Platynko poikanen?
Valvoja: Moderaattorit
Platynko poikanen?
Onkohan tuo Platyn poikanen kun minulle tuli 5 Platya torstaina ja lähdin reissuun pe-ma eli tänään tulin ja huomasin pinnalla "Einarin" Pienen terhakkaan kalanpojan yritin etsiä lisää (pelastin Eikan) mutta ei löytyny onkohan joutunu syödyksi? Yksi parven kaloista oli pulleampi ja leveempi vatsainen. Miltä näyttää Platyn lapsonen? tuo on n. 3mm pitkä ja isot mustat silmät. 

Platyn poikaset ovat juurikin tuon 2-3 mm pitkiä ja kalaksi erottaa madoista ym. örkeistä isot mustat silmät. Muut poikaset ovat varmaan joutuneet syödyksi... Monesti platyt tekevät poikasia ilman poikasallasta, jolloin vain pari kolme säästyy. Jos haluat platyn poikasia enemmän, kannattaa hankkia poikasallas, toisin siinä saa olla tarkkana, kun synnyttänyt äitikala pitää osata poistaa ennenkuin alkaa syödä juuri syntyneitä poikasiaan.
Mutta mielenkiintoista on tuo poikasten kasvatus, meillä oli aikoinaan platyja ja miljoonakaloja, joista kasvoi ihan kelpo kalojakin jopa!
Mutta mielenkiintoista on tuo poikasten kasvatus, meillä oli aikoinaan platyja ja miljoonakaloja, joista kasvoi ihan kelpo kalojakin jopa!
En ole ihan varma tuosta yhteiselosta samassa akvaariossa samaan aikaan, mulla niitä oli eri aikaan, niin en tiedä...
Oletko kattellut löytyykö enempää poikasia? Ne voivat viettää aikaansa jossain kannon alla tai suodattimen/lämmittimen takana. Ja vettä vaihtaessa saa olla varovainen ettei joudu hukkaan pienokaiset.
Oletko kattellut löytyykö enempää poikasia? Ne voivat viettää aikaansa jossain kannon alla tai suodattimen/lämmittimen takana. Ja vettä vaihtaessa saa olla varovainen ettei joudu hukkaan pienokaiset.
Minulla on tässä ihan äsken ollut ketju aiheella "Platyt jyrää millikset". Platyt ovat aikamoisia ahmatteja (minusta se on sama kuin elinvoimaisia), mutta miljoonakalauroksilta lähti pyrstöt, mitä upeampia ne olivat. En ollut lukenut / kuullut sellaisesta aikaisemmin. Kasvustoa on minusta runsaasti piilopaikoiksi ja uskoakseni näykkimiset tapahtuivat syömistilanteessa, kun kaikki ryysivät syömässä. Siinä siten samassa varmaan meni pyrstöt platyjen suihin.... siis tällainen varoituksen sana.
100 L
-
- Starting Member
[quote="pisaraT"]Minulla on tässä ihan äsken ollut ketju aiheella "Platyt jyrää millikset". Platyt ovat aikamoisia ahmatteja (minusta se on sama kuin elinvoimaisia), mutta miljoonakalauroksilta lähti pyrstöt, mitä upeampia ne olivat. En ollut lukenut / kuullut sellaisesta aikaisemmin. Kasvustoa on minusta runsaasti piilopaikoiksi ja uskoakseni näykkimiset tapahtuivat syömistilanteessa, kun kaikki ryysivät syömässä. Siinä siten samassa varmaan meni pyrstöt platyjen suihin.... siis tällainen varoituksen sana.[/quote]
Platytkö napostelevat sulla pyrstöt urosmilliksiltä??
Ei mulla ainakaan, vaikka onkin platyja ja milliksiä yhessä. Mulla on kylläkin vaan pieniä millisuroksia, niillä on jo kyllä aika komeet ja pitkät pyrstöt, parilla kolmella on saman muotoset/väriset/näköset pyrstöt
liekit.
Ei kyllä syö kahelta isolta naaraaltakaan joilla on tosi nätit ja pyöreet pyrstöt. (oon kyllä kauniinpiakin nähnyt...)
Platytkö napostelevat sulla pyrstöt urosmilliksiltä??

Ei mulla ainakaan, vaikka onkin platyja ja milliksiä yhessä. Mulla on kylläkin vaan pieniä millisuroksia, niillä on jo kyllä aika komeet ja pitkät pyrstöt, parilla kolmella on saman muotoset/väriset/näköset pyrstöt

Ei kyllä syö kahelta isolta naaraaltakaan joilla on tosi nätit ja pyöreet pyrstöt. (oon kyllä kauniinpiakin nähnyt...)