Terve
Kyselisin jos jollain tietoa sitä miten varhaisessa vaiheessa erottaa saulosien sukupuolen.
Tarkemmin sanottuna minulla on 9 kpl ryhmä niitä ja rupesin yhtäkkiä pelkäämään että mulla on 7 urosta. Syy tähän on että niillä kaikilla on melko tummaa kuviointia kyljessä vaikka siis ovat muuten vielä keltaisia. Onko tämä normaalia myös naraille vai onko mulla tosian tuon verran uroksia? Kalat ovat n. 3,5 - 4 cm kooltaan ja yksi on ihan selvästi saamassa uroksen värit. Nämä muut ovat toistaiseksi siis vain saaneet tummaa "läikkää" kylkiin.
Varhaisia sukupuolieroja -Saulosi
Valvoja: Moderaattorit
Varhaisia sukupuolieroja -Saulosi
-Miksi kalat "uivat"? Eivätkös oikeasti sukella?-
sauloseista
Ainakin minulla olevista sauloseista, osalla naaraista on raitakuviointi, toimii ilmeisesti ns. pelotteena muita vastaan. Oma saulosi koiraani toimii altaan ''poliisina'' ja puuttuu kaikiin nahisteluihin - pitää kurissa jopa auratuksetkin 

If you don't need walls why windows, no fences why Gates?
Naarailla on myös tuota tummaa väritystä. Itse ostin kesäkuussa 9 saulosia, joista 3 siis osoittautui sitten aivan toiseksi lajiksi ja loput ovat ilmeisesti kaikki naaraita, kun eivät ole väriä vieläkään vaihtaneet. Onnekseni sitten tämän palstan kautta sain kaksi urosta. Toinen hohtaa sinisenä ja on kyllä komea kuin mikä. Toinen yrittää teeskennellä naarasta ja pysyttelee hailakammissa väreissä edelleen.
Munatäpliä en ole naarailla huomannut, molemmilla uroksilla kyllä.
Munatäpliä en ole naarailla huomannut, molemmilla uroksilla kyllä.