Tässäpä kaikille pieni arvoitus, jota en ole vielä itse kyennyt ratkaisemaan

Minulla oli toisessa akvassani 4kpl perunnuolimonneja. En ole muutamaan päivään huomannut siellä kuin pari kaveria kerrallaan, mutta olen ajatellut loppujen olevan jossain jemma-paikassa. Tänään sitten vedenvaihdon yhteydessä otin kaikki kannot, kivet ym. sisustuksen pois, koska halusin tietää montako monnia akvassani tällä hetkellä todella oli. Tulos: Perunnuolimonneja löytyi 2kpl.
Missä ihmeessä loput 2? Ei löytynyt raatoja. Myöskään akvan muiden kalojen en usko syöneen mahdollisia raatoja (neontetroja + sitruunatetroja). Ja eiköhän nuo kaksi mahdollisesti kuollutta kalaa olisi pilannut jo suht. pienen (n.70l) akvan veden ja aiheuttanut kuolemia tms. ongelmia muillekin kaloille...?
Olen keksinyt kaksi muuta vaihtoehtoa, mihin kalani olisi voineet kadota, mutta niistä kumpikaan ei kuulosta kovinkaan todennäköiseltä:
1. Kissa on saalistanut kalaset ja niistä ei ole enää mitään jäljellä. Tämä epätodennäköistä siksi, että kissat eivät ole lainkaan kiinnostuneita tästä akvasta - ainoastaan tuosta isommasta ja matalammalla sijaitsevasta. Lisäksi akvassa on kansilasi ja tod. pienet ruokinta-aukot (n. 3x3cm).
2. Olen laponnut monnit viemäriin. Tämäkin kuulostaa aika uskomattomalta, että olisin huomaamattani laponnut 2 monnia kerralla viemäriin. Lisäksi jos jätän lapon "itsekseen" valuttelemaan vettä, laitan päähän aina sukkahousun suojaksi.
Vaihtoehto 3. ???