Onko akvaario- ja sukellusharrastuksella relaatiota?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Ikävä kyllä en harrasta sukeltamista tms, mutta kovasti kyllä mieleni tekisi... Jotenkin tämän akvaarioharrastuksen alettua into on vain kasvanut. Mutta taitaa olla kallis harrastus, vaikkakin erittäin mielenkiintoinen. 

seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Kyllä laitesukellukseen saa uppoamaan rahaa, mutta snorklaaminen 'puoli-ilmaisena' puuhana on tosi antoisaa jos paikka on hyvä ja perustekniikka on hallinnassa. En ole sukeltanut Punaisella merellä laitteilla kuin pari kertaa, mutta olen snorklaamalla nähnyt siellä takuulla enemmän eri kala yms lajeja kuin 3 kolme keskiverto laitesukeltajaa yhteensä.Hermen kirjoitti:Mutta taitaa olla kallis harrastus, vaikkakin erittäin mielenkiintoinen.
Kari
Noilla paikoilla käytiinkin Colonan kanssa sukeltamassa. Loppuviikosta sitten ruvettiin kattelemaan, että hotellin rannasta näkyy ihan samanlainen paikka, ja kotona tarkistin kartasta että se tosiaan oli se.Fisu kirjoitti: Old Marketilta ei ole ihan hirveän pitkä matka Ras Katyyn, Templeen tai Ras Umm Sidiin (sen majakan vieressä), mutta noi kohteet vaativat snorklaamalla uimakykyä.
Kari
Mutta sehän on vain hyvä että kaikkea ei kerkeä yhdellä reissulla nähdä, nyt jäi näkemättä paljon pinnan alta ja päältä. Onpahan syy lähteä uudestaan, kokeilee ensi kerralla vaikka sitä Hadabaa. Onko siellä sitten järjestetty tuo uiminen niin, että vain laiturilta saa mennä veteen? Matkatoimistojen esitteissä on nimittäin monessa sanottu noin.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Mullakin edelleen kovasti kutkuttaa ajatus tuosta sukelluskurssista. Sain kuitenkin jonkinasteisen kammon jo ennen kuin ehdin koko kurssille; tarkoitus oli suorittaa peruskurssi Khao Lakissa. Jos olisimme lähteneet reissuun puolitoista viikkoa aikaisemmin, olisimme olleet kyseisessä paikassa sukeltamassa tsunamin aikaan... Kaikki oli valmiiksi varattuna. Reissu vaihtui Rio de Janeiroon, joten sukellus jäi sillä kertaa. Vieläkin jäi kaivelemaan. Uskaltaisikohan sitä sittenkin..?
Meillä on nämä jutut jaettu niin, että veljeni vapaasukeltaa ihan kaikkialla missä vaan on vettä ja minulla on sitten noita altaita
.
Aikoinaan kun veljeni vielä laitesukelteli niin suunnittelin lähteväni kursseille minäkin, mutta kun velipoika viskaisi laitteet pois käytöstään niin minulta loppui into edes ajatella laitesukeltelua vieraiden seurassa.
Snorklaaminen ei onnistu, joskus pikkulikkana olen kokeillut eikä se ollut minun juttuni.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Aikoinaan kun veljeni vielä laitesukelteli niin suunnittelin lähteväni kursseille minäkin, mutta kun velipoika viskaisi laitteet pois käytöstään niin minulta loppui into edes ajatella laitesukeltelua vieraiden seurassa.
Snorklaaminen ei onnistu, joskus pikkulikkana olen kokeillut eikä se ollut minun juttuni.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Taitaa olla jonkinlainen yhteys. Itsekin olen laitesukeltaja AOWD-luokituksella. Käytiin tuossa vuosi sitten joulukuussa Punaisella merellä Sharmissa sukellusmatkalla, tuli nähtyä nuo tavallisimmat Ras Katy yms. ja sitten käytiin muutamalla hylyllä.
Kyllä pinnan alla viihtyy paremmin...![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kyllä pinnan alla viihtyy paremmin...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Jep, Hadabassa on vähemmän hiekkarantoja, suurin osa hotellien rannoista taitaa olla kalliorantoja, mistä mennään veteen laiturilta.Naasu kirjoitti:Onpahan syy lähteä uudestaan, kokeilee ensi kerralla vaikka sitä Hadabaa. Onko siellä sitten järjestetty tuo uiminen niin, että vain laiturilta saa mennä veteen? Matkatoimistojen esitteissä on nimittäin monessa sanottu noin.
Esimerkkinä Motels streetin kohdalla olevan Reef two beachin Pinky wall. Rannan matala osa on liian matalaa uimiseen korallien vuoksi ja reuna putoaa sitten pystysuoraan alapäin.
Oman kameran läpi se näytti tältä ja tältä.
Kari