Omenakotilon asumus
Valvoja: Moderaattorit
Omenakotilon asumus
Niin.. 20-litran akvaariossa siis saa pitää omenakotiloita?
Olen myös nähnyt yhdessä eläinkauppa viiden litran mini-akvaarion, jossa oli pieni suodatin, ja taisi olla valaisinkin. Onko tämä jo liian pieni tila kahdelle omenakotilolle, vaikka ne pärjäävätkin aika pienissä tiloissa?
Olen myös nähnyt yhdessä eläinkauppa viiden litran mini-akvaarion, jossa oli pieni suodatin, ja taisi olla valaisinkin. Onko tämä jo liian pieni tila kahdelle omenakotilolle, vaikka ne pärjäävätkin aika pienissä tiloissa?
Omenakotilot ovat sen verran isompia että tollaseen 20L ei mene kuin 2 kotiloa.Omenakotilot syö samaa ruokaa kuin kalat.Akvaariossa oltava myös Seepiansuomua (saa eläinkaupoista) kalkinlähteenä. Korjatkoon joku jos olen aivan väärässä 
Tuolla lisää asiaa Omenakotiloista :
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=100059

Tuolla lisää asiaa Omenakotiloista :
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=100059
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Mulla kun joskus oli omenakotiloita, niin ei tahtonut tuo 100 litrainenkaan olla riittävä... Syövät ja kakkivat yllättävän paljon, vettä saat olla vaihtamassa tosi usein. Mitä isompi, sitä parempi, 15 litrainen käy suolakurkuille 

Hoc non credo; toga mea iterum surrepta est!
Ei voi olla totta! Togani on taas varastettu.
Ei voi olla totta! Togani on taas varastettu.
Tilaa olisi minun mielestäni tilaa kahdelle kotilolle, mutta sitten kun niitä munarypäitä tulee, tulee pikkukotiloitakin.. Toisaalta, tuollaiseen voisi laittaa muutama puska kasveja, pari omppua, pohjalle hiekkaa ja kierteisiä. Vettä voisi vaihtaa useamman kerran viikossa ja munaryppäät voisi poistaa tarvittaessa. Vettä olisi myös hyvä kovettaa ja se olisi hyvä neutraalina-emäksisenä. (ja tämä oli siis vain minun mielipiteeni
)

-
- Advanced Member
- Viesti:
Laittaisit sen ompun ihan suosiolla vaikka 20 litraiseen, niin ei tartte jatkuvasti surra, että onkohan tuo 6 cm kokoinen omppu aivan liian pienessä astiassa. Se 10 l/aikuinen omppu on ihan oikeasti minimi.--Niina-- kirjoitti:Okei.. Eli purkki likaantuu siis hyvin nopeasti, mutta onko siinä tilaakin liian vähän?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, Heinolan akvaarioseura
- Sukupuoli: Nainen
Mulla on vielä parempi vinkki tolle kipsijauheelle.
Olen tehnyt kipsivellin ja ennenkun se kovettuu niin kaadan sitä tyhjiin simpukan/kotilon kuoriin ja annan kuivahtaa ja sitten altaan pohjalle.
Olen tehnyt kipsivellin ja ennenkun se kovettuu niin kaadan sitä tyhjiin simpukan/kotilon kuoriin ja annan kuivahtaa ja sitten altaan pohjalle.
180 l Neonsateenkaarikaloja, tunnnistamaton pienehkö pleko. KALAT SAANEET KODIN
Omatekemiä Tittakoruja facebookissa...kantsii käydä kurkkaamassa ja tykkäämässä ;)
Omatekemiä Tittakoruja facebookissa...kantsii käydä kurkkaamassa ja tykkäämässä ;)
Ja miksiköhän ei? Kummasti se seepiansuomu on kovassa käytössä, ja varsinkin jos haluaa pitää samassa altaassa pehmeämmän veden kaloja...Muffe kirjoitti:Ei mitään seepiansuomua kannata akvaarioon tunkea. Parempi vedenvaihdoissa sekoittaa osaan vaihtovettä kipsijauhetta ja lisätä kipsijauhe-vesi seos akvaarioon.
-
- Senior Member
-
- Advanced Member
Nuo alle 60 l altaat ovat kyllä mielestäni niin halpoja että ei ole järkeä ostaa mitään 10 litraista:--Niina-- kirjoitti:Saamieni tietojen mukaan vettä pitää olla 10L/omppu. Voiko omenakotiloa pitää yksikseen sitten 10 litraisessa, jossa oli tietenkin valaistus, suodatin ja muut tarvikkeet.
http://www.tuchosoft.net/akv/tuotteet/?ryhma=Akvaariot
Käytyettynä saa vielä edullisemmin. Tuollaisen liian pienen hoitokin on paljon hankalampaa.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
-
- Senior Member
Toki omppua voi pitää siellä yksin ja lämmitystä ja valoahan se ei tarvi vaan ainoastaan kasvit tarvii.Veikkaisin että pari kertaa viikossa pitäisi noin pienestä vaihtaa 2/3 tai puolet vedestä.Ja tietysti sitä kipsijauhoa lisätä ainakin parin viikon välein..
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Kymmenlitraisessa altaassahan ei sitten ole vettä sitä kymmentä litraa. Koska suodatin, hiekka, kivet ym. vievät vesitilavuudesta pois.--Niina-- kirjoitti:Saamieni tietojen mukaan vettä pitää olla 10L/omppu. Voiko omenakotiloa pitää yksikseen sitten 10 litraisessa, jossa oli tietenkin valaistus, suodatin ja muut tarvikkeet.
Kymmenen litraa/omppu toteutuu parhaiten siten, että sinulla on 60-litraisessa vaikka se 6 aikuista omppua. Näin eivät sotke vielä ihan kohtuuttomasti. Lisääntyvät tosin aika innolla. Kyllä yksi omppu kymmenlitraisessa altaassa on varmaan aika yksinäinen näky

528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
-
- Senior Member
Minä ainakin olen sellanen innokas akvaarion "sisustaja" että laittaisin sen vaikka alle 100 litrasen ja sinne muutama tulisukarapu tai muutaman kotilon lisää ja paljon kasveja.Monesti olen yrittänyt pitää 22 litrasta vaan pelkästään karanteenina ja aina sinne on ilmestyny muutakin karanteenien jälkeen.Eikait tää vaan ala karata miun käsistä tää akvailu