Akvaarion ja jalustan väliin jotain?
Valvoja: Moderaattorit
Akvaarion ja jalustan väliin jotain?
Elikkäs.. Tämä tyhmä tässä laittoi upouuden Juwelinsa paikalleen hiekkoineen ja vesineen.. Joo ja unohti akvaarion ja jalustan välistä styroksin tai vaahtomuovin. Hyvä minä. Onko tuolla nyt sitten väliä? Mulla on aikaisemminkin käynyt näin ja hyvin on mennyt..
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Vai niin
Mulla on altaan ja kaapiston välissä jonkinlaista vaahtomuovia (muistuttaa sellaista retkialustaa). Ostin akvaarion käytettynä ja tämä oli siinä silloin kun sen toiselta omistajalta hain.. Ilmeisesti hän on kuitenkin käyttänyt sitä ja hyvin on mennyt? Joka tapauksessa mun on varmaan mahdotonta saada sitä pois sieltä
Akvaario on Puutorin akvaarion valmistama Aquarell.

Akvaario on Puutorin akvaarion valmistama Aquarell.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Ihan hyvä ettet laittanut koska se ei sinne tosiaan kuulu.mäni kirjoitti:Elikkäs.. Tämä tyhmä tässä laittoi upouuden Juwelinsa paikalleen hiekkoineen ja vesineen.. Joo ja unohti akvaarion ja jalustan välistä styroksin tai vaahtomuovin.
Juwelista pitäisi löytyä alhaalta sellainen reunus, siis siinä on alakehikko, jonka "sisällä" kokolasiallas on ja siksi siihen ei tule mitään materiaaleja jalustan ja altaan väliin!
En tosin ole täysin varma päteekö tämä kaikkiin malleihin ja kokoihin, mutta näin ainakin omissani (54l sekä Rio400l).
Yleisesti ottaen ymmärtääkseni kaikkiin muihin altaisiin paitsi Juweleihin kyllä suositellaan retkipatjaa sinne väliin, joten itse kyllä laittaisin, mikäli siis on "tavallinen" kokolasiallas/metallikehysallas. Ei se varmaan heti hajoakaan, vaan mikäli laseihin kohdistuu jännitteitä voi haljeta vasta myöhemmin.Miiwa kirjoitti:Me unohdettiin kans laittaa jalustan ja akvaarion väliin jotain eikä se nyt ainakaan vielä näytä räjähdyksen merkkejä Laugh Merkki on NBL Marin (en oo koskaan aiemmin kuullutkaan...). Tosin tuo jalusta on puuta, joten oletan sen "joustavan" hieman paremmin kuin alumiinin.
"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
-
- Junior Member
*huokaisee helpotuksesta*Chisantha kirjoitti: Yleisesti ottaen ymmärtääkseni kaikkiin muihin altaisiin paitsi Juweleihin kyllä suositellaan retkipatjaa sinne väliin, joten itse kyllä laittaisin, mikäli siis on "tavallinen" kokolasiallas/metallikehysallas. Ei se varmaan heti hajoakaan, vaan mikäli laseihin kohdistuu jännitteitä voi haljeta vasta myöhemmin.