(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Räkä teidän kanssanne! Taas olette semmosena viikonloppuna liikkeellä, että minä oon tiiviisti töissä! 70 kantturaa odottaa lypsäjää Alavieskassa. [}:)] Ja kun olin viikon nettipimennossa, niin en voinut älähtää aikaisemmin. :mrgreen: Mutta minä kai siirrän sitten ens kertaan... :roll:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Ninni, ehdinkin laittaa sinulle yksäriä ennen kuin luin tätä, tämä selvensi monta asiaa :mrgreen:

Haluaako joku salamanteriplekoja? Nyt olisi tarjolla jokunen!!
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
vege
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vege »

Kiitokset kaikille osallistujille. On se aina yhtä hauskaa tavata muita harrastajia ja juttuakin riittää. Ei muuta kun tapaamisiin sitten seuraavan kerran.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

vege kirjoitti:Kiitokset kaikille osallistujille. On se aina yhtä hauskaa tavata muita harrastajia ja juttuakin riittää. Ei muuta kun tapaamisiin sitten seuraavan kerran.
Samat sanat. :D
paxy81
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Olipas kiva käydä taas katsastamassa toisten altaita, upeita olivat kaikki! :P Kiitokset Pietarsaarelle! Voidaan näin alustavasti vaikka sopia että tammikuussa sitten meilläpäin, eikä tarvitse tuoda omia eväitä vaan eiköhän se ole meikäläisen vuoro tarjota jotain kun aina on vain tullut toisten sapuskat naamariinsa ahtamaan.. :| Lupaan leipoa jotain, eri asia uskaltaako kukaan niitä sitten maistaa :mrgreen:

Sai taas vähän virtaa itseensä ja aloitin tuon hiekankin pesemisen tuohon 160 litraseen, jospa sais sen edes valmiix sit ennen tammikuuta..

PS.
Jos käyttä Googlesta hakemassa tai sit sivulta http://www.discus-centrum.nl/wildvang/h ... dvang.html löytyy aikas hyvä kuva siittä Tefen green red spotted kiekosta.. Ilmeisesti nuitakin on sitten useampaa eri muotoa ja jotkut on kyllä aika upean näköisiä, varsinkin F1-kanta mistä olen joskus nähnyt kuvia, punaisia pilkkuja on paljon enemmän mitä nuissa.. 8-) Tommosia kun sais.. Hintakin vaan on huima, 150€ ja ylös :( ei meikäläisen budjetilla koskaan..
vikki80
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Voi hitsinpimpula kun teillä on hienoja altaita, alkaa ahdistamaan omat levälaarit kun noita katselee.

Tosi mukavaa oli tavata, paljon kivampi puhua akvaarioista henkilöiden/henkilöttärien kanssa joita ei tarvitse koko ajan opettaa.

Taitaa olla ensi kerralla melkoiset tarjoilut jos paxy alkaa nyt leipomaan valmiiksi :mrgreen: :mrgreen:
Mari77
Starting Member
Starting Member

Tapaamisesta

Viesti Kirjoittaja Mari77 »

Oli ihanaa nähdä teidän isoja altaita, oli tosi upeita. Mukavaa oli tavata niin innostuneita ja paneutuneita ihmisiä asiastaan.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

vikki80 illalla huomasin 2 kutupalleroa ikkunassa. Ilmeisesti leopardimonniset ovat päättäneet alkaa rumbansa täälläkin. Mitä lisääntymishormoneja sä oot niille oikein syöttäny :mrgreen:?

Mitenkähän on, ei kai mulla oo tuolla mitään kalaa, mikä vetäis poikaset suuhunsa, kerta kutupalluratkin ovat saaneet olla rauhassa?
vikki80
Member
Member

Kaksi palleroa lasilla on vasta alkusoittoa, suurin osa munista on kiinni kasvien alalehdillä. Jonkun ajan päästä sä toivot että mä en olis laskenut väärin. :D
paxy81
Junior Member
Junior Member

Pirulainen! Mä voisin varata parven noita monnisia kun ne teillä kerran noin makiasti lisääntyvät koko ajan!! :D
allablaze
Advanced Member
Advanced Member

No niin, kiitos täältäkin! Olipa vaan (edelleen) hienoja nuo teidän Jeppisläisten altaat :D Rehvataan taas pikapuoliin, heti jouluhälinöiden jälkeen.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Tammikuun treffejä silmälläpitäen - voisitkos Allablaze säilyttää mulle paria salamanteria, jos niitä vielä on ylimääräisiä? Koitan riipiä jostain määrärahat.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member

Onhan noita pikkuisia tuolla nelisenkymmentä. Katsotaan kuinka isoksi varttuvat ennen seuraavaa miittinkiä, mutta pistän sinulle varaukseen, Tuulahelena.
Tarttis varmaan räjäyttää pommi tuon "seuralan" alla, että kehtaa teitä päästää tänne visiitille.. :roll: 8O
vikki80
Member
Member

allablaze kirjoitti: Tarttis varmaan räjäyttää pommi tuon "seuralan" alla, että kehtaa teitä päästää tänne visiitille.. :roll: 8O
Iso kuoppa lattiassa olisikin jotain semmosta mitä kenelläkään muulla ei vielä ole :mrgreen: .
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

vikki80 kirjoitti:
allablaze kirjoitti: Tarttis varmaan räjäyttää pommi tuon "seuralan" alla, että kehtaa teitä päästää tänne visiitille.. :roll: 8O
Iso kuoppa lattiassa olisikin jotain semmosta mitä kenelläkään muulla ei vielä ole :mrgreen: .
Niin ja siihen voisi kesällä tehä sitten vaikka karppialtaan - ehkä :roll:..vai vaatiiko tuo myös katon räjäyttämistä, että olisi sitten ulkosalla..
paxy81
Junior Member
Junior Member

Ajattelin pistää ensi viikolla tilausta Kurkeen että sais pakastesapuskaa noille silleille.. Jos jollakulla on kiinnostusta tulla jakamaan toimituskuluja niin mulle saa ilmottautua.. Matkahuollon kautta kulkeutuvat, en ole vielä tarkistanut heidän taksojaan.. Vege varmaan muistaa? Onhan noita tullut kyseltyä jo useamman kerran mutta kun on sama pää kesät talvet ni eihän sitä millään voi.. [;)]
allablaze
Advanced Member
Advanced Member

Meiltä löytyy sitten halukkaille edelleen noita sukarapuja ja omenakotiloita sekä salamanteriplekoja ja juonnetatioita. Ja altaita pitäisi varastosta tyhjentää, jos nyt sattuu joku niitä tarvitsemaan. Ei niistä mikään pakko ole luopua, mutta jos jollain on tarvetta niin 60-128 litraisia tuolta ainaskin löytyy...
Niin ja joulutorttuja ja pipareita on nyt varastoon paistettu iso satsi, jos eivät (eli menevät hyvässä lykyssä jo ennen) kaikki mene joulun aikaan niin en taas ole tyhjin käsin... :roll:
paxy81
Junior Member
Junior Member

No niin, tammikuuta jo vetelee.. Hyvää uutta vuotta kaikille! Seuraavaa miitinkiäkin pitäisi pikkuhiljaa suunnitella ja Kaustisellahan oli puhe että tavataan. Mulle ainakin sopisi 20. tai 27. pvä, molemmat sunnuntaita mutta lauantaitkin kyseisiltä vkl sopii ihan hyvin.. Miltäs kuulostaisi, ehdotuksia otetaan toki vastaan..

Ja mikäli joku tarvitsee erikoisruokavaliota niin saapi ilmoitella. Hylana tai laktoosittomana teen sapuskat jo itseni takia..
vege
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vege »

Nällä näkymin kumpikin päivämäärä käy.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Kumpi tahansa päivä sopii näillä näkymin.
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Tällä hetkellä ainakin kalenteri vaikuttaa tyhjältä molempina päivinä. Mulla ei edelleenkään ole autoa :x , joten jos joku ajelee Kannuksen ohi niin voisin hypätä kyytiin...

Meidän kalat vietti joulua keskenään, kun oltiin mökillä reilun viikon verran. Isompaan altaaseen on ruokinta-automaatti, mutta santuille kävi tuttu nakkaamassa ruokaa pari kertaa. Muuten kaikki oli / on ok, mutta isompaan altaaseen oli kasvanut järkyttävästi jotain rihmalevää. [}:)] Viikonloppuna pitää topistua sen verran, että karsin levääntyneet kasvit pois ja virittelen taas kiljut toimintaan (jos sattuvat näin kylmillä edes käymään). Santtujen pikkualtaasta kasvaa (hertta?)miekkakasvi ulos, joten sen voisin lahjoittaa eteenpäin. Jos jollain on ylimääräisiä, niin voisin tilalle haluta (ostaa) jonkun pienemmän miekan, melalehteä tms.
Be merrier with a terrier!
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Minulle kävisi paremmin se myöhäisempi viikonloppu, joko La 26 tai Su 27.
t. Tuula
vikki80
Member
Member

Mulle käy mikä päivä vaan.

Paxy haluutko monniset etukäteen vai sitten tapaamisessa.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member

Eiköhän tänne käy mikä vaan...
Kaiku, mulla olisi pikkuinen pantterimiekan poikanen kotia vailla :D
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Pantteri kelpaisi tänne erittäin mielellään :D Sulla ei taida olla tarvetta tuolle hertalle...? Siitä pitäis päästä eroon (täyttää jokseenkin kokonaan 80 l altaan ja vedestä ylös kasvavat lehdet kärähtää valaisinkanteen), muttei raaskis roskiinkaan heittää.
Be merrier with a terrier!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”