Akvaariokalojen postitus?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
oligo
Starting Member
Starting Member

Akvaariokalojen postitus?

Viesti Kirjoittaja oligo »

Heips

Katselin noita myydään, ostetaan, lahjoitetaan -palstoja ja siellä jotkut jopa postittaisivat kaloja toiselta puolelta Suomea johonkin. En nyt halua että kukaan ottaa herneitä nenään, itse olen ihan uus näissä kalahommissa, mutta eikö se oli hiukan epäinhimillistä? Siis kalat pyörivät monta päivää jossain pimeessä paketissa ylös alas, paketti saattaa rikkoutuakin (?) Vai onko joku kalanlähetystapa josta en tiedä?
Eikai kukaan kissaakaan postittaisi?
Fisuliina
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

Postituksella tarkoitetaan (kalojen ollessa kyseessä) Matkahuollon kautta lähettämistä. Varsinaisen postin kautta ei edes saa lähettää eläviä eläimiä.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Itse olen ostanut Helsingin seudulta kaloja Matkahuollon kautta. Olivat perillä täällä Pietarsaaressa noin 12 tunnissa. Kalat matkasivat eläinkaupoista saatavissa kalapusseissa (1-2 kalaa per pussi) ja nämä pussit olivat pakattuna styroxlaatikkoon (oli kevättalvi).

Niin ja kaikki kalat selvisivät hengissä.
oligo
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja oligo »

Noniin, eli siis joku kalakuljetusjutska on kyseessä, hyvä homma. Mä jo pelästyin että kirjeeseenkö niitä tungetaan, lol :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”