Vaihtoehtoja on kaksi:
1. Ostan valmiina (mikä maksaa maltaita)
2. Teen itse sellaisen kuin haluan (tai oikeastaan millaisen parempi puolisko haluaa

Jos teen itse on ainakin kolme eri vaihtoehtoa:
1. Lasinen akvaario (sitä ei kanna erkkikään)
2. Pleksi akvaario (mikä olisi hiukka kevyempi siirrellä jos tarpeen tulee eikä hajoa niin helposti ja vähemmän toimenpiteitä tehdessä)
3. Vanerinen lasi/pleksi akvaario (tässä on aika paljon tekemistä sinänsä mutta kerkeisi sitten hommaamaan muut tavarat ja osaksi rakentamaan sisällä sen)
Vanerinen tuntuu ihan hyvältä ratkaisulta (plywood) eteenkin jos vetää pintaan vielä lasikuitumaton (siis sisälle) ja siitä saa 20mm levyllä aika tukevan kun taas pleksinen tuntuu huteralta (pitäsi jotenkin saada nurkat suojattua siitäkin. Itsellä on ollut akvaarioita jo 12 vuotta mutta ei ole tullut rakennettua sellaista ja lisäksi kaikien akvaarioiden reunat on olleet metallikehyksillä & lasisia joten ei ole tullut tutustuttua itse akvaarion silkoneihin.
Lisäksi sellainen akvaario tarvitsisi kunnon tason missä sitä pitää (no netistä kyllä on löytynyt neuvoja ja onhan tuo tytön 10 huoneinen barbitalokin 160x120x40 maalausta ja sisustamista vaille valmiina) ja taso tietty pitäsi tehdä ennen kuin itse akvaarion tekee kun ei sitä sitten enää paljoa viitsi siirrellä kun paikoileen laittaa ja sinne vedet ja kalat pistää. Tietty sen voisi harkoista tehdä mutta ei ne ole sinänsä siisti ratkaisu ja akvaario tarvikkeille olisi hienoa olla oma kaappi sitten.
Eli
1. Mistä Tampereella saa pleksiä ja lasia?
2. Minkä paksuista jos akvaario olisi jotain 150x60x60 kokoinen(540L)?
3. Laittaakko pohja alle vaiko seinien väliin?
4. Riittääkö tulitikun koko silkonille?
5. Mistä metallisia reunalistoja?
Ja niin edespäin....
- Tare69