Eheim Aquaball - onko kaikki vihreät "putkiosat" s

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
raksutin
Starting Member
Starting Member

Eheim Aquaball - onko kaikki vihreät "putkiosat" s

Viesti Kirjoittaja raksutin »

Sellaista kyselisin, että onko Eheimin Aquaballissa kaikki ne vihreät "putkiosat" samanlaisia? Siis voi kasata päälekkäin ja suodatin toimii oikein?

Mulla nimittäin on ollut se toiseksi pienin aquaball, jossa on siis kaksi vihreätä osaa. No, sehän meni rikki ja ajattelin tilata uuden samanlaisen suodattimen. Mutta mietin, voisinko sitten tuosta vanhasta ottaa tuon alemman osan ja liittää uuteen suodattimeen?
Ylempää osaa en tietenkään voi ottaa kun siihen sopii vain tuo "moottoriosa" ja sen siis älyän, ettei se ole samanlainen kuin muut, mutta entä sitten ne alemmat osat..?

Älysiköhän kukaan mitä yritin sopertaa :D
Hevonen, 2 frettiä, 2 akvaariota, hiiri, kissa.
"Äläsny enempää eläimiä ota!"
En en...
fish_miss
Member
Member

Viesti Kirjoittaja fish_miss »

Minun käsittääkseni kyllä, koska esim akvaarioon.fi nettikaupassakin myydään lisämoduuleita. Mene vain www.akvaarioon.fi > Suodattimet > Tarvikkeet > Eheim Aquaball Up-grade-kit.
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja marinum »

Eikös ne ole ihan saman kokoisia, tämän sivun mittojen mukaankin katsottuna:
http://www.amazon.fi/eheimsisasuodattimet.htm
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja -riff- »

Alemman modulin alaosassa on 'ritilä', joka pitää ottaa pois ennenkuin sen voi laittaa välimoduliksi. Muuta ei tarvi tehdä että sopii, samanlaisia ne on kaikki.
sintti66
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sintti66 »

Minä en varmaan osaa käyttää [:I] kyseisen tyyppistä suodatinta (aquaball 2212 oikein) sillä tuntuu että ne eri osat ei suostu millään pysymään kasassa. Hajoaa näppeihin jo akvaarioon laitettaessa... [}:)]
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Perusmalli on pysynyt samana, mutta noiden vihreiden rasioiden värit ja mitat on jossain määrin vaihtunu. Eli tosiaan vanhemmat ei oikein sovi uusimpiin, jää joko löysäksi tai ei mahdu kiinni. Näin ainakin itsellä.

Huono homma, ottaen huomioon että tuo on kuitenkin olevinaan modulijärjestelmä. Ongelmana ollut myös nuo mustat holkit: niiden pitäisi irrota vetäessä akselin mukana, mutta jäävätkin jumiin koloihinsta.
Minä juon nyt kahvia!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”