Uteliasta seuraa taistelukalalle?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
en
Advanced Member
Advanced Member

Uteliasta seuraa taistelukalalle?

Viesti Kirjoittaja en »

joo, olen lukenut hakuja jne,mutta kun ei ole omaa kokemusta ko kalojen vilkkaudesta ja ennenkaikkea uteliaisuudesta ja rohkeudesta...

Eli 63l allas, noin 6,5pH ja pehmeää vettä (4),lämpö noin 26-27. Fluval 2 suihkuputkella pyörittää vettä, kasveja on runsaasti samoin kiviä yms... tulisukarapuja on tulollaan, omppuja on siivouspartiossa.

Eli...mikä on kala taiston lisäksi joka tulee kurkkimaan, tuleeko ruokaa, mitä teet, missä meet jne... Nyt ei ole väliä onko parvikala, uivakala, pohjakala, parikala, ...
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Muutama piikkisilmä voisi olla mukavaa seuraa.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
peltsi92
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja peltsi92 »

Piikkisilmät ei ole kyllä ollenkaan kiinnostunut akvan ulkopuolisesta elämästä ainakaan minulla!
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja marinum »

Minulla smaragdirasborat ovat vilkkaita, rohkeita ja uteliaita, eivät yhtään arkoja. Tosin en tiedä, mahtavatko olla häiritsevän vilkkaita taistelukalan mielestä :| . Tosin jollakin täällä oli kyllä muistaakseni kyseinen yhdistelmä [;)] .
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
-Henna-
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja -Henna- »

Enpä laittaisi omppuja taiston kanssa. Omput kuitenkin tarvii kovaa vettä. Mutta smaragdirasborat meillä ainakin menee taistojen kanssa.
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

Ompuilla on seepiansuomu kuorta varten hyvin ovat voineet, lähistöllä asuu henkilö joka kasvattaa niitä ja ihan samassa vedessä kuin meillä...

Piikkisilmät ei sikäli sovi että pohja on 1-3mm mustaa "soraa/hiekkaa"...

Jaa että smaragdeja... ovatko ne ikäänkuin uteiaita? No mulla on keittiössä superhäirityssä altaassa juovaminirasboroita jotka ovat kokoajan etulasissa...

JA se TAISTO on tosi vilkas ja utelias :roll: Minä luulin että ne vain möllöttelee pinnassa... (Siis tää on lastenhuone allas mihinseuraa kaivataan)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”