Kasvien kasvusta
Valvoja: Moderaattorit
Kasvien kasvusta
Anteeksi, en jaksanut tähän aikaan työmaalla etsiä, löytyykö vastaavaa ketjua...
Mutta siis.. Mikähän on, kun helpoiksi ja nopeakasvuisiksi mainitut kasvit eivät kasva kunnolla/kasvavat hyvin hitaasti?? Esim, miekkakasvit ja anubiaat rehoittavat kyllä, mutta konnanputki, vedensuosikki ja intianvesitähdikki kasvavat sen mainitun 10 cm ehkä puolessa vuodessa... Lannoitteita käytän sekä nestemäistä, että rautatabletteja pohjaan.
pH on 7,5, GH 8, KH 3,5, Nitraatti oli viime mittauksessa pirusti, mutta oon sen jälkeen jo vaihtanut vedet ja nitriittiä ei yhtään (<0,3) vai olikohan toisin päin... Osaako kukaan sanoa mikä on pielessä?? Valaistusta en muista, kun tosiaan olen työmaalla, mutta lämpötila on 24-26 astetta riippuen kuinka kuuma päivä on (talomme tuppaa lämpiämään helposti)...
Mutta siis.. Mikähän on, kun helpoiksi ja nopeakasvuisiksi mainitut kasvit eivät kasva kunnolla/kasvavat hyvin hitaasti?? Esim, miekkakasvit ja anubiaat rehoittavat kyllä, mutta konnanputki, vedensuosikki ja intianvesitähdikki kasvavat sen mainitun 10 cm ehkä puolessa vuodessa... Lannoitteita käytän sekä nestemäistä, että rautatabletteja pohjaan.
pH on 7,5, GH 8, KH 3,5, Nitraatti oli viime mittauksessa pirusti, mutta oon sen jälkeen jo vaihtanut vedet ja nitriittiä ei yhtään (<0,3) vai olikohan toisin päin... Osaako kukaan sanoa mikä on pielessä?? Valaistusta en muista, kun tosiaan olen työmaalla, mutta lämpötila on 24-26 astetta riippuen kuinka kuuma päivä on (talomme tuppaa lämpiämään helposti)...
-
Kalallinen
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
-
fazerina82
- Member

- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
Meillä katkaravut ottaneet hampaisiinsa kasvit.
Ja sitten pleko rakkaani, Mölli. Hän mennä viipottaa edestakaisin kauhiata vauhtia akvaariossa irrottaen kasvit ja möyhentäen hiekkaa.
Aamusin saa ihailla Möllin aikaansaannoksia
Ja sitten pleko rakkaani, Mölli. Hän mennä viipottaa edestakaisin kauhiata vauhtia akvaariossa irrottaen kasvit ja möyhentäen hiekkaa.
Aamusin saa ihailla Möllin aikaansaannoksia
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
-
marinum
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Tuolta linkistä löytyy tietoa suomeksi, eli 5-25 mg/litra:elisa83 kirjoitti:Mikä olisi hyvä hiilidioksidipitoisuus?
http://www.akvaarioseura.net/hiilidioksidi.pdf
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
15 millistä, 2 platya, 2 partista, kuparimonninen ja omppuja. MIten saisin hiilidioksidia sitten lisää?? Auttaisiko alustavasti, jos sammuttaisin ilmastimen? Mutta kärsiikö sitten nämä miekat yms. siitä? Taidan antaa olla ihan näin..Kissanhiekka kirjoitti:Millainen kalasto altaassasi on? Veikkaan myöskin, että syy on vähäisessä hiilidioksidissa. Runsas kalaisessa altaassa hiilidioksidia syntyy kalojen toimesta jonkun verran, mutta jos kaloja on vähän, kasvit eivät saa silloin tarvitsemaansa hiilidioksidimäärää.
Syy misi haluan köynnöstäviä on yksinkertaisesti vaan se, että mun mielestä ne on tosi nättejä.
Muuten, omenakotiloni syövät sen ainoan pienen vedensuosikin mikä mulla oli, ja niin niistä kun sanottiin, ettei ne syö eläviä kasveja