Empä oo tällästäkää ennen nähny

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
NinZe
Member
Member

Empä oo tällästäkää ennen nähny

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Tänään seurasin palettikaloja ja niiden poikasten touhuja.Naaras ajaa aina uroksen pois poikasten lähettyviltä.Vaihteeks seurasin urosta ja huomasin sen lähettyvillä 5 poikasta ja seurailin niitää.Yhtäkkiä uros ui paikalle ja "hotkasee" kaikki poikaset 8O.noh aikani seurailin tilannetta ja huomasin kun uros lähti uimaan naaraan ja poikasten suuntaan ja olin ihan varma että nyt se syö ne muutkin poikaset.Uros pääsi naaraan lähettyville ja "sylkäsi" poikaset ulos suustaan jotka lähti heti uimaan muut poikas parven mukana :D et säikähdyksellä päästiin :D

Oon kyl lukenu jostai et uros ottaa poikaset suuhunsa..ja plaa plaa ..mut en oo tälläst viäl ikän livenä nähny.. [;)]
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Omat ruostekirjot tekivät aivan samaa. Ei saa poikaset karata liian kauas [;)]
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

Ja meillä Töyhtökirjoahven äiti... jonka suuhun mahtuu ainakin 6 ½cm poikasta... ja äite on 2cm pitkä..
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

On se aika hurjan näköistä kun sen ekan kerran näkee :mrgreen:
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
NinZe
Member
Member

Viesti Kirjoittaja NinZe »

No kieltämät kyl on ... Kyl se näky sen jälkee hiuka naurattiki :mrgreen:
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Ameno
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: PAK

Viesti Kirjoittaja Ameno »

Jälleen kerran on lehtikalapariskuntamme saanut vauvoja aikaiseksi ja niitä innoissaan hoivaavat.. Ja joka kerta kun vauvaparvi on liian hajallaan menee mamma ja imaisee niitä kunnon satsin suuhunsa.. Äkkiä sinne minne ne halutaan ja vauvat pois mamman suusta. Samaa harrastaa niistä myös isukki.
Mutta pakko myöntää, että kun jompi kumpi ottaa kymmenkunta poikasta suuhun, meinaa lasin toisella puolella tulla hätä.. Ovat mokomat niin monta kutua saaneet aikaan ja terrorisoineet allasta, että josko edes tällä kertaa vauvat kasvaisi edes sellaisiin mittoihin, että niistä voisi puhua lapsosina! Seura-altaassa mahkut vaan ei kovinkaan hyvät... :roll:
Kysy ihan mitä haluat, minä vastaan mitä minä haluan..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”