Akvaarion ja jalustan väliin jotain?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mäni
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Akvaarion ja jalustan väliin jotain?

Viesti Kirjoittaja mäni »

Elikkäs.. Tämä tyhmä tässä laittoi upouuden Juwelinsa paikalleen hiekkoineen ja vesineen.. Joo ja unohti akvaarion ja jalustan välistä styroksin tai vaahtomuovin. Hyvä minä. Onko tuolla nyt sitten väliä? Mulla on aikaisemminkin käynyt näin ja hyvin on mennyt..
muiscu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja muiscu »

Siinä kai pitäisi tietää valmistajan suositukset. Jos laittaa vääränlaista patjaa/väärän paksuista patjaa tms. se voi olla huono homma.
mäni
Junior Member
Junior Member

Auts.. No ei kai voi muuta kuin toivoa parasta.. Nyt akvaariota on todella vaikeeta enää nostaa.. :(
Trinket
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trinket »

Juwelin altaan ja kaapiston väliin ei saa laittaa mitään styroksia tai vaahtomuovia, se lukee siinä altaan mukana tulevassa lappusessa.

En sitten tiedä päteekö sama, jos laittaa vaan altaan eikä sitä kaapistoa ollenkaan..
mäni
Junior Member
Junior Member

Kiitos paljon! Koitinkin lappuja kaivaa ja lukea niitä..
Nightfish
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nightfish »

Vai niin :? Mulla on altaan ja kaapiston välissä jonkinlaista vaahtomuovia (muistuttaa sellaista retkialustaa). Ostin akvaarion käytettynä ja tämä oli siinä silloin kun sen toiselta omistajalta hain.. Ilmeisesti hän on kuitenkin käyttänyt sitä ja hyvin on mennyt? Joka tapauksessa mun on varmaan mahdotonta saada sitä pois sieltä :?
Akvaario on Puutorin akvaarion valmistama Aquarell.
Miiwa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Miiwa »

Me unohdettiin kans laittaa jalustan ja akvaarion väliin jotain eikä se nyt ainakaan vielä näytä räjähdyksen merkkejä :mrgreen: Merkki on NBL Marin (en oo koskaan aiemmin kuullutkaan...). Tosin tuo jalusta on puuta, joten oletan sen "joustavan" hieman paremmin kuin alumiinin.
Chisantha
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Chisantha »

mäni kirjoitti:Elikkäs.. Tämä tyhmä tässä laittoi upouuden Juwelinsa paikalleen hiekkoineen ja vesineen.. Joo ja unohti akvaarion ja jalustan välistä styroksin tai vaahtomuovin.
Ihan hyvä ettet laittanut koska se ei sinne tosiaan kuulu.
Juwelista pitäisi löytyä alhaalta sellainen reunus, siis siinä on alakehikko, jonka "sisällä" kokolasiallas on ja siksi siihen ei tule mitään materiaaleja jalustan ja altaan väliin!
En tosin ole täysin varma päteekö tämä kaikkiin malleihin ja kokoihin, mutta näin ainakin omissani (54l sekä Rio400l).
Miiwa kirjoitti:Me unohdettiin kans laittaa jalustan ja akvaarion väliin jotain eikä se nyt ainakaan vielä näytä räjähdyksen merkkejä Laugh Merkki on NBL Marin (en oo koskaan aiemmin kuullutkaan...). Tosin tuo jalusta on puuta, joten oletan sen "joustavan" hieman paremmin kuin alumiinin.
Yleisesti ottaen ymmärtääkseni kaikkiin muihin altaisiin paitsi Juweleihin kyllä suositellaan retkipatjaa sinne väliin, joten itse kyllä laittaisin, mikäli siis on "tavallinen" kokolasiallas/metallikehysallas. Ei se varmaan heti hajoakaan, vaan mikäli laseihin kohdistuu jännitteitä voi haljeta vasta myöhemmin.
"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
Nightfish
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nightfish »

Chisantha kirjoitti: Yleisesti ottaen ymmärtääkseni kaikkiin muihin altaisiin paitsi Juweleihin kyllä suositellaan retkipatjaa sinne väliin, joten itse kyllä laittaisin, mikäli siis on "tavallinen" kokolasiallas/metallikehysallas. Ei se varmaan heti hajoakaan, vaan mikäli laseihin kohdistuu jännitteitä voi haljeta vasta myöhemmin.
*huokaisee helpotuksesta*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”