Kalasto-ongelma 70 litraa

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
emmiriikka
Starting Member
Starting Member

Kalasto-ongelma 70 litraa

Viesti Kirjoittaja emmiriikka »

Tuolla jo aikaisemmin kyselin, mutta kukaan ei vielä noteerannut. Kalaston pohdinta siis kyseessä. Mulla on 70 litrainen akvaario, jonka tämänhetkisinä asukkaina oleilee viiden urosplatyn joukko ja yksi pikkuinen partamonni. Voiko tuonne laittaa vielä jotain ja mitä? Lämpöä on noin 24 astetta ja vesi on keskikovaa. PH siinä 7 paikkeilla.
fish_miss
Member
Member

Viesti Kirjoittaja fish_miss »

Miksei menisi vaikka pisteimunuoliaisia (Beaufortia kweichowensis) tai pikkumonnisparven? Toisaalta pikkumonnisille suositus olisi 25 asteen lämpöistä vettä.
piauu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja piauu »

kenties miljoonakaloja? ne on aika veikeitä: ) tai sitten vaikka pandamonnisia`? en kyllä tiedä tuosta yhteen sopivuudesta:)tai sitten piikkisilmiä:)
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja marinum »

piauu kirjoitti:kenties miljoonakaloja? ne on aika veikeitä: ) tai sitten vaikka pandamonnisia`? en kyllä tiedä tuosta yhteen sopivuudesta:)tai sitten piikkisilmiä:)
No piikkisilmät vaativat lämmintä vettä toisin kuin platyt ja pandoille ja pikkumonnisille kovuuden pitäisi olla alle 10 ja pH myös max. 7, joten vähän rajoilla mennään platyjen vaatimusten kanssa.
Pisteimunuoliaisellekin, (kuin myös partamonnille) allas on vähän pieni, siitä kuin voi tulla 8 cm kokoinen ja sillekin kovuus pitäisi olla alle 10.
Tuon kokoisen itse pitäisin vain platy altaana, tai ottaisin pienen parven ehkä juovakardinaalikaloja, raitarasboroja tai miljoonakalakoiraita ja ehkä jotain värittömiä sukarapuja, jos vaan niille piilopaikkoja löytyy. Seeprakotiloitakin menisi:
http://images.google.fi/images?hl=fi&q= ... Etsi+kuvia
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
emmiriikka
Starting Member
Starting Member

Kiitoksia paljon. Montako miljoonakalakoirasta tonne sit uskaltais laittaa? Pitää tosiaan nyt pohtia.
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mabo »

10-15 laittaisin itse. Kymmenellä voisi lähteä liikkelle ja lisätä sitten määrää, jos siltä tuntuu.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
emmiriikka
Starting Member
Starting Member

Kuulostaa aika monelta. Tosin en mä osaa sanoo, minkä kalat kokee ahtaana altaassa. Ehkä jollain viidellä voi alottaa ja kattoo miltä tuntuu.
JKE
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja JKE »

No parvikaloja pitäisi olla aina parvi, ei kannata ripotella muutamaa yksilöä montaa lajia. Itse lisäisin muutaman platyn enkä muuta.
J.A
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja J.A »

Muistaakseni pandamonnisen minimi oli 80 litraa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”