Millä jaavansammal kiinni?
Valvoja: Moderaattorit
Millä jaavansammal kiinni?
Millä jaavansammal kiinni kiveen? Voiko tavallisella langalla?
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Kirkkaalla siimalla, nippusiteellä.. miksei tavallisella onpelulangallakin jos ei ole sellaisia kaloja että voivat takertua siihen. Esim. partamonni voi jäädä luisista poskipiikeistään kiinni löysällä olevaan lankalenkkiin, kokemusta on 

180-L hohtomiljoonat, 720-L tiikerinuoliaiset
Koikarpit 200-L/lämmin, 720-L viileä ja 72 000-L ulkolammikko
Koikarpit 200-L/lämmin, 720-L viileä ja 72 000-L ulkolammikko
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
Minä olen laittanut jaavansammaleen kiinni kuminauhalla. Siinä vaiheessa kun kumppari haurastuu katki, on sammal jo tiukasti kiinni alustassa. Monesti olen myös yksinkertaisesti tupannut tupon esim kiven reunan alle, sieltä se on kasvanut kiven peitoksi.
Minusta jaavansammal on kaikkein helpoimmin kiinnittyviä sammalia.
Minusta jaavansammal on kaikkein helpoimmin kiinnittyviä sammalia.
Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
-
- Senior Member
Saa se kellua, mutta se ei välttämättä pysy kasassa. Eli pian saattaa olla sammalen pätkiä siellä täällä.
En ole kyllä koskaan kokeillut kuinka hyvin se kasvaisi vapaana, minusta kun ne leijuvat pätkät ovat rumia, ja tuppaavat väkisinkin kiinnittymään joka paikkaan.
En ole kyllä koskaan kokeillut kuinka hyvin se kasvaisi vapaana, minusta kun ne leijuvat pätkät ovat rumia, ja tuppaavat väkisinkin kiinnittymään joka paikkaan.
Itse käytän tavallista ruskeanväristä ompelulankaa. Etuna pidän sitä verrattuna kuminauhaan ja siimaan, että se on hyvin huomaamatonta ja sitten se kuluu pois pikkuhiljaa sekä sen saa laitettua todella kireälle(siiman kanssa oli mulla ongelma kun aina tahto jäädä löysää sinne). Kaikki konstit ovat ihan käypäsiä ja aika pitkälle makuasia mitä haluaa käyttää.
-
- Senior Member
Meillä jaavansammal tuntuu kiinnittyvän mihin vaan, takalasiinkin se alkoi kasvaa ihan itsestään. Karsin sitä vähän väliä, että jää muillekin sammalille elintilaa.
Parhaiten ja helpoimmin sammal kiinnittyy kantoon, oksaan tai kiveen. Hiekkaan sitä ei saa kiinnittymään, hiekka kun vaihtaa paikkaa jatkuvasti. Isompiin sorahippuihin se kiinnittyi itsekseeen silloin kun minulla vielä soraa oli. Kovin kauniina se ei kyllä siinä kasvanut.
Eli puu ja kivi on helpoimmat.
Parhaiten ja helpoimmin sammal kiinnittyy kantoon, oksaan tai kiveen. Hiekkaan sitä ei saa kiinnittymään, hiekka kun vaihtaa paikkaa jatkuvasti. Isompiin sorahippuihin se kiinnittyi itsekseeen silloin kun minulla vielä soraa oli. Kovin kauniina se ei kyllä siinä kasvanut.
Eli puu ja kivi on helpoimmat.
-
- Junior Member
Mullakin rapulassa jaavansammal vapaana. Pysyy hyvin pohjassa paikoillaan ja rapuset tykkäävät. Omaan silmään ihan kauniskin on, vaikka ei ole kiinnitetty mihinkään.
250 litraiseen laitoin pari jaavansammalkiveä, mutta jostakin syystä sammal irtosi melkeinpä samantien ja uutta en ole jaksanut väkertää. Ja muutamaan oksaan olen myös kiinnittänyt ja niisä pysynyt ihan hienosti.
250 litraiseen laitoin pari jaavansammalkiveä, mutta jostakin syystä sammal irtosi melkeinpä samantien ja uutta en ole jaksanut väkertää. Ja muutamaan oksaan olen myös kiinnittänyt ja niisä pysynyt ihan hienosti.
Miksi tehdä samat virheet uudelleen,
kun voi tehdä kymmeniä uusia.
http://kuvablogi.com/blog/5383/1/
http://kuvablogi.com/blog/5383/24/ (myynnissä olevaa tavaraa)
kun voi tehdä kymmeniä uusia.
http://kuvablogi.com/blog/5383/1/
http://kuvablogi.com/blog/5383/24/ (myynnissä olevaa tavaraa)