Mitä arkiruokaa ja herkkupaloja voin antaa kaloilleni?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS ry.
- Sukupuoli: Mies
Mitä arkiruokaa ja herkkupaloja voin antaa kaloilleni?
Moi!
Alokas kysyy:
Mistä nämä asukit pitävät ja mikä olisi mahdollisimman terveellinen ja oikea ruokalista?
- Neonsateenkaarikala
- Mustamolli
- Taistelukala
- Miljoonakala (poikanen)
- Partamonni
Mielellään täsmäkommentteja: hyväksi havaitun ruoan valmistaja ja tuotenimi, kiitos!
Alokas kysyy:
Mistä nämä asukit pitävät ja mikä olisi mahdollisimman terveellinen ja oikea ruokalista?
- Neonsateenkaarikala
- Mustamolli
- Taistelukala
- Miljoonakala (poikanen)
- Partamonni
Mielellään täsmäkommentteja: hyväksi havaitun ruoan valmistaja ja tuotenimi, kiitos!
-
- Elite Member
-
- Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Suhteuta toukan koko kalan kokoon. Jos annat toukkia poikasille tai pienille kaloille, ne voi antaa jo ihan vastakuoriutuneina. Isommille kaloille voi sitten kasvattaa toukat vähän suuremmiksi. Ei kannata antaa niiden koteloitua, silloin ne eivät kelpaa kaloille niin hyvin kuin toukat.miljoonakala84 kirjoitti:Noista hyttysentoukista tämmönen kysymys. Kun miulla on tuolla yhdessä ämpärissä hyttysten munia kerättynä nii, kuinka isoina niitä toukkia kannattaa antaa kaloille syötäväksi?

340 l seura-akvaario (loistobarbit + haarniskat), 225 l siniravut, 63 l taistelukala. Mukana myös kääpiöpinserit Eeka, Numa, Jusu, Jeni ja Koru.
Ai... pitäiskö tuo kurkku kiehauttaamysli kirjoitti:Partamonni syö meillä pakasteherneitä ja kiehautettua kurkkua. Joskus pohjalle tipautetaan Wardleyn spirulina discs purkista pelletti ja sekin näyttää kelpaavan. Iloksemme partiksen lempiruokaa tuntuu kuitenkin olevan levä. Herkuksi voit monnille tarjota miekkalehteä.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)

Hurahatanut akvaarionhoitoon...
-
- Elite Member
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: tas
- Sukupuoli: Nainen
Ei meidänkään monneroiset kuoria syö, keskustat mussuttavat hetkessäriksu70 kirjoitti:Meijänkin monnit on syöneet raakana, lusikka ankkuriksi ja sinne,helppo kaivaa vielä kuori pois. Se ei kelpaa meitin monneille. Tiedä onko neitoset ronkeleita.

Pitääpä kokeilla tuota lusikkaa. Itse olen laittanut puuvartaan, jonka olen upottanut pohjaan, niin sillä on pysynyt kurkut pohjalla. Mut lusikka uppoais varmaan vähän paremmin

Hurahatanut akvaarionhoitoon...
Mulla on naula/ruuvi, jonka tökkään kurkunpalasta läpi, kantaan on solmittu pätkä kalalankaa, joka jää siis ulos akvaariosta.. Näin on helppo noukkia ylös, ei tarvitse käsiä uittaa..
Muuten syötän kaloille kaikenlaista vuoronperään. Hiutaleita, granulaatteja, lasiin liimattavia tabletteja, pohjatabletteja, pohjalastuja, rain- in katkarapulastuja sekä pakkasesta räkmixiä, artemiaa, hyttysentoukkia, vesikirppuja, surviaisen toukkia... Joka päivä vähän arvotaan, että mitä annetaan =) pakasteita eivät saa joka päivä, muutaman kerran viikossa. Yleensä vedenvaihtopäivänä "palkitsen" kalat survarilla, joka on ehdottomasti ykkösherkku. Nyt kun noita hyttysiä saa jatkuvasti lätkiä iholta, olen myös niitä (ja kärpäsiä) tiputellut altaisiin. Hyttyset kelpasi ainakin taistelukaloille ja sinileukakirjoahvenet repivät kärpäsen hetkessä..
Kaikki ruuat kelpaa, olen havainnut tosin, että hiutaileissa on sen verran eroa, että Seran vipanit ei maistu yhtä hyvin kuin tetran hiutaleet. poikasille olen antanut nyt seran micropan ja pakastettua baby brine shrimp eli vastakuoriutunutta artemiaa.
Muuten syötän kaloille kaikenlaista vuoronperään. Hiutaleita, granulaatteja, lasiin liimattavia tabletteja, pohjatabletteja, pohjalastuja, rain- in katkarapulastuja sekä pakkasesta räkmixiä, artemiaa, hyttysentoukkia, vesikirppuja, surviaisen toukkia... Joka päivä vähän arvotaan, että mitä annetaan =) pakasteita eivät saa joka päivä, muutaman kerran viikossa. Yleensä vedenvaihtopäivänä "palkitsen" kalat survarilla, joka on ehdottomasti ykkösherkku. Nyt kun noita hyttysiä saa jatkuvasti lätkiä iholta, olen myös niitä (ja kärpäsiä) tiputellut altaisiin. Hyttyset kelpasi ainakin taistelukaloille ja sinileukakirjoahvenet repivät kärpäsen hetkessä..
Kaikki ruuat kelpaa, olen havainnut tosin, että hiutaileissa on sen verran eroa, että Seran vipanit ei maistu yhtä hyvin kuin tetran hiutaleet. poikasille olen antanut nyt seran micropan ja pakastettua baby brine shrimp eli vastakuoriutunutta artemiaa.
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni