Vihersukarapuko? [kuva]

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

ansu75
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Mä bongasin yhden aika tumman poikasen:
Kuva

Toisessa se on aikusen vieressä, kuva vähän sumea:
Kuva

Nämä siis ovat oletettavasti vihersukarapuja..
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
AY
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja AY »

Tittis kirjoitti:Meillä on samaisia rapuja taiston ja partispoikasten kanssa 70-litraisessa ja hyvin näyttää pyyhkivän :D

Eli sulla ainakin on toiminut rapu-taisto:yhdistelmä??
Ehkä tuommoiset vihertävät eivät ole niin houkuttelevan värisiä kuten Red cherryt ym...
justiina8
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

Jatkanpa samaan linkkiin. Olen vasta aloittelija rapujen suhteen. Meillä tuli yhden akvakaupan myötä rapuja. Ne on vaan siellä olleet. Nyt rupes kiinnostaan mitä nämä ovat. Yksi ravuista on tuommonen tumma. Se on naaras.. sen verran selvitin. Yks punanen löytyy ja muutama väritön... vihertävä. Niistä en oo vielä saanu kuvaa. Tässä olis se yks rapu. Mikähän se on? Oletan sen olevan vihersukarapu. :roll:
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
pikku-tatti
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: tas

Viesti Kirjoittaja pikku-tatti »

Mikä rapu tämä on?
Ollut minulla jo pitkään ja kokoakin löytyy (yli 5cm).
540l, 180l ja Minttu-koira <3
marinum
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marinum »

Jatkanpa tähän. Ostin myös jokin aika sitten kymmenisen vihersukarapua rasbora altaaseen ja yksi naaras oli silloin kantavana, ja nyt kun poikaset ovat syntyneet, niin joukossa on muutama ihan punaruskea yksilö.
Olen kuullut ja nähnyt kuvia eri värisistä vihersukaravuista, mutta ihmetyttää nuo kun ne ovat melkein kirsikkasukaravun näköisiä :| . Mahtavatko ne jäädä aina tuon värisiksi vai muuttuvatko koskaan vihertäviksi? Onko joku huomannut samanlaista?
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

Ja meillä on "sinisiä" rapuja mistä osa on tumman ruskeita vaalealla selköjuovalla (juova noin 1-2mm ja koko mittöinen, teräväreunainen.)
Malys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Malys »

Mulla on vihersukarapuja, jotka ovat aivan tummanpunaruskeita (kirsikkasukarapuja on kanssa altaassa, mutta eivät ole niitä), tuon värisinä ovat pysyneet. Samoiten on sitten greenejä, jotka ovat aivan vaaleankalpeanvihreänruskeita, ei uskoisi samaksi lajiksi, jos vierekkäin laittaisi. Samoista, hmm, ehkä viidestä yksilöstä ovat kaikki syntyneet.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
Shaana
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Shaana »

pikku-tatti kirjoitti:Mikä rapu tämä on?
Ollut minulla jo pitkään ja kokoakin löytyy (yli 5cm).
Yhdessä eläinkaupassa myydään IHAN samanlaisia (n. 4-6 cm pitkiä) rapusia nimellä juovaharjarapu, mutta niitä ne eivät kyllä taida tosiaan olla :roll:
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Marjis kirjoitti:Itseltä löytyy pari kuvaa ravuista:

Klik

Klik
Hei osaisko joku selittää semmosen asia, että kun miula on tuossa 84L akvassa noita vihersukarapuja, ja yhdellä läpinäkyvällä ravulla näyttäs puuttuvan suolen takapää, eli suoli on ikäänkuin katkennu suunnilleen puolestavälistä poikki. Onks tuo ihan normaalia? Se rapu on ihan saman näkönen kun tuossa tokassa kuvassa, eli suoli näkyy takaruumissa selvästi. :?
RHODESIAN
Member
Member

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Tuskin sillä ravullasi on suoli poikki, se tumma joka siellä näkyy on ihan "sitä itteään" eli ulostetta joka selvästi kuultaa läpi ravun vartalon.
Jentse
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Jentse »

Mikäs rapu se tämä sitten on? :) Ajattelin itse kirsikaksi, mutta kuulin, että vihersukaravut voivat olla myös punertavia?

http://irc-galleria.net/view.php?nick=^]en&image_id=72170395
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”