Eheim Ecco 84 litraiseen?
Valvoja: Moderaattorit
Eheim Ecco 84 litraiseen?
Minkähän noista Eccoista uskaltaisi hankkia 84 litraisen ainoaksi suodattimeksi? Tarvittaessa lisäisi sitten sisäsuodattimen, mutta tarkoitus olisi pärjätä ilman. Kalastona tulisi olemaan melko sottaista sakkia, kääpiöpalloja, tatioita ja helmi-imunuoliaisia. 2232 taitaa olla liian lussu?
-
7330
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Ohhoh, vai käy sen kokoluokan suodatin noinkin pieneen altaaseen.
Minulla on Ecco 2236 317-litraisessa. Eihän se tietenkään paljon virtausta siellä aiheuta (600 l/h), mutta kivasti tuntuu kuitenkin hommansa hoitavan kahden sisäsuodattimen kera.
Tekeeköhän 2236 kuitenkin liikaa virtausta pikkualtaaseen, sitä taistelukalaa ajatellen?
Minulla on Ecco 2236 317-litraisessa. Eihän se tietenkään paljon virtausta siellä aiheuta (600 l/h), mutta kivasti tuntuu kuitenkin hommansa hoitavan kahden sisäsuodattimen kera.
Tekeeköhän 2236 kuitenkin liikaa virtausta pikkualtaaseen, sitä taistelukalaa ajatellen?
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Altaaseen ei siis olisi tulossa virtaukselle herkkiä kaloja kuten taistoja. Herkimmät ovat kääpiöpallot, tai ainakin tässä käsityksessä olen. Mielestäni imunuoliaiset sekä tatiat viihtyvät virtauksessa. Mutta kuitenkin tuo 2236 tuntuu jotenkin yliampuvalta. Ja 2232 houkuttaa hintansa takia
Onko jollain tuollaista 2236:tta alle satalitraisessa, toimiiko?
Minulla oli 325 litraisessa eheim ecco 2236 ja sen rinnalla eheimin 550l/h sisäsuodatin. Kyseessä oli kuitenkin taistelukalavaltainen allas. Mutta siltikin, pitäisin aika yliampuvana jos alle satalitraiseen laittaisi 2236:n. Itse laittaisin sellaiseen hyvän sisäsuodattimen, en ulkoista. Etenkin jos on sottapyttykaloja, sisäsuodatin puhdistaa veden tehokkaammin.