannattaa miettiä jotakin muuta lannoitetta. Itse käytän nykyisin PMDD:tä, joka on mielestäni toiminut paremmin kuin Flourish.
NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NinZe »

No tota levien kasvua on kans tullu mietittyy. Oon tähän mennessä saanu pidettyy altaani aika puhtaana levästä ja en sitä kaipaakkaan.

Entä sitten Easy-Life ProFito lannoite? Kellään siitä kokemuksia?
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Damae
Junior Member
Junior Member
Viestit: 191
Liittynyt: 15:36, 22.02.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Damae »

Pelkkiä hyviä kokemuksia Seachem Flourishista. Mulla myös käytössä 7-pallot, lisänä myös Flourish Excel. Ei ole levää, no viherlevää tulee vähän etulasiin, jos en ole pariin viikkoon sitä putsannut. Intianvesitähdikki kasvaa todella hyvin, kuten myös karttulehti ja vallisneriat. Salviniaakin saa olla viikottain kauhomassa roskiin ettei peitä pintaa kokonaan.
Pessimisti ei pety.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Täällä käytössä ProFito, eikä ole kyllä moitteen sijaa. :)
Mainiosti ovat kasvit kasvaneet, eikä levääkään ole häiritseviä määriä missään altaassa. Riittoisaa ja ainakin Saksasta tilattuna myös edullista - tilaamani parin litran tonkka riittää laskujeni mukaan 8-9 kuukautta. Sopii verrata akvaarioliikkeiden tarjoamiin versioihin, joiden samanhintainen purkki riittää pari viikkoa. :roll:
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Camomilla
Starting Member
Starting Member
Viestit: 25
Liittynyt: 15:08, 05.10.2005
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Camomilla »

Minulla myös käytössö Seachem Flourish ja Flourish Excel. Parhaat lannoitteet mielestäni! PMDD:llä mulla rupeaa heti ilmestymään levää. Tarvitset kuitenkin varmasti erikseen myös pohjalannoitteen edelleen vaikka siirtyisit tähän.
NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Joo oon todennu noi JBL 7-kuulat iha hyviks, ja niitä meinaa käyttää jatkossakin. Tätä nestemäistä vaihto ehtoo oon nyt vaan tässä kelannu.
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
fish_miss
Member
Member
Viestit: 323
Liittynyt: 14:33, 26.12.2006

Viesti Kirjoittaja fish_miss »

7330 kirjoitti:Täällä käytössä ProFito, eikä ole kyllä moitteen sijaa. :)
Mainiosti ovat kasvit kasvaneet, eikä levääkään ole häiritseviä määriä missään altaassa. Riittoisaa ja ainakin Saksasta tilattuna myös edullista - tilaamani parin litran tonkka riittää laskujeni mukaan 8-9 kuukautta. Sopii verrata akvaarioliikkeiden tarjoamiin versioihin, joiden samanhintainen purkki riittää pari viikkoa. :roll:
Kuinka isoon/isoihin akvaarioon/akvaarioihin olet tuota ProFitoa annostellut?
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Käytän ProFitoa noihin kaikkiin allekirjoituksessani näkyviin altaisiin, laskelmieni mukaan keskimäärin puolentoista viikon välein normaaliannos, eli kerrallaan ainetta menee vajaan 700 vesilitran edestä.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
cichlid
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1084
Liittynyt: 17:04, 08.10.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kajaani / Oulu

Viesti Kirjoittaja cichlid »

Seachem Flourish on erinomainen lannoite. Itse käytän yhdessä Flourish Ironin kanssa. Sain välillä jämäpullon Tetran Flora Pridea, käytin sitä vajaan kuukauden pikkualtaaseen ja kaikki kasvit kellastuivat heti. Tilanne korjaantui heti kun siirryin takaisin Flourishiin. Tämä kuuluu niihin tuotteisiin joita en vaihda. Saksasta tilaan vuoden satsin kerralla.
720 + 125 litraa (ja tyhjillään 240 + 40 litraa)
Lea_83
Junior Member
Junior Member
Viestit: 232
Liittynyt: 18:49, 28.06.2007
Akvaarioseurat: Porin Akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Kokemuksia Seachem Flourish lannoitteesta?

Viesti Kirjoittaja Lea_83 »

Kysyn nyt tässä samassa ketjussa kun on tuosta lannoitteesta kyse.
Kuinka usein tuota Seachemin flourish lannoitetta oikein laitetaan? Ei oikeen oo toi enkun kieli hallussa niin pakko kysyy viisaammilta.
Hypi silmille vaan. Mä puhun omasta kokemuksesta.
Bucket
Member
Member
Viestit: 289
Liittynyt: 18:28, 29.12.2005
Paikkakunta: Kristiinankaupunki
Viesti:

Re: Kokemuksia Seachem Flourish lannoitteesta?

Viesti Kirjoittaja Bucket »

Pmdd + Easy carbo = ei mitään levää :)

toimii hyvin
Olen Tanskalainen, joten pyydän anteeksi jos mun suomenkieli ei ole parhasta :)
Dixie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 999
Liittynyt: 16:29, 17.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rmk

Re: Kokemuksia Seachem Flourish lannoitteesta?

Viesti Kirjoittaja Dixie »

^^ 5 ml 250 litraan vettä kerran tai kaksi viikossa. Kannattaa säilyttää jääkaapissa. Käytössä itsellänikin ja olen tyytyväinen, kuten muihinkin seachemin tuotteisiin :)
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1508
Liittynyt: 10:33, 19.07.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

NinZe kirjoitti:Joo oon todennu noi JBL 7-kuulat iha hyviks, ja niitä meinaa käyttää jatkossakin. Tätä nestemäistä vaihto ehtoo oon nyt vaan tässä kelannu.
Kun kukaan ei ole vielä tätä esiin tuonut, niin sanonpa sitten minä...

Nestemäinen lannoite ei ole korvike juurille laitettavalle lannoitteelle, eikä toisinkaan päin.
7-balloja laitetaan juurille ja niitä voi hyödyntää vain kasvit jotka ottavat ravinteet pohjasta.
Nestemäinen lannoite on tarpeellinen vain vedestä ravinteensa ottaville, eli yleensä köynnöstävät kasvit. Miekkakasville ja melalehdille nestemäinen lannoite on käytännössä katsottuna ihan turha.

Itse käytämme 7-balloja ja Easy Life Pro Fitoa ja näiden kanssa ei tunnu ongelmia tulevan. Aiemmin käytimme PMDD-ravinnetta ja se kiihdytti altaissamme rihmalevän kasvua ihan liikaa.
Dixie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 999
Liittynyt: 16:29, 17.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rmk

Re: Kokemuksia Seachem Flourish lannoitteesta?

Viesti Kirjoittaja Dixie »

^Tuo on ihan totta. Myös useimmat köynnöstävät kasvit arvostavat pohjalannoitusta nestemäisen lannoitteen ohella.
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Bucket
Member
Member
Viestit: 289
Liittynyt: 18:28, 29.12.2005
Paikkakunta: Kristiinankaupunki
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Bucket »

Mörrikkä kirjoitti:
NinZe kirjoitti:Joo oon todennu noi JBL 7-kuulat iha hyviks, ja niitä meinaa käyttää jatkossakin. Tätä nestemäistä vaihto ehtoo oon nyt vaan tässä kelannu.
Kun kukaan ei ole vielä tätä esiin tuonut, niin sanonpa sitten minä...

Nestemäinen lannoite ei ole korvike juurille laitettavalle lannoitteelle, eikä toisinkaan päin.
7-balloja laitetaan juurille ja niitä voi hyödyntää vain kasvit jotka ottavat ravinteet pohjasta.
Nestemäinen lannoite on tarpeellinen vain vedestä ravinteensa ottaville, eli yleensä köynnöstävät kasvit. Miekkakasville ja melalehdille nestemäinen lannoite on käytännössä katsottuna ihan turha.

Itse käytämme 7-balloja ja Easy Life Pro Fitoa ja näiden kanssa ei tunnu ongelmia tulevan. Aiemmin käytimme PMDD-ravinnetta ja se kiihdytti altaissamme rihmalevän kasvua ihan liikaa.

tässä miekkakasvi kasvaa nin kuin hemmetti, ja ei mitää balloja täällä :)
Olen Tanskalainen, joten pyydän anteeksi jos mun suomenkieli ei ole parhasta :)
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1808
Liittynyt: 15:07, 13.09.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia Seachem Flourish lannoitteesta?

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

Täällä on käytössä nestemäinen Seachem Flourish ja pohjalla Jbl:n seiskapallerot, ja on mielestäni hyvä yhdistelmä.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
AquaPro
Junior Member
Junior Member
Viestit: 75
Liittynyt: 22:50, 11.07.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Kokemuksia Seachem Flourish lannoitteesta?

Viesti Kirjoittaja AquaPro »

Mörrikkä kirjoitti:
NinZe kirjoitti:Joo oon todennu noi JBL 7-kuulat iha hyviks, ja niitä meinaa käyttää jatkossakin. Tätä nestemäistä vaihto ehtoo oon nyt vaan tässä kelannu.
Kun kukaan ei ole vielä tätä esiin tuonut, niin sanonpa sitten minä...

Nestemäinen lannoite ei ole korvike juurille laitettavalle lannoitteelle, eikä toisinkaan päin.
7-balloja laitetaan juurille ja niitä voi hyödyntää vain kasvit jotka ottavat ravinteet pohjasta.
Nestemäinen lannoite on tarpeellinen vain vedestä ravinteensa ottaville, eli yleensä köynnöstävät kasvit. Miekkakasville ja melalehdille nestemäinen lannoite on käytännössä katsottuna ihan turha.

Itse käytämme 7-balloja ja Easy Life Pro Fitoa ja näiden kanssa ei tunnu ongelmia tulevan. Aiemmin käytimme PMDD-ravinnetta ja se kiihdytti altaissamme rihmalevän kasvua ihan liikaa.
Huomaa kyllä selvästi miekkalehdissä ja vallisnerioissa nestemäisen lannoitteen käytön. Selvästi ovat vehreämpiä jos lannoittaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”