Jalusta 160-litraiselle

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kissinen
Starting Member
Starting Member

Jalusta 160-litraiselle

Viesti Kirjoittaja kissinen »

Nyt meille vihdoin viimein on tulossa akvaario. Mutta mä jäin nyt miettimään sen jalustaa, miten ihmeessä tiedän mikä kestää mitäkin?

Mulla on kotona useitakin vaihtoehtoja, ja kaupassa odottelis yksi. Kotona olevat ei ole riittävän leveitä - jos hyllyn päälle ostaa levyn joka on akvaarion kokoinen/isompi, onko sillä väliä jos reunat tulee yli? (tähän vaihtoehtoon nyt ei kai olla päätymässäkään, mutta uteliaisuudesta tahdon tietää).

Kaupassa odottelee Ikean Expedit, joka kaupassa oli lappeellaan ja vaikutti kyllä jämerältä. Mutta mielessä kaihertaa epäilys. Lisäksi se hylly on sentin liian kapea, onko sillä väliä?

Älkää suuttuko tyhmistä kysymyksistä, mieluummin kysyn ku teen tyhmiä virheitä... Alkoi nyt ahdistamaan tämä jalusta kysymys :D .
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Re: Jalusta 160-litraiselle

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Lecaharkoista koottu ja sitten päällystetty jalusta varmasti kestää ja saat siitä juuri sen näköisen mitä itse haluat. Minkään lastulevyhyllyn päälle en 160-litraista allasta tohtisi laittaa.

Meillä on tuo 540-litraisen alla: lattialla liimapuulevy, 2 kerrosta lecaharkkoja, taas liimapuulevy, styrox ja sitten akva. Jalusta on verhoiltu lattialaminaatilla, mikä on ruuvattu noihin liimapuulevyihin kiinni (kuvia voi etsiä tuolta kuvablogista).
kissinen
Starting Member
Starting Member

Otin varman päälle ja tilasin jalustan.. Nyt ei riitä aika eikä hermo miettiä noita lecaharkkosysteemejä, vaikka varmasti hienon sais ja ei ole hankalaa, mutta silti :D .
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

kissinen kirjoitti:Otin varman päälle ja tilasin jalustan.. Nyt ei riitä aika eikä hermo miettiä noita lecaharkkosysteemejä, vaikka varmasti hienon sais ja ei ole hankalaa, mutta silti :D .
Toivottavasti et tilannut tuota yllä mainitsemaasi Ikean hyllykköä! Valmistusmateriaalina pahvi/lastulevy sekä akvaariokaappimielessä ristituet puuttuu kokonaan. En ikinä uskaltaisi laittaa allasta tuon päälle.
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
kissinen
Starting Member
Starting Member

pleko_88 kirjoitti:
kissinen kirjoitti:Otin varman päälle ja tilasin jalustan..
Toivottavasti et tilannut tuota yllä mainitsemaasi Ikean hyllykköä! Valmistusmateriaalina pahvi/lastulevy sekä akvaariokaappimielessä ristituet puuttuu kokonaan. En ikinä uskaltaisi laittaa allasta tuon päälle.
Juu en sentään. En mä tiedä mitä oikein edes ajattelin tuon hyllyn kohdalla, jotenkin pää oli ihan sekaisin kun mietin ja pähkin... Ihan oikean akvaarion jalustan, tai siis alumiinijalat tilasin :mrgreen: .
cruella
Member
Member

Re: Jalusta 160-litraiselle

Viesti Kirjoittaja cruella »

kissinen kirjoitti:Nyt meille vihdoin viimein on tulossa akvaario. Mutta mä jäin nyt miettimään sen jalustaa, miten ihmeessä tiedän mikä kestää mitäkin?

Mulla on kotona useitakin vaihtoehtoja, ja kaupassa odottelis yksi. Kotona olevat ei ole riittävän leveitä - jos hyllyn päälle ostaa levyn joka on akvaarion kokoinen/isompi, onko sillä väliä jos reunat tulee yli? (tähän vaihtoehtoon nyt ei kai olla päätymässäkään, mutta uteliaisuudesta tahdon tietää).

Kaupassa odottelee Ikean Expedit, joka kaupassa oli lappeellaan ja vaikutti kyllä jämerältä. Mutta mielessä kaihertaa epäilys. Lisäksi se hylly on sentin liian kapea, onko sillä väliä?

Älkää suuttuko tyhmistä kysymyksistä, mieluummin kysyn ku teen tyhmiä virheitä... Alkoi nyt ahdistamaan tämä jalusta kysymys :D .

Mulla on tuollasen hyllykön päällä akva..tosin vaan 60-litranen, ja koska hylly heiluu aika pahasti niin myös akva, mutta kyllä se kai noin pienen altaan kestää.
146l sekä 3 maatiaiskissaa ja sfinx-kissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”