Ongelma kun kaloja kuolee
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ongelma kun kaloja kuolee
Akvaariossani oli 11 kalaa mutta minulta on kuollut 3 kalaa joten minulla on nyt vain 8 kalaa
Minä en tiedä miksi? Tietääkseni puhdistan akvaarioni ihan säännöllisesti. Minun pitäisi puhdistta akvaarioni kerron viikossa, koska minulla on aika pieni akvaario (akvaarioni on 45-54L), mutta joskus menee vähän yli. Aineita joita käytän ovat Planta minniä, Aqua-Safea.... sun muita. Akvaariossani elää limakotiloita ja siellä on 1musta aavetetra, 1platyä, 3neontetraa sekä kolme monnia. SIIS MIKÄ AVUKSI? 
Beda
-
millia
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Lue tämä viesti ja yritä vastata kaikkiin kysymyksiin. Jos et jotain tiedä, niin kerro että et tiedä sitä asiaa.
Tuossa linkkaamassani viestissä mainittuihin kysymyksiin haluaisin lisätä pari jotka voivat olla myös merkityksellisiä:
-milloin akvaarion on perustettu?
-milloin kalat on hankittu?
-onko kotiloita paljon?
Tuossa linkkaamassani viestissä mainittuihin kysymyksiin haluaisin lisätä pari jotka voivat olla myös merkityksellisiä:
-milloin akvaarion on perustettu?
-milloin kalat on hankittu?
-onko kotiloita paljon?
No kalat on ehkä puolen vuoden ikäisiä ja se musta aave tetra ja yks monni on ehkä 3 vuotta vanha ja ne ei oo kuollu. Akvaario perustettiin n. 4 vutta sitten. No kotiloita on aika paljon , mut mä otan niit joka viikko pois tai aina sillon ku puhdistan akvaariota! Mä ostin kalat noin 3-puoli vuotta sitten!!!! 
Beda
-
ÄmHoo
Hei Beda!
Taidan olla akvaariosi edellisen omistajan äiti. Vähän huonosti tuntuvat nyt asiat olevan siellä sinun akvaariossasi. Kaloja sinulla on liian vähän, tai ainakin liian pieninä parvina, ja osa ei ehkä ollenkaan sovi tuohon altaaseen.
Kerro äidillesi, että kun ensi viikolla tapaamme, voin yrittää hänen kanssaan vähän selvittää, mitä voisimme asialle tehdä. Nypi nyt ainakain niitä kotiloita ja vaihda vettä tavalliseen tapaan.
Terv. Merja
Taidan olla akvaariosi edellisen omistajan äiti. Vähän huonosti tuntuvat nyt asiat olevan siellä sinun akvaariossasi. Kaloja sinulla on liian vähän, tai ainakin liian pieninä parvina, ja osa ei ehkä ollenkaan sovi tuohon altaaseen.
Kerro äidillesi, että kun ensi viikolla tapaamme, voin yrittää hänen kanssaan vähän selvittää, mitä voisimme asialle tehdä. Nypi nyt ainakain niitä kotiloita ja vaihda vettä tavalliseen tapaan.
Terv. Merja