Kysynpä, että sopiiko palettikala, platy ja miekkapyrstö samaan akvaan?
Olisi tuttavalla muutama palettikala, mutta sopiiko ne yhteen?
Epäilykseni on, että eivät sovi.
Palettikala, platy ja miekkapyrstö
Valvoja: Moderaattorit
Minkä kokoinen allas mahtaa olla kyseessa? Kovetatko vettä Platyille ja Miekkapyrstöille? Platyt ja Miekkapyrstöt vaativat kovaa vettä, kun taas Palettikalat vaativat pehmeää.
Eli minusta eivät sovi yhteen, mutta viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.
Altaan koko ja lämpötila pitäisi tietää, muuten on vähän vaikea sanoa.
Edit. Taisi olla altaan koko allekirjoituksessa, eli 100l allas siis kyseessä?
Eli minusta eivät sovi yhteen, mutta viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.

Altaan koko ja lämpötila pitäisi tietää, muuten on vähän vaikea sanoa.

Edit. Taisi olla altaan koko allekirjoituksessa, eli 100l allas siis kyseessä?
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: PAK
En halua puuttua niihin vesiarvoihin yms. asioihin, hoitihan Antti=) homman jo.
Mutta ihan pakko vielä muistuttaa, kokemuksen syvällä rintaäänellä, että jos paletteja ajattelet, niin otathan VAIN naaraita.. Mikäli siis et halua jatkuvaa kuturallia. Osa paleteista saattaa olla erittäin ärhäköitä kutuaikaan (ei kuitenkaan kaikki), jolloin muut asukit saattavat joutua lujille. Kuitenkin sitä kutuaikaa on koko aika!
Pelkissä naaraissa on se hyvä puoli, että ne näyttävät upeat kutuvärinsä myös ihan tyttöporukassa, ilman muiden kalojen ahdistelua reviirillä... Itsellänikin on muutamia paletteja joista yritän päästä eroon niin, että jättäisin itselleni vain muutamia naaraita. Kutuparin koiras saatiin siirrettyä muualle, mutta jäljellä on ne pikkupaletit, joiden sukupuolen erottaminen on vielä hivenen hankalaa..
Mutta ihan pakko vielä muistuttaa, kokemuksen syvällä rintaäänellä, että jos paletteja ajattelet, niin otathan VAIN naaraita.. Mikäli siis et halua jatkuvaa kuturallia. Osa paleteista saattaa olla erittäin ärhäköitä kutuaikaan (ei kuitenkaan kaikki), jolloin muut asukit saattavat joutua lujille. Kuitenkin sitä kutuaikaa on koko aika!
Pelkissä naaraissa on se hyvä puoli, että ne näyttävät upeat kutuvärinsä myös ihan tyttöporukassa, ilman muiden kalojen ahdistelua reviirillä... Itsellänikin on muutamia paletteja joista yritän päästä eroon niin, että jättäisin itselleni vain muutamia naaraita. Kutuparin koiras saatiin siirrettyä muualle, mutta jäljellä on ne pikkupaletit, joiden sukupuolen erottaminen on vielä hivenen hankalaa..
Kysy ihan mitä haluat, minä vastaan mitä minä haluan..