Hauskoja/erilaisia sisustusideoita?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

elisa83
Member
Member
Akvaarioseurat: has
Sukupuoli: Nainen

Hauskoja/erilaisia sisustusideoita?

Viesti Kirjoittaja elisa83 »

Olen tilannut uuden altaan, joka tulee tuon 40l rapulan tilalle. Haluaisin siihen jotain erikoista/erilaista/hauskaa, en vaan saa mitään kivaa ideaa päähän. Seuraavaksi faktat:

Altaan koko tulee olemaan 75x30x30 mustilla silikoneilla. Ajattelin myös ostaa mustat hiekat sinne. Tykkään, että on paljon kasveja, mutta haluan myös jonkun/joitain avoimia alueita. 40l asukkaat siirtyvät uuteen eli sukarapuja määrä x ja 10 hehkurasboraa. Uusia asukkaita en välttämättä ole hankkimassa, korkeintaan rasboroita lisää. Avokki haluaisi miljoonakaloja, jos niitä tulee, niin ne on sitten niitä endlereitä.

Näin jossain topicissa kuvan sellaisesta buddha-altaasta, se oli tosi hauska, jotain yhtä "hullua" haluaisin tähän uuteen. Ei välttämättä tarvitse olla täysin luonnollinen, kunhan kasvit sopii kuvaan :mrgreen:

Kuvaa ei vielä ole saatavilla, kun allas ei ole vielä tullut. Siis, ideoita kehiin!
Kaksinkertainen rapula( 67l & 27l) :D ja kaksi seropia

-Kasveja ei voi ikinä olla liikaa-
sanna14
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sanna14 »

Kenellähän oli sellainen "joki" tai "polku" reunustettuna kivillä tms. Näin kuvan mutten löydä uudestaan [}:)] .
elisa83
Member
Member

Juu, sekin kävi mielessä. Mulla on itseasiassa tuolla jemmassa sellasta pientä sinistä kivimurskaa tai soraa, mitä lie.. Sitä vois tietysti käyttää..

Kävi myös mielessä, jos laittais jotain valmiita koristeita ja tekisi niistä jonkinlaisen maiseman esim.kaupungin. En tiedä, löytyykö talonnäköisiä koristeita mistään.

Ajatus tässä on se, että avokkini on punavihreä värisokea, hän ei oikein näe kirsikkasukarapuja vihreiden kasvien joukosta. Hän aina sanoo, että ihan tylsä akvaario, kun ei siellä ole mitään katottavaa. Ajattelin tehdä jotain muuta katseltavaa sinne, koska ravut haluan itse siellä pitää.

Paul Stump
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Paul Stump »

Ei ihan luonnollinen idea, mutta sellaista nyt ei haettukaan: legopalikoista voisi värkkäillä uponneen Atlantiksen kaupungin.
Älä hätäile.
-Linnunradan käsikirja liftareille-
(T-day may 25th)
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Se jokikuva oli Sniny^:n millilästä. Kuva löytyy edelleen täältä. Muistan sen erityisen hyvin, sillä sen innoittamana tein uuteen 96-litraiseeni samantapaisen. Koska en kuitenkaan tykännyt sinisistä kivistä, käytin harmaita ja reunustin ne ulkoa löytämilläni vähän isommilla punaisilla kivillä. Muita tulevia sisustusjuttuja on kahden pystyyn nostetun puunkarahkan päällystäminen jaavansammalella. Itsekin siis tavoittelin tässä vähän erikoisempaa ulkonäköä, kun on tuo 200-litrainen sellainen enemmän luonnonmukainen.
elisa83
Member
Member

Perheeni antoi idean: "hautausmaa". Olivat sitä mieltä, että koska tulee musta hiekka, akvaarioon voisi laittaa pääkalloja ja luurankoa ym. jolloin se olisi vähän niinkuin hautausmaa. Sinällään ihan hauska idea, mutta en oikein lämmennyt..

Musta hiekka on nyt sitten ostettu, antakaa joku tosi hyvä idea, oma pää on ihan tyhjä!

Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

elisa83 kirjoitti:Musta hiekka on nyt sitten ostettu, antakaa joku tosi hyvä idea, oma pää on ihan tyhjä!
Musta hiekka, musta taustapahvi, sisustukseen mustia laavakiviä ja yhtä-kahta kasvilajia, esim. sammalta, punaista lummetta ja jotakin kirkkaanvihreää köynnöstävää. Minimalistinen ja helppohoitoinen.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Laita pohjalle musta hiekka ja istuta se täyteen jotain matalaa peittävää pohjakasvia niin että jätät keskelle etureunasta takareunaan ulottuvan "joen" joka kapenee taaksepäin. Sitten vielä reunustat sen vaikka pienillä valkoisilla kivillä niin että kivet pienenevät taaksepäin mentäessä, jolloin se antaa mukavan harhavaikutelman että allas onkin syvempi kuin luulisi. Vielä kun löytäisit jostain pienen valkoisen veneen tai joutsenen, joka seilaisi joella ja altaan reunoille tietysti sopii hyvin köynöstävät kasvit ja oksat eli "puut". Mustavalkoinen teema olisi varmaan miehestäsikin kiva [;)]
elisa83
Member
Member

Tuo voisikin olla hyvä idea..mistähän löytäisi joutsenen..

Toinen idea oli sellainen, kun mulla on n.10 sellasia pieniä ruukkuja tuolla. Jos ne laittaisi läjään ja kaataisi niiden päälle ja ympärille sinistä pientä soraa ja jatkaisi puroksi asti niin että se ruukkukasa olis "suihkulähde"..

elisa83
Member
Member

Akvaario saapui maanantai-iltana ja tiistaina pääsin hommiin..

Oikealla paikalla..:

http://kuvablogi.com/nayta/756769/

Rapu"katiskat":

http://kuvablogi.com/nayta/756771/

N.3h myöhemmin.. Vedet, kasvit ja suurin osa asukkaista sisällä:

http://kuvablogi.com/nayta/756772/

Näitä oli kyllä "mukava" pyydystellä:

http://kuvablogi.com/nayta/756776/

Tältä se näyttää tänään.. Tausta puuttuu vielä, sininen vai musta kartonki??

http://kuvablogi.com/nayta/756777/

AnniCana
Junior Member
Junior Member

: D

Viesti Kirjoittaja AnniCana »

Musta. :mrgreen:
eehy.tripod.com/kultakala_laseilla.jpg
Mimos
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Mimos »

Musta täältäkin päin :P .
To be a rock and not to roll.
g.rosea
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

Musta...
Omppa
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Omppa »

valkoinen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Musta!
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
elisa83
Member
Member

Laitoin mustan kartongin.. Pistän kuvan jahka kerkeän :)

elisa83
Member
Member

Nyt olis kuva tarjolla.. Kasvit rehottaa vähän, täytyy karsia tänään..

http://kuvablogi.com/nayta/788480/

iisku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja iisku »

Vähänkö upee allas! Tykkään tuollaisesta tiheäkasvisesta ja vehreästä tosi paljon!
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Mulla on poikasallas vähän psykedeelisemmin sisustettu, pohjana on metallinhohtoinen siniharmahtava värihiekka (tai no sileä pikkukivi on kuvaavampi sana) ja sitten siellä on pari ruusukvartsin palaa. Kahta erilaista kasvia, en nyt nimistä tiedä kun liikkeessä oli ruukuissa vain latinankieliset nimet. Kuitenkin toiset ovat kauniin heleän vihreitä ja toiset punertavia/rusehtavan vihreitä (ja kasvavat hirmuista vauhtia :mrgreen: joutuu jo harventamaan poikasaltaasta ja siirtämään isoon altaaseen pisimpiä kasveja...) Niin joo on siellä poikasaltaan avoimessa päädyssä pari -toistaiseksi- pientä kasvia ja niiden ympärille oon laittanut 3 tummansinistä soikeaa lasi"kiveä" ja kaksi (turkoosi ja keltainen) lasikuulaa.

Isossa altaassa on 3 juurakkoa luolastoksi aseteltuna, samoja kasveja kuin poikasaltaassakin mutta lisäksi myös pari kääpiökeihäslehteä. Tekokallion pala, jossa on kouru mihin on hyvä istuttaa kasveja. Lisäksi on tavallinen savikukkaruukku, joka oli aikaisemmin kyljellään piilopaikkana, mutta nyt olen istuttanut siihen kasveja ja jättänyt siihen kuitenkin yläreunaan tyhjää tilaa. Kalat tykkäävät uida ruukun reunojen ja kasvien välissä :D Pohjan olen sisustanut hiotuilla kivillä (Englannin jokisoraako?), 4 kpl ametisteja sekä palalla ruusukvartsia ja liuskekiveä.

Aikamoinen sisustusvimma on iskenyt viime aikoina... :D
Akvarismia 1992-2014
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Minulla on päässä pyörinyt jo jonkun aikaa sellainen hullunkurinen idea, että kun kerran amanotyylisissä altaissa jäljitellään jotain maanpäällisen maiseman muotoilua niin teksikin ihan kotipuutarhan näköisen akvaarion (kalat pitäisi tietenkin valita aika tarkkaan). Pohjalla olisi laattoja ja niiden välissä hiekkakäytävää. Kaikki kasvit olisi ruukuissa ja trimmattu esim. puksipuiden näköisiksi tjsp. Puita voisi tehdä karahkoista joiden yläosaan laittaa muhkeasti sammalta kasvamaan. Siiihen voisi sisäksi laitettua jonkun miniatyyrikokoisen puutarhatontun tai vaikkapa "pissappoikapatsaan" joka kuitenkin "pissisi" ilmaa :mrgreen: Tuon idean kanssa mielikuvitus lähtee joka kerta laukkaamaan... Tämä allas sopisi ehkä parhaiten jonnekin messuille tai vastaavaan lyhytkestoiseen tilanteeseen.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Selailin tuota Jalokivigallerian sivustoa, upeita kivimassapatsaita! Miten olisi vaikka amano-tyylin pelkistetty puutarha ja sinne tällainen mietiskelevä patsas istumaan?
Helgaliini
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Helgaliini »

Yes! Adrianna löysi mulle juuri sellaisen buddhan, mitä olin hakenut tuohon uuteen 84 litraiseen. Nyt kun vaan löytyisi jostain tuo Jalokivigalleria...ei taida olla Jyväskylässä myymälää?
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Helgaliini kirjoitti:Yes! Adrianna löysi mulle juuri sellaisen buddhan, mitä olin hakenut tuohon uuteen 84 litraiseen. Nyt kun vaan löytyisi jostain tuo Jalokivigalleria...ei taida olla Jyväskylässä myymälää?
Hahaa, muistelinkin että joku etsi buddhaa :D !

Myymälälista on täällä. Eikös tuolta löytyisikin hyvä tekosyy ajella vähän pidemmällekin, vaikka joululahjaostoksille? Tai laittaa (johonkin myymälään?) mailia ja tilata buddha kotiin ;).
O_oFrost
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja O_oFrost »

Ketjun alkupäässä ehdotettiin legoista tehtyä rakennelmaa. Itse olen pohtinut miten nuo soveltuvat akvaarioon? Osaisiko joku sanoa? Irtoaako niistä jotain veteen? Eivät kai kovin myrkyllisiä voi olla, kun muksutkin niillä saavat leikkiä --> eli myös suuhun päätyy tavaraa silloin tällöin.

Itse en löytänyt tältä foorumilta muuta kuin mielipiteitä siitä etteivät näytä hyvältä akvaariossa.. Olen kyllä suhteellisen käsi käyttämään hakua, joten voi olla että ihan oikeakin vastaus on jossain. Jos joku osaa vastata niin olisin hyvin kiitollinen :D
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja kimsl »

elisa83 upea allas!:) Itse haluaisin sellaisen "veisputouksen" altaan sisälle, tai muuten vaan runsaskasvisen akvaarion! Saa antaa vinkkejä miten tuon vesiputouksen saisi aikaan;)!

------------------------

http://www.aquatic-eden.com/2007/10/cre ... underwater
Löysimpäs! Eli tollaisen haluaisin, onko kukaan tehnyt?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”