Kalanpoikasia oudoissa altaissa, kasvien mukana
Valvoja: Moderaattorit
Kalanpoikasia oudoissa altaissa, kasvien mukana
Kuinka yleistä on kalanmädin ja sittemmin poikien siirtyminen kasvienmukana
? Taas hämmästyin kun meillä on yksi "kasvienkasvatus-väliaikaissijoitus-yms.allas" missä on aktiibvinen hiilarilevitys jne... ja siellä oli poikasia useita
... Ilmeisesti kiilamonnien poikasia..
-
waterwoman
- Senior Member

- Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, Heinolan akvaarioseura
- Sukupuoli: Nainen
Täysin mahdollista
Itselläni kävi joskus keväällä kun siirsin kasveja pieneen rapulaan niin viikon päästä siellä oli vaavi joka myöhemmin paljastui sateenkaarikalaksi.Ne kun munivat munat jotka takertuvat kasvien varsiin ja lehtiin .
Oli kiva ylläri.
Itselläni kävi joskus keväällä kun siirsin kasveja pieneen rapulaan niin viikon päästä siellä oli vaavi joka myöhemmin paljastui sateenkaarikalaksi.Ne kun munivat munat jotka takertuvat kasvien varsiin ja lehtiin .
Oli kiva ylläri.
180 l Neonsateenkaarikaloja, tunnnistamaton pienehkö pleko. KALAT SAANEET KODIN
Omatekemiä Tittakoruja facebookissa...kantsii käydä kurkkaamassa ja tykkäämässä ;)
Omatekemiä Tittakoruja facebookissa...kantsii käydä kurkkaamassa ja tykkäämässä ;)
-
affenainen80
- Senior Member

- Viesti:
-
Pinkki72
- Starting Member

Kalanpoikaset/kutu kasvien mukana?
Meillä ei taas ole muuta mahdollisuutta kuin että kasvialtaaseen ilmestyneet kalanpoikaset ovat tulleet postissa tulleiden kasvien mukana ja vielä aluna kylvyn saaneena altaaseen. Siellä niitä läpinäkyviä mustasilmäisiä minikaloja vilisee pinnantuntumassa. Lajista vaan ei ole mitään tietoa. 
Akvaario: 240l, kaksi koiraa, useampi undulaatti ja perhe.
Minä voisin veikata seeprakalan poikasiksi. Niitä on tullut usein kasvilähetysten mukana. Erääseen liikkeeseen tuli hollannista kasvilähetys, ja meni kolmisen vkoa ni sieltä rupesi huomaamaan kalan poikasia, ku kasvit olivat vähentyneet.
Kaloista tuli seeprakalan poikasia. saldo taisi olla reilu 30 kpletta. ei mikään huono saalis tollee matkaa taittaen.
Itse olen saanut paljon rapuja kasvien mukana, en niinkään kaloja.
Kaloista tuli seeprakalan poikasia. saldo taisi olla reilu 30 kpletta. ei mikään huono saalis tollee matkaa taittaen.
Itse olen saanut paljon rapuja kasvien mukana, en niinkään kaloja.